Hvad spiser jeres børn 9-10 mdr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. oktober 2013

AlexandersMor

Enirt skriver:

Ja som overskriften siger, hvad spiser jeres børn der er 9-10 mdr gamle. Og hvor ofte spiser de. Får de stadig bryst/flaske og hvor mange gange?

Min søn er 9½ måned gammel og har været lidt langsom om at gå fra sempergrød til alm mad (han gad ikke hjemmelavet mos eller grød) Så jeg er sådan i tvivl om jeg gør det godt nok og han bliver dækket hele dagen og ikke går og er sulten om han spiser det som han skal osv. En nybegynder mors bekymringer.

Hvis i gider dele det ind sådan har når i svarer:

Morgen

Mellemmåltid

Frokost

Mellemmåltid

Aftensmad

Evt. lille måltid

På forhånd mange tak for jers svar

Alexander er også 9 mdr.

Morgenmad: Havregrød eller øllebrød med mælk + vand i kop

Formiddagsmad: En halv grovbolle med smør eller rejeost, som han selv kan spise + sødmælk samt et stykke frugt (melon, pærer, æble, fersken ect.)

Frokost: Bondebrød m. æg, makrel, tun, torskerogn, leverpostej, frikadelle ect + sødmælk

Eftermiddag: Frugtyoghurt m. frugtstykker eller frugtgrød (semper)

Aftensmad: Alt det vi spiser men der SKAL være sovs - så får bedsteforældre til at gemme deres sovserester og fryser dem ned i små portioner, da vi aldrig får sovs Men han har fået alt fra engelsk bøf til hønsekødsuppe

Så forsøger vi med en flaske MME inden han skal sove, men han er mæt og spiser aldrig hans flaske. Men skriv dig bag øret at han må få det samme som du spiser og det skal være varieret, så mulighederne er mange. God fornøjelse.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2013

Enirt

AlexandersMor skriver:

Alexander er også 9 mdr.

Morgenmad: Havregrød eller øllebrød med mælk + vand i kop

Formiddagsmad: En halv grovbolle med smør eller rejeost, som han selv kan spise + sødmælk samt et stykke frugt (melon, pærer, æble, fersken ect.)

Frokost: Bondebrød m. æg, makrel, tun, torskerogn, leverpostej, frikadelle ect + sødmælk

Eftermiddag: Frugtyoghurt m. frugtstykker eller frugtgrød (semper)

Aftensmad: Alt det vi spiser men der SKAL være sovs - så får bedsteforældre til at gemme deres sovserester og fryser dem ned i små portioner, da vi aldrig får sovs Men han har fået alt fra engelsk bøf til hønsekødsuppe

Så forsøger vi med en flaske MME inden han skal sove, men han er mæt og spiser aldrig hans flaske. Men skriv dig bag øret at han må få det samme som du spiser og det skal være varieret, så mulighederne er mange. God fornøjelse.

Må de gerne få groft brød, altså med kerner i. Troede jeg ikke de måtte fordi det sætter for meget gang i maven. Synes det var det min SP sagde.

Men det ville faktisk være fint hvis Mangus' mave fik lidt mere at arbejde med. Det er en ret hård afføring han kommer med. Ikke at det gør ondt at komme ud med eller noget. Men bare en meget fast lille pølle der ligger der i bleen.

Anmeld

24. oktober 2013

AlexandersMor

Alexander får grovboller uden kerner, men han spiser knækbrød med græskar kerner, men det er jo mest til at gnave lidt på, så det er ikke så meget han får.

Har du prøvet at give ham noget mere væske, så afføringen bliver lidt "blødere"? Min SP siger at en "pølle" gerne må være fast med en lille top mellem ballerne, men heller ikke hårde og hvis du ser han kæmper for at komme af med det, skal du nok forsøge dig med mere væske og se om det hjælper

Alexander har en tudekop med frisk vand til rådighed hele dagen - det er også et godt legetøj og så kan han bare forsyne sig selv (er selv en klovn til at få drukket, så glimrende løsning)

Mht. pålæg på brødet, siger min SP at pålæg som hamburgryg, spegepølse osv. har en tendens til at sidde fast i ganen på dem, så derfor skal man helst vente lidt med den slags pålæg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.