Enirt skriver:
Ja som overskriften siger, hvad spiser jeres børn der er 9-10 mdr gamle. Og hvor ofte spiser de. Får de stadig bryst/flaske og hvor mange gange?
Min søn er 9½ måned gammel og har været lidt langsom om at gå fra sempergrød til alm mad (han gad ikke hjemmelavet mos eller grød) Så jeg er sådan i tvivl om jeg gør det godt nok og han bliver dækket hele dagen og ikke går og er sulten om han spiser det som han skal osv. En nybegynder mors bekymringer.
Hvis i gider dele det ind sådan har når i svarer:
Morgen
Mellemmåltid
Frokost
Mellemmåltid
Aftensmad
Evt. lille måltid
På forhånd mange tak for jers svar
Alexander er også 9 mdr.
Morgenmad: Havregrød eller øllebrød med mælk + vand i kop
Formiddagsmad: En halv grovbolle med smør eller rejeost, som han selv kan spise + sødmælk samt et stykke frugt (melon, pærer, æble, fersken ect.)
Frokost: Bondebrød m. æg, makrel, tun, torskerogn, leverpostej, frikadelle ect + sødmælk
Eftermiddag: Frugtyoghurt m. frugtstykker eller frugtgrød (semper)
Aftensmad: Alt det vi spiser men der SKAL være sovs - så får bedsteforældre til at gemme deres sovserester og fryser dem ned i små portioner, da vi aldrig får sovs
Men han har fået alt fra engelsk bøf til hønsekødsuppe 
Så forsøger vi med en flaske MME inden han skal sove, men han er mæt og spiser aldrig hans flaske. Men skriv dig bag øret at han må få det samme som du spiser og det skal være varieret, så mulighederne er mange. God fornøjelse.
Anmeld