Hvad spiser jeres børn 9-10 mdr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.010 visninger
12 svar
0 synes godt om
19. oktober 2013

Enirt

Ja som overskriften siger, hvad spiser jeres børn der er 9-10 mdr gamle. Og hvor ofte spiser de. Får de stadig bryst/flaske og hvor mange gange?

Min søn er 9½ måned gammel og har været lidt langsom om at gå fra sempergrød til alm mad (han gad ikke hjemmelavet mos eller grød) Så jeg er sådan i tvivl om jeg gør det godt nok og han bliver dækket hele dagen og ikke går og er sulten om han spiser det som han skal osv. En nybegynder mors bekymringer.

Hvis i gider dele det ind sådan har når i svarer:

Morgen

Mellemmåltid

Frokost

Mellemmåltid

Aftensmad

Evt. lille måltid

På forhånd mange tak for jers svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2013

Miss BananaHammock

Enirt skriver:

Ja som overskriften siger, hvad spiser jeres børn der er 9-10 mdr gamle. Og hvor ofte spiser de. Får de stadig bryst/flaske og hvor mange gange?

Min søn er 9½ måned gammel og har været lidt langsom om at gå fra sempergrød til alm mad (han gad ikke hjemmelavet mos eller grød) Så jeg er sådan i tvivl om jeg gør det godt nok og han bliver dækket hele dagen og ikke går og er sulten om han spiser det som han skal osv. En nybegynder mors bekymringer.

Morgen

Mellemmåltid

Frokost

Mellemmåltid

Aftensmad

Evt. lille måltid

Morgen: havregrød med smør og MME. Typisk med hj. æblegrød på og sødmælk til, eller yoghurt natural med hj. frugtmos, havregrød og MME i.
Mellemmåltid: rugbrød, frugt, yoghurt
Frokost: rugbrød, vand eller sødmælk til. I vs får de varmt mad
Melemmåltid: bolle, frugt, ostehaps, yoghurt
Aftensmad: varm mad. Kartofler, gulerødder, broccoli, majs, ærter, bønner mm. Alt sammen i små stykker han selv kan putte i munden. Kød er oftens fisk (torskerognsfrikadeller, torskefilet, laksefrikadeller) eller hvad vi har af kød til vores egen mad. Nogle gange får han også bare pasta kødsovs, lasagne osv. Han er altædende. Der hvor jeg kan blander jeg MME og fedtstof i.

Flaske til at sove på.

Anmeld

19. oktober 2013

Enirt

Miss BananaHammock skriver:

Morgen: havregrød med smør og MME. Typisk med hj. æblegrød på og sødmælk til, eller yoghurt natural med hj. frugtmos, havregrød og MME i.
Mellemmåltid: rugbrød, frugt, yoghurt
Frokost: rugbrød, vand eller sødmælk til. I vs får de varmt mad
Melemmåltid: bolle, frugt, ostehaps, yoghurt
Aftensmad: varm mad. Kartofler, gulerødder, broccoli, majs, ærter, bønner mm. Alt sammen i små stykker han selv kan putte i munden. Kød er oftens fisk (torskerognsfrikadeller, torskefilet, laksefrikadeller) eller hvad vi har af kød til vores egen mad. Nogle gange får han også bare pasta kødsovs, lasagne osv. Han er altædende. Der hvor jeg kan blander jeg MME og fedtstof i.

Flaske til at sove på.

Magnus er bare så sulten når han vågner og stadigvæk også ret træt lige for tiden så han kan slet ikke overkomme at sidde og spise grød. Har prøvet han kan også godt lide det. Men han spiser bare ikke ret meget fordi han er så træt. Så jeg giver ham stadig en flaske om morgenen.

Tænker du meget over det der med at de kun må få 3/4 L mælk som er inlk MME, mælk i maden osv. Jeg kan mærke jeg stresser lidt over det fordi han både får en flakse om morgenen og og aftenen.

Synes også han har tabt sig lidt. Gjorde din søn også det eller?

Anmeld

19. oktober 2013

Enirt

Andre der vil komme med deres indput?

OP

Anmeld

19. oktober 2013

Enirt

Vil så gerne have noget mere inspiration til hvad jeg kan give min dreng. Så piger kom meget gerne med jeres børne menu'er

OP

Anmeld

19. oktober 2013

Mum33

morgen: havregrød

formiddag: frugt

frokost: bondebrød med pålæg

eftermiddag: flaske 

aften: det vi spiser. Kommer det bare i minihakkeren og så er der mad  Er der noget i overskud kan jeg kridt gemme det på glas til næste dag. 

19.00: flaske og godnat 

Anmeld

19. oktober 2013

Enirt

Abemor skriver:

morgen: havregrød

formiddag: frugt

frokost: bondebrød med pålæg

eftermiddag: flaske 

aften: det vi spiser. Kommer det bare i minihakkeren og så er der mad  Er der noget i overskud kan jeg kridt gemme det på glas til næste dag. 

19.00: flaske og godnat 

Mange tak for svar, hvilket pålæg giver du?

Anmeld

20. oktober 2013

Miss BananaHammock

Enirt skriver:

Magnus er bare så sulten når han vågner og stadigvæk også ret træt lige for tiden så han kan slet ikke overkomme at sidde og spise grød. Har prøvet han kan også godt lide det. Men han spiser bare ikke ret meget fordi han er så træt. Så jeg giver ham stadig en flaske om morgenen.

Tænker du meget over det der med at de kun må få 3/4 L mælk som er inlk MME, mælk i maden osv. Jeg kan mærke jeg stresser lidt over det fordi han både får en flakse om morgenen og og aftenen.

Synes også han har tabt sig lidt. Gjorde din søn også det eller?

Mindes at have fået afvide at de skal have 400mL MME om dagen og derudover må få 0,5L mælk, så nej tænker ikke over det, da vi har svært nok ved at nå hans MME behov på en dag og overvejer at supplere med jern.

Nej vi her ikke oplevet vægttab.

Mht. morgenflasken, så var det en jeg bevist arbejde væk først, da han skulle starte i vs og for at han også nogle gange kunne spise morgenmad dernede, så skulle han lære at spise grød. Vi har altid taget alexander ind om morgenen og hygget 30min i vores seng inden vi stod op, også har det passet rigtig godt. Men der er selvfølgelig forskel på børn. Tror dog det er et af de måltider der er nemmest at få lidt rutine i, da det oftest er grød og minder dem om de grødmåltider de ellers har fået.

Anmeld

20. oktober 2013

Misser1989

Enirt skriver:

Morgen

Mellemmåltid

Frokost

Mellemmåltid

Aftensmad

Evt. lille måltid

Magnus er lige blevet 10 mdr. 

morgenmad: neutralt yoghurt, most banan, havregryn, mælk i kop. 

Formiddag: frugt

middag: rugbrød med diV. Pålæg, mælk i kop

eftermiddag: lidt brød med pålæg, frugt, vand i kop 

aften: det samme som os, mælk i kop. 

inden han kommer i seng får han lidt vand i kop. Han fravalgte selv sutteflasken da han lige var fyldt 9 mdr 

Anmeld

20. oktober 2013

Mum33

Enirt skriver:

Mange tak for svar, hvilket pålæg giver du?

Vi bruger meget den der "tubemakrel". Lyder ulækkert, men smart og så får han noget fisk. Ellers leverpostej og smøreost. I mangel af bedre bare smør :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.