Uldtøj til vinterbarn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. oktober 2013

Aabye

Herhjemme er vi også utrolig glade for uld...
Vi kører både med uld undertøj, huer, vanter, futter (når de sover ude) og dragter... 
Der er simpelthen ikke noget bedre... 

Nu sover den store så ikke uden for mere andet end når han er i dagpleje.. 

De har også uld dyner og uld nattøj... Det er en fantastisk ting..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2013

L&V

Månsson skriver:

Min datter er fra sep 11 og har brugt uld bodyer fra sep-maj hvert år. uld dragt til at sove i ude, uld futter, luffer og hue. Det er nemlig dejligt åndbart og de bliver lune ik svedig varme

Min søn fra juli 13 er faktisk en varm dreng og koger i sin molo fleece så meget at han ik ka sove faktisk men i hans uld dragt har han det bare lidt for lækkert

Anmeld

18. oktober 2013

modesty

Min datter er fra sep 11 og har brugt uld bodyer fra sep-maj hvert år. uld dragt til at sove i ude, uld futter, luffer og hue. Det er nemlig dejligt åndbart og de bliver lune ik svedig varme

Men det TS spørger om, er jo uldbodyer, altså på indersiden af det almindelige tøj. Jeg er helt enig i at uld-overtøj er suverænt, men fandt bare med min søn at uld-undertøj var enormt upraktisk fordi han tit fik det alt for varmt, og så skulle ALT tøjet af for at fjerne uld-undertøjet, og så på igen. Og som bekendt er babyer jo ikke ubetinget vilde med at skulle klædes af og på. Så er det jo helt vildt meget nemmere bare at smække en cardigan og et par futter på, hvis man synes at bebs har det lidt for koldt.

Anmeld

18. oktober 2013

L&V

modesty skriver:

Men det TS spørger om, er jo uldbodyer, altså på indersiden af det almindelige tøj. Jeg er helt enig i at uld-overtøj er suverænt, men fandt bare med min søn at uld-undertøj var enormt upraktisk fordi han tit fik det alt for varmt, og så skulle ALT tøjet af for at fjerne uld-undertøjet, og så på igen. Og som bekendt er babyer jo ikke ubetinget vilde med at skulle klædes af og på. Så er det jo helt vildt meget nemmere bare at smække en cardigan og et par futter på, hvis man synes at bebs har det lidt for koldt.

Som jeg os skriver først bruger vi uld bodyer i den periode + alt det andet. Min erfaring er bare at de sveder mindre da det regulete

Anmeld

18. oktober 2013

FruJacobsen

Min søn har altid brugt uldtøj - han er fra maj. Han har næsten altid bare et enkelt lag på, altså en uldbody og et par uldbukser. Han har altid haft 2-3 par af disse fra Engel - de er SUPER lækre og har ingen elastik, der strammer:

http://www.filiokus.dk/product.asp?product=3459

Jeg købte vel omkring 6 lækre uldbodyer samt bukserne fra Engel og det klarede han sig fint med i starten om vinteren kan man supplere med en vest...

Anmeld

18. oktober 2013

lineog4

Min ene dreng er fra slut oktober og jeg forsøgte en gang med uld body og han lignet en kogt hummer.... Han havde for det meste en langærmet body, strømpebukser og et par harme strømper og en strikket undertrøje/vest. De er jo i starten meget i armene og i en dyne, de får varmen fra jer - jeg ville vente med den store investering til du har mødt den lille trold.

Anmeld

19. oktober 2013

Studerendemor

Uld temperer mere end det varmer. Luften i ulden virker isolerende, så huden under uldlaget vil altid holde sin naturlige temperatur på ca. 37 grader. Såfremt det er 100% ren uld, naturligvis. Uld absorberer fugt, så huden ikke føles klam. Uld har en selvrensende egenskab, bare husk at det skal tørres på en radiator. What's not to like? 

Anmeld

19. oktober 2013

2babygirls

sulo skriver:

Spørgsmålet er, hvor meget skal man have af det, tænker på uld bodyèr, med eller uden lange ærmer og hvor mange af hver størrelse?.

Har termin d. 26/11 og vi har fået af vide at vi foreløbigt ikke skal regne med at bettemanden bliver over 3 kg når han bliver født, så str 50 regner vi med at skal lidt i brug.

Et side spørgsmål, hvor meget vil i pakke jeres vinterbarn ind i?, tænker at jeg helst vil bruge sparkedragter med fødder (skal lige have fat nogle i flere), og en langærmet trøje, men skal det så være en lang eller kortærmet body inden under?, evt en tyk cardigan eller strikket trøje uden på.

Strømpebukser inden under alm bukser, eller er et lag nok?

Når vi skal ud, har jeg en tyk fleece/køredragt.

Jeg har også børn fra de kolde måneder, oktober og februar.
I år er første gang jeg køber uld til begge piger.
Nu er de 3år og 8 mdr

Anmeld

19. oktober 2013

L&V

skrivemaskine skriver:

Uld temperer mere end det varmer. Luften i ulden virker isolerende, så huden under uldlaget vil altid holde sin naturlige temperatur på ca. 37 grader. Såfremt det er 100% ren uld, naturligvis. Uld absorberer fugt, så huden ikke føles klam. Uld har en selvrensende egenskab, bare husk at det skal tørres på en radiator. What's not to like? 

Præcis de burde ik koge eller noget men bare være lækre lune

Anmeld

20. oktober 2013

sulo

Hmmm ja kan godt se at der er delte meninger, men tror jeg venter og ser om vi får et "varmt" barn som i kalder det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.