Uldtøj til vinterbarn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.920 visninger
21 svar
5 synes godt om
18. oktober 2013

sulo

Spørgsmålet er, hvor meget skal man have af det, tænker på uld bodyèr, med eller uden lange ærmer og hvor mange af hver størrelse?.

Har termin d. 26/11 og vi har fået af vide at vi foreløbigt ikke skal regne med at bettemanden bliver over 3 kg når han bliver født, så str 50 regner vi med at skal lidt i brug.

Et side spørgsmål, hvor meget vil i pakke jeres vinterbarn ind i?, tænker at jeg helst vil bruge sparkedragter med fødder (skal lige have fat nogle i flere), og en langærmet trøje, men skal det så være en lang eller kortærmet body inden under?, evt en tyk cardigan eller strikket trøje uden på.

Strømpebukser inden under alm bukser, eller er et lag nok?

Når vi skal ud, har jeg en tyk fleece/køredragt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2013

modesty

Spørgsmålet er, hvor meget skal man have af det, tænker på uld bodyèr, med eller uden lange ærmer og hvor mange af hver størrelse?.

Har termin d. 26/11 og vi har fået af vide at vi foreløbigt ikke skal regne med at bettemanden bliver over 3 kg når han bliver født, så str 50 regner vi med at skal lidt i brug.

Et side spørgsmål, hvor meget vil i pakke jeres vinterbarn ind i?, tænker at jeg helst vil bruge sparkedragter med fødder (skal lige have fat nogle i flere), og en langærmet trøje, men skal det så være en lang eller kortærmet body inden under?, evt en tyk cardigan eller strikket trøje uden på.

Min søn er fra oktober.

Jeg købte nogle uldbodyer og brugte dem aldrig.

Har altid kun givet min søn et lag tøj på.

Min erfaring er: Det er jo ikke koldt indendørs om vinteren. Så hvorfor skal barnet have ekstra og varmt tøj på indendørs? Min søn kogte når jeg gav ham uldbody eller to lag på.

Når vi skulle ud, havde vi Voksiposen som var så varm at han ikke behøvede andet end sit almindelige bomuldstøj og en uldhue/vanter. Og så havde vi nogle uldne cardigans og bukser + futter til når han skulle i autostol o.s.v.

Jeg ville ikke bruge i dyre domme på uldtøj i de små størrelse som baby alligevel kun kan bruge i meget kort tid.

Tip: Lad være med at købe bluser i de små størrelser. De kravler op og sidder midt på maven og det er vildt irriterende at skulle hive dem ned hele tiden. Hold dig til bodyer.

Anmeld

18. oktober 2013

sulo

modesty skriver:

Min søn er fra oktober.

Jeg købte nogle uldbodyer og brugte dem aldrig.

Har altid kun givet min søn et lag tøj på.

Min erfaring er: Det er jo ikke koldt indendørs om vinteren. Så hvorfor skal barnet have ekstra og varmt tøj på indendørs? Min søn kogte når jeg gav ham uldbody eller to lag på.

Når vi skulle ud, havde vi Voksiposen som var så varm at han ikke behøvede andet end sit almindelige bomuldstøj og en uldhue/vanter. Og så havde vi nogle uldne cardigans og bukser + futter til når han skulle i autostol o.s.v.

Jeg ville ikke bruge i dyre domme på uldtøj i de små størrelse som baby alligevel kun kan bruge i meget kort tid.

Tip: Lad være med at købe bluser i de små størrelser. De kravler op og sidder midt på maven og det er vildt irriterende at skulle hive dem ned hele tiden. Hold dig til bodyer.

Nu tænker jeg mest på hvordan jeg pakker mig selv ind, er en frossenpind uden lige, så kunne aldrig drømme om kun at have en tynd trøje på med mindre at temperaturen når over 25 grader, har selv mindst en undertrøje og en cardigan på året rundt.

Så derfor tænker jeg om han kommer til at fryse kun med evt en langærmet body og bukser.

Har ikke købt nogle trøjer endnu, har været så heldig at få et par sække med tøj foræret, men i de små størrelser, har det været fra et tidlig efterårsbarn og et forårsbarn og der er en del tynde langærmet trøjer imellem, samt kort og langærmet body og alm bukser

Anmeld

18. oktober 2013

modesty

Nu tænker jeg mest på hvordan jeg pakker mig selv ind, er en frossenpind uden lige, så kunne aldrig drømme om kun at have en tynd trøje på med mindre at temperaturen når over 25 grader, har selv mindst en undertrøje og en cardigan på året rundt.

Så derfor tænker jeg om han kommer til at fryse kun med evt en langærmet body og bukser.

Har ikke købt nogle trøjer endnu, har været så heldig at få et par sække med tøj foræret, men i de små størrelser, har det været fra et tidlig efterårsbarn og et forårsbarn og der er en del tynde langærmet trøjer imellem, samt kort og langærmet body og alm bukser

Jeg er også en frossenpind, så jeg forstår godt dine tanker - og det var jo også derfor jeg købte en masse uldtøj til min søn. 

Men jeg ville nok købe så lidt som muligt i de små størrelser. Hvis det viser sig at være en god ting for jeres baby med uldtøj, kan du altid købe ekstra.

Anmeld

18. oktober 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Her har vi aldrig brugt uld til ungerne. Thea er fra d 13/9 og vejde kun 1940 g da hun blev født, så hun vejede ca 2500-3000 g hen over vinteren. Hun ku sagtens holde varmen i bare en alm body+ bukser+ trøje, når hun var i sin køredragt i barnvognen. Hun var så også en varm baby. 

Vi har heller ik brugt uld til alberte, så tror mit råd er at vente med at købe, til i ved hvilket barn i får, for uld tøj koster jo nærmest en krig. Vh stine

Anmeld

18. oktober 2013

Mother-love

sulo skriver:

Altså jeg tænker det er fint nok med lidt uld når den bette skal sove udenfor.
Men ellers ikke. Jeg synes mere at uld er til børn der er udenfor og sådan.
Jeg købte en masse til Isabella før hun startede i vs. Altså dem i uld/ bomuld. Og det var sådan at hun ikke havde noget ovenpå dem da vi var inde det meste af tiden og hun ellers fik det for varmt.

Og synes faktisk ikke jeg har set uld i str 50.
Men jeg synes at hvis du køber noget skal de være uld/ bomuld for jeg synes rigtig uld kræser og klør helt vildt. Isabella vil ihvertfald ikke have det på. Kun uld/ bomuld.

Jeg tænker mere om det ville være bedst at vente med at købe uld til du har født og se om det er noget du kommer til at mangle.

For har du en tyk fleece dragt til når han skal i barnevognen under dynen osv så får han det fint varmt. De må jo heller ikke have det alt for varmt.

Anmeld

18. oktober 2013

mkb123

Herhjemme bruger vi rigtig meget uld til vores datter på 1 1/2 år. 

Til den lille ny (som kommer inden for et par dage ) har vi ikke købt uld, da jeg gerne vil se hvordan hun er først. Hvis hun er et meget varmt barn, så kan ulden være for varm, da de jo ligger puttet ind eller ligger ved een medmindre de sover ude. Jeg synes du skal møde din baby og se hvordan lige netop dén er, og så kan du se :-)

Der findes masser af lækkert uld, og det er fantastisk hvis det passer til dit barn 

Anmeld

18. oktober 2013

Jenny12

sulo skriver:

Min dreng er fra november og han har uld eller uld/silke på hele året rundt

Da vores søn var spæd havde han altid 3 lag på indendøre, en body, strømpebukser, heldragt og en vest eller trøje.
jeg synes 3 uldbodyer er nok, da uld er selvrensende.
Om vinteren bruger vi langærmet uldbodyer og om sommeren "strop"-bodyer.

Anmeld

18. oktober 2013

MorTilDenDejligste

sulo skriver:

jeg er selv en frossen pind ligesom dig og det har min søn 100% arvet fra mig. er nødt til at give ham uldundertøj på og strømpebukser under bukserne for ellers fryser han.

min søn er dog 16mdr men han har altid været sådan i vinterhalvåret og i sommer halvåret sveder/har det varm som jeg ved ikke hvad.

håber det kunne hjælpe dig lidt uden at forvirre dig 

Anmeld

18. oktober 2013

L&V

Min datter er fra sep 11 og har brugt uld bodyer fra sep-maj hvert år. uld dragt til at sove i ude, uld futter, luffer og hue. Det er nemlig dejligt åndbart og de bliver lune ik svedig varme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.