Er jeg den eneste...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. oktober 2013

camilla10

Lunae skriver:

Som bruger lidt for mange penge på tøj og ting til ungerne!?

Jeg er efterhånden ved at være lidt flov! Det stikker helt af. Normalt bruger jeg ikke mere end vi har, men pga fødselsdage, barnedåb osv, har jeg i denne måned opnået et stabilt overtræk. Og ja, jeg har også lige fået børnepenge, men de gik bare ind i vores minus pinligt!

Jeg kan simpelthen ikke stoppe. Og hvis der er tilbud, så skal jeg nærmest bare have det!

Jeg sælger også ungernes tøj, så får jo lidt penge hjem igen, men stadigvæk. Jeg argumenterer overfor mig selv og kæresten med at det næsten dækker sig selv, men det er jo en lodret løgn!

Jeg tror sgu at jeg har et problem!

Er der andre, som kender det!?

når jeg får den trang, går jeg i genbrug man kan blive helt høj af at finde den helt rigtige sommerjakke til 12,50 kr. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2013

Menne

Jeg kender udemærket det, at man køber unødige ting til sig selv og (i mit tilfælde) ufødte barn . Jeg shopper fuldstændig amok, især efter jeg er kommet på barsel. Men overtræk har jeg godt nok ikke haft siden jeg var teenager.

Anmeld

18. oktober 2013

Valle81

Jeg har kendt til det, men er stoppet:-) da jeg var alene med Asta købte jeg vil hende hele tiden og så igen. Da jeg mødte min mand sagde han STOP, og det gjorde jeg.

Nu får vores børn, når de mangler og vi beslutter sammen, når vi lige vil give det ekstra. Det er faktisk ret fedt, og giver mig meget større glæde selv:-)

Anmeld

18. oktober 2013

Lunae

Dot D skriver:

Jeg kender det ikke - ikke helt i hvert fald. Jeg hader at have overtræk, så jeg holder mig på plussiden, men kan godt have den dér trang til at købe til ungerne. 

Man vil jo gerne være så god ved sine børn, og det er man jo ved at overdynge dem med tøj og gaver - ELLER????

Nej vel....  Sig til dig selv, at du er god ved dem ved at overdynge dem med KÆRLIGHED, læg Dankortet væk for en stund, tage "en kold tyrker" groft sagt.

Det burde kunne hjælpe dig, ellers må du tage skridtet videre og få hjælp udefra for det nytter ikke at bruge over evne, hvor gerne vi end vil

Jeg er på SU, så pengene er ikke store, så jeg må bide det i mig, at jeg ikke har pengene til at forkæle dem med ting og tøj i den mængde jeg gerne ville, men så hygger vi lidt extra med andre ting.

Vi skal feks holde fælles fødselsdag i morgen, og dér gå jeg all-in på oppyntning og lækker mad, så vi skal holde en "uhyggelig" fødselsdag - har købt mange græskar(de var sat ned til 10 kr pr stk) laver store spøgelser med lys i til at hænge ude(med fatninger vi havde og lagner) Har gemt spindelvæv og andet uhygge fra en tidligere Halloween fødselsdag, så det burde kunne blive rigtigt uhyggeligt, hi hi. For ikke sååå mange penge.

Ungerne elsker det, og jeg tror, det er fordi, jeg vil bruge så meget tid med dem på det, så er det lige meget, at jeg ikke køber til dem i tide og utide

Håber for dig, at du får styr på det, det ville ikke være rart at skulle se dig i et kommende afsnit af Luksusfælden...

Det værste er jo, at jeg også er på SU! Jeg plejer ikke at bruge over evne - eller jow, men det går nu altid op i sidste ende! Denne gang er det bare gået over gevind med både fødselsdage, barnedåb og alt for meget tøj og ting til værelset!

Jeg SKAL tage en kold tyrker, men er bare så god til at overbevise mig selv om at ting er nødvendigt! ARGH!

Anmeld

18. oktober 2013

Lunae

Laulund87 skriver:

Jeg køber til tider for meget til Maria, tøj og sko hun ikke mangler. MEN jeg har aldrig lavet overtræk eller brugt penge vi ikke havde. Så synes jeg det bliver et problem

Helt enig! Og har aldrig gjort det før, men inden børnepengene i dag var kassekreditten trukket helt op - SÅ dumt!

Anmeld

18. oktober 2013

Lunae

Mor til Majbørn skriver:

Ja det kender jeg godt - mega mega flovt!!!

Jeg har lagt mit dankort hos min svigermor - og der virker ret godt.

Det kunne være at man skulle prøve det!

Anmeld

18. oktober 2013

Lunae

Mor11 skriver:

Hmm. Hvad med at bruge kontanter for en stund, så du ikke har kortet med dig? Hvis du fx går en tur i byen eller skal handle, så holder du ind og hæver det du mener du faktisk skal bruge, og ikke mere. Så lader du kortet ligge i bilen (eller hjemme) så har du ikk muligheden for at shoppe spontant  

jeg bruger ikk mere end jeg har, men jeg er slem til at købe en lidt lækrere frokost på arbejde eller købe alt for dyr kaffe når jeg går en tur, og er blevet overrasket mange gange fordi de små beløb bare løber vildt meget op  Så nu har jeg aldrig kortet med på arbejde mere og heller ikk i lommen hvis jeg ikke decideret skal købe noget nødvendigt  

Det er en god ide! Mit problem er nok at jeg er på barsel og faktisk shopper en masse på nettet!

Min veninde undrer sig over at jeg kan købe så meget, for hun siger at jeg aldrig kommer ud

Anmeld

18. oktober 2013

Lunae

Lucky05 skriver:

Ja bortset frá overtrækket! jeg køber også alt alt for meget.. 

Mit problem, som er temmelig mærkeligt og lidt alvorligt, er at når hun har haft tøjet på 2-3 gange, kan jeg pludselig ikke så godt li det mere.. Så bliver det kedeligt!!! 

Og så må jeg købe nyt.. Syns det er skide smart når jeg køber det.. 

Sådan kan jeg også have det! Det er jo vanvittigt

Anmeld

18. oktober 2013

Lunae

Valle81 skriver:

Jeg har kendt til det, men er stoppet:-) da jeg var alene med Asta købte jeg vil hende hele tiden og så igen. Da jeg mødte min mand sagde han STOP, og det gjorde jeg.

Nu får vores børn, når de mangler og vi beslutter sammen, når vi lige vil give det ekstra. Det er faktisk ret fedt, og giver mig meget større glæde selv:-)

Det lyder fornuftigt, men mit problem. Er at jeg kan argumentere for min syge moster - argh!

Men jeg har taget et stort skridt i dag! Der er hollys lagersalg i Aarhus og normalt ville jeg være der, men vi har virkelig ikke penge til det, så jeg kæmper imod trangen og dropper det denne gang!!

Anmeld

18. oktober 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
Lunae skriver:

Det er en god ide! Mit problem er nok at jeg er på barsel og faktisk shopper en masse på nettet!

Min veninde undrer sig over at jeg kan købe så meget, for hun siger at jeg aldrig kommer ud

Det er jo sværere. kan man ikk sætte en blokering på de sider du typisk bruger? det lyder så voldsomt, men jeg synes faktisk det lyder ret usundt og problematisk som du beskriver det. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.