Opdrager vi min ordentligt !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.038 visninger
12 svar
3 synes godt om
17. oktober 2013

Anonym trådstarter

Ja jeg tænker tit på det !
Mig og kæresten har valgt at opdrage vores søn åbent og lige til, vi er begge nogle med krudt i og bestemt også lege børn ! Der er altid gang i den med vilde lege og højt syngeri og bare glad latter !
Når self han er vågen også kan vi sagtens falde helt ned når han sover.

Jeg har valgt at ville opdrage sådan da jeg kommer fra en familie hvor man ikke må vise ordentlig glæde og være skør og ikke mindst vise kærlighed ! Min mor flippede over et glas spildt mælk og vi måtte bestemt ikke selv finde ud af hvad mad var og følte ! Og jeg har det sådan at et glas mælk ! Herre Gud det tørre mand op !
Og mine børn skal røre og føle maden og grise så meget de vil mens de er så små at det stAdig er nyt og spændende maden.

Vi får altid afvide at vores søn er så glad og udadvent og bestemt ikke er bange for at snakke med mennesker.

Men tænker også tit på om vi gør det forkert ? Ved at vi opdrager sådan ender det så med vi bare får et krop umulig barn der bare ikke vil høre efter og hvornår skal man begynde at vise at det du gør ille er i orden ?? Vi et også begge enige om at det helst skal undgåes nej og vi hellere vil aflede opmærksomheden til noget andet hvis det feks er problem ang en is ! Tøj osv

Er vi forkert i den i vores opdragelse ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2013

EnSødMor

Du gør INTET galt! børn Skal røre og føle på maden, spise med fingrene og have lov at spilde mælk, jeg er præcis som jer... Vi leger og kaster os rundt, hun spiser med fingrene, undersøger ALT! Hun får lov til at udforske verden, det mener vi er den rigtige opdragelse at give... ;-) 

Min mening er at så længe de er helt små, er det ok, de lærer jo verden at kende, hvorimod når de bliver lidt ældre så begynder vi på det med grænser osv.. ;-) 

Anmeld

17. oktober 2013

Moster Lagkage

Anonym skriver:

Ja jeg tænker tit på det !
Mig og kæresten har valgt at opdrage vores søn åbent og lige til, vi er begge nogle med krudt i og bestemt også lege børn ! Der er altid gang i den med vilde lege og højt syngeri og bare glad latter !
Når self han er vågen også kan vi sagtens falde helt ned når han sover.

Jeg har valgt at ville opdrage sådan da jeg kommer fra en familie hvor man ikke må vise ordentlig glæde og være skør og ikke mindst vise kærlighed ! Min mor flippede over et glas spildt mælk og vi måtte bestemt ikke selv finde ud af hvad mad var og følte ! Og jeg har det sådan at et glas mælk ! Herre Gud det tørre mand op !
Og mine børn skal røre og føle maden og grise så meget de vil mens de er så små at det stAdig er nyt og spændende maden.

Vi får altid afvide at vores søn er så glad og udadvent og bestemt ikke er bange for at snakke med mennesker.

Men tænker også tit på om vi gør det forkert ? Ved at vi opdrager sådan ender det så med vi bare får et krop umulig barn der bare ikke vil høre efter og hvornår skal man begynde at vise at det du gør ille er i orden ?? Vi et også begge enige om at det helst skal undgåes nej og vi hellere vil aflede opmærksomheden til noget andet hvis det feks er problem ang en is ! Tøj osv

Er vi forkert i den i vores opdragelse ?

Det kommer meget an på hvor gammel barnet er

Anmeld

17. oktober 2013

Anonym trådstarter

Han er 7 mdr

Anmeld

17. oktober 2013

Anonym trådstarter

Moster Lagkage skriver:

Det kommer meget an på hvor gammel barnet er

Han er 7 mdr

Anmeld

17. oktober 2013

Moster Lagkage

Anonym skriver:

Han er 7 mdr

Så vil jeg sige det er rigtigt. 

Anmeld

17. oktober 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hehe.7 måneder, så er der heller ikk det store grænse-søgeri endnu

det med at sige nej eller sætte grænser kommer helt af sig selv, når han begynder at søge dem det synes jeg i hvertfald. Det vigtiste er at man ikke begynder at tænke "han er jo stadig så lille, så han forstår jo ikke". Så bliver man nemlig ramt hårdt når de når 3 års alderen

men igen, der går lige et par dage før der skal sættes grænser, sådan rigtigt, hjemme hos jer. 

I øvrigt, vi er også tumleforældre der synger højt og laver tosserier med vores dreng han elsker det, og har allerede tydeligt taget sin fars humor til sig.  Det er SÅ sjovt  

Anmeld

17. oktober 2013

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Hehe.7 måneder, så er der heller ikk det store grænse-søgeri endnu

det med at sige nej eller sætte grænser kommer helt af sig selv, når han begynder at søge dem det synes jeg i hvertfald. Det vigtiste er at man ikke begynder at tænke "han er jo stadig så lille, så han forstår jo ikke". Så bliver man nemlig ramt hårdt når de når 3 års alderen

men igen, der går lige et par dage før der skal sættes grænser, sådan rigtigt, hjemme hos jer. 

I øvrigt, vi er også tumleforældre der synger højt og laver tosserier med vores dreng han elsker det, og har allerede tydeligt taget sin fars humor til sig.  Det er SÅ sjovt  

Det er jeg godt nok glad for du skriver ;-) for er så nervøs for det hele bare ramler sammen , men nok også fordi gang på gang har fårt afvide af egen mor at jeg aldrig ville egne mig som forældre, så det et vigtigt for mig at det et så meget modsat min egen måde at blive opdraget på, men alligevel ender så galt at han har os, omkring sin lillefinger !

Er så bange for at fejle overfor min egen søn at han som 25 årige tænker at han har de mest lortede forældre og lortede barndom, som jeg selv havde.

Undskyld, det var ikke min mening og klynke til dig ;-)

Anmeld

17. oktober 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Det er jeg godt nok glad for du skriver ;-) for er så nervøs for det hele bare ramler sammen , men nok også fordi gang på gang har fårt afvide af egen mor at jeg aldrig ville egne mig som forældre, så det et vigtigt for mig at det et så meget modsat min egen måde at blive opdraget på, men alligevel ender så galt at han har os, omkring sin lillefinger !

Er så bange for at fejle overfor min egen søn at han som 25 årige tænker at han har de mest lortede forældre og lortede barndom, som jeg selv havde.

Undskyld, det var ikke min mening og klynke til dig ;-)

I er jo opmærksomme på at i ikke ønsker et barn uden grænser og at han ikke skal kunne snog jer om hans lillefinger, så allerede der, er i da godt på vej

Anmeld

17. oktober 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg mener slet ikke, man kan tale om opdragelse, når barnet er så lille. Jeg synes også, I lyder til at have en dejlig tilgang til jeres barn og samværet med ham. Der kommer helt sikkert situationer hen ad vejen, hvor I skal justere på prrincipperne og ændre taktik - det kommer vi vist allesammen ud for - men I er jo opmærksomme på, hvad I ikke ønsker, han skal udvikle sig til, så det løber næppe løbsk for jer. 

Vær opmærksomme på, at I ikke ryger i den modsatte grøft af det, du har oplevet hjemme. Jeg har haft det lidt på samme måde, og fordi jeg for enhver pris ville undgå at blive hård og striks som min stedfar, var jeg meget eftergivende over for vores ældste, som blev et rigtigt "forhandlerbarn" pga. min konfliktskyhed og frygt for at gøre hende ked af det. Det var faktisk ikke særligt trygt for hende, at jeg havde det så svært med at sætte grænser og sige nej. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.