Ang. modregning i børnepenge..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. oktober 2013

twinny

Prinsesse2ben skriver:

Nej det håber jeg da heller ikke at det gør.. Vi må jo vente til i morgen

Nu jeg ved ikke hvad I skylder til og i. Men jeg tror det er daginst., boligstøtte eller barselsdagpenge som udbetaling dk udbetaler.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2013

twinny

twinny skriver:

Nu jeg ved ikke hvad I skylder til og i. Men jeg tror det er daginst., boligstøtte eller barselsdagpenge som udbetaling dk udbetaler.

Hvad er Udbetaling Danmark?

Det er ikke længere din kommune, der står for udbetaling og opkrævning af familieydelser, barseldagpenge, boligstøtte og pension. Det er nu den nye, offentlige myndighed, Udbetaling Danmark, der tager sig af opgaven.

Står på borger. Så tror det er hvis du skylder i nogle af de ting.

Anmeld

17. oktober 2013

Victoriasmor88

twinny skriver:

Jeg skylder intet andet en smule i skat.. Så det er ikke fordi at det betyder det helt store, men det kunne da være rart at vide alligevel  

Men måske du har  - det lyder meget klogt i hvert fald. 

Anmeld

17. oktober 2013

eliasmum

Jeg har modtaget brev om det og snakket med skat om det...

Det er kun restance til daginstitutioner de trækker. Til gengæld går den nye regel fra 1/9 ud på at de trækker 100% af det man skylder i børnepengene selvom du har lavet en afdragsordning.  

Anmeld

17. oktober 2013

Victoriasmor88

eliasmum skriver:

Det er kun restance til daginstitutioner de trækker. Til gengæld går den nye regel fra 1/9 ud på at de trækker 100% af det man skylder i børnepengene selvom du har lavet en afdragsordning.  

Det forklarer da en hel del Tak fordi du gad svare

Anmeld

17. oktober 2013

twinny

eliasmum skriver:

Men kun 100 %  af de man skylder til daginst og ikke anden gæld?

Anmeld

17. oktober 2013

twinny

Prinsesse2ben skriver:

Jeg skylder intet andet en smule i skat.. Så det er ikke fordi at det betyder det helt store, men det kunne da være rart at vide alligevel  

Men måske du har  - det lyder meget klogt i hvert fald. 

SKAT kan modregne hvis du har gæld til følgende:

• Daginstitution
  • Opholdsbetaling
  • Skolefritidsordning
  • Efterregulering i henhold til dagtilbudsloven
  • For meget udbetalt Børne- og ungeydelse

Det fandt jeg på SKATs hjemmeside.

Anmeld

17. oktober 2013

Zelinasmor

Jeg har talt med en på kommunen ang. gæld til daginst. hun sagde at den nye lov betød at de trak pengene her d.20 selvom jeg for nogle uger inden var blevet lovet en afdragsordning. Men ja ja, så er det da ude af verden.

Hvad jeg ikke forstår, er at jeg absolut intet har fået på brev om at de tager pengene. Har kun hendes ord for det. Og det var egentlig et held jeg fandt ud af det, da jeg alligevel skulle have fat i hende.

Men jeg synes virkelig de burde sende en "advarsel" om dette. Specielt nu når det er noget nyt 

Anmeld

17. oktober 2013

Victoriasmor88

Zelinasmor skriver:

Jeg har talt med en på kommunen ang. gæld til daginst. hun sagde at den nye lov betød at de trak pengene her d.20 selvom jeg for nogle uger inden var blevet lovet en afdragsordning. Men ja ja, så er det da ude af verden.

Hvad jeg ikke forstår, er at jeg absolut intet har fået på brev om at de tager pengene. Har kun hendes ord for det. Og det var egentlig et held jeg fandt ud af det, da jeg alligevel skulle have fat i hende.

Men jeg synes virkelig de burde sende en "advarsel" om dette. Specielt nu når det er noget nyt 

Ja det kan jeg da godt forstå.. Men det jeg var i tvivl om var om de trak pengene hvis man skylder til andet end daginstitution, og det gør de vist ikke  

Anmeld

17. oktober 2013

Zelinasmor

Prinsesse2ben skriver:

Ja det kan jeg da godt forstå.. Men det jeg var i tvivl om var om de trak pengene hvis man skylder til andet end daginstitution, og det gør de vist ikke  

Nej, det sagde hun i hvert fald ikke noget om. Men har hørt nogen sige at de må trække ved boligstøtte og gamle indskudslån lånt ved kommunen. Om det passer kan jeg slet ikke sige. Det undre mig bare at de ikke har lagt noget konkret ud på nettet om denne nye lov så folk ved hvad den betyder.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.