Ang. modregning i børnepenge..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.383 visninger
22 svar
5 synes godt om
17. oktober 2013

Victoriasmor88

Nu læste jeg lige i den anden debat omkring børnepenge og modredning at der fra 1/9 2013 er lavet nye regler - nemlig at uanset om den offentlige gæld er til institutioner eller andet så bliver der modregnet i børnepengene... Spørger her fordi at jeg ikke kan finde information omkring dette på skat.dk eller borger.dk..

Jeg har heller ikke modtaget noget information omkring dette.. 

Andre der ved noget om dette? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2013

morethanperfect

Prinsesse2ben skriver:

Nu læste jeg lige i den anden debat omkring børnepenge og modredning at der fra 1/9 2013 er lavet nye regler - nemlig at uanset om den offentlige gæld er til institutioner eller andet så bliver der modregnet i børnepengene... Spørger her fordi at jeg ikke kan finde information omkring dette på skat.dk eller borger.dk..

Jeg har heller ikke modtaget noget information omkring dette.. 

Andre der ved noget om dette? 

Altså jeg har da skyldt til SKAT , hvor jeg ikke er blevet modregnet i børnepengene .. 

Men jeg ved det faktisk ikke .. 

Anmeld

17. oktober 2013

twinny

Jeg skylder til kommunen, men ikk daginst. Som jeg afdrager på... Men det håber jeg da satme ikke.  Jeg er aldrig blevet trukket i børnepenge.

Anmeld

17. oktober 2013

Victoriasmor88

morethanperfect skriver:

Altså jeg har da skyldt til SKAT , hvor jeg ikke er blevet modregnet i børnepengene .. 

Men jeg ved det faktisk ikke .. 

Nogle siger at der åbenbart skulle gælde nye regler fra d. 1/9.. det kunne bare være rart at vide. Hvis f.eks ens mand skylder i skat, skal man så modregnes i børnepenge? hmm.  

Anmeld

17. oktober 2013

Victoriasmor88

twinny skriver:

Jeg skylder til kommunen, men ikk daginst. Som jeg afdrager på... Men det håber jeg da satme ikke.  Jeg er aldrig blevet trukket i børnepenge.

Du har fået et brev fra SKAT i forbindelse med udbetaling af børne- og ungeydelsen, fordi du, ifølge SKAT, skylder penge. Hvis du skylder penge til dit barns daginstitution, kan SKAT trække det beløb, du skylder, fra din børne- og ungeydelse. Hvis du ikke skylder penge i dit barns daginstitution, men har anden gæld, vil du stadig få børne- og ungeydelsen. Men det er SKAT, der står som afsender af udbetalingen.

Dette er hvad jeg kunne finde på borger.dk.. Men det fortæller jo ikke meget

Anmeld

17. oktober 2013

twinny

Du har fået udbetalt din familieydelse af SKAT i stedet for Udbetaling DanmarkFamilieydelsen udbetales normalt af Udbetaling Danmark, men hvis du har gæld til det offentlige, vil Udbetaling Danmark overføre pengene til SKAT. Vi undersøger herefter, om du har en gæld, der skal dækkes, før vi udbetaler beløbet eller et eventuelt restbeløb til dig med teksten 'Udbetaling fra SKAT'. Hvis der er blevet modregnet i din familieydelse, vil du modtage en afgørelse om det.Det er ikke alle typer gæld, der bliver modregnet i familieydelsen. Det står på SKATs hjemmeside.

Anmeld

17. oktober 2013

morethanperfect

Prinsesse2ben skriver:

Nogle siger at der åbenbart skulle gælde nye regler fra d. 1/9.. det kunne bare være rart at vide. Hvis f.eks ens mand skylder i skat, skal man så modregnes i børnepenge? hmm.  

Nej tror jeg altså ikke i gør ..

Børnepengene går ind på din konto jo i dit navn fordi du er moderen .

Men jeg ved det sku ikke .. 

Anmeld

17. oktober 2013

Victoriasmor88

twinny skriver:

Du har fået udbetalt din familieydelse af SKAT i stedet for Udbetaling DanmarkFamilieydelsen udbetales normalt af Udbetaling Danmark, men hvis du har gæld til det offentlige, vil Udbetaling Danmark overføre pengene til SKAT. Vi undersøger herefter, om du har en gæld, der skal dækkes, før vi udbetaler beløbet eller et eventuelt restbeløb til dig med teksten 'Udbetaling fra SKAT'. Hvis der er blevet modregnet i din familieydelse, vil du modtage en afgørelse om det.Det er ikke alle typer gæld, der bliver modregnet i familieydelsen. Det står på SKATs hjemmeside.

ja så er det jo spørgsmålet om hvilken slags gæld det er 

Anmeld

17. oktober 2013

twinny

Prinsesse2ben skriver:

ja så er det jo spørgsmålet om hvilken slags gæld det er 

Ja, men tror ikke det er noget nyt. For lige nedenunder er der nye regler. Så tror ikke det ændre noget.  Jeg har ihvertfald noget fra skat.

Anmeld

17. oktober 2013

Victoriasmor88

twinny skriver:

Ja, men tror ikke det er noget nyt. For lige nedenunder er der nye regler. Så tror ikke det ændre noget.  Jeg har ihvertfald noget fra skat.

Nej det håber jeg da heller ikke at det gør.. Vi må jo vente til i morgen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.