Fri under uddannelse??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. oktober 2013

Anonym trådstarter

mor2011_ skriver:

altså det er nogget som hedder tjensefri under uddanelse og det tager du, og så prøver du så vidt muligt at lave aftaler udenfor skoletid og kommer måske tilbage til skole efter blodprøve osv

Hvad er det for noget? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2013

mor2011_

Anonym skriver:

Hvad er det for noget? 

tjenste fri får man når man skal noget vigtigt: specielelæge egravelse osv 

Anmeld

20. oktober 2013

wamse

mor2011_ skriver:

tjenste fri får man når man skal noget vigtigt: specielelæge egravelse osv 

Er du sikker på det?

For læser jeg omkring det, så gælder det, hvis man er i en lønnet uddannelse, hvilket jeg ikke tror pau uddannelsen er. Jeg har forsøgt at google det, og det er ihvertfald hvad jeg nogenlunde kommer frem til, men er slet slet ikke sikker.

Men synes også lidt det ligger i ordet - tjenestefri. Hvilket for mig mere er i forhold til arbejde og ikke skole, men er som sagt ikke sikker.

Anmeld

20. oktober 2013

mor2011_

wamse skriver:

Er du sikker på det?

For læser jeg omkring det, så gælder det, hvis man er i en lønnet uddannelse, hvilket jeg ikke tror pau uddannelsen er. Jeg har forsøgt at google det, og det er ihvertfald hvad jeg nogenlunde kommer frem til, men er slet slet ikke sikker.

Men synes også lidt det ligger i ordet - tjenestefri. Hvilket for mig mere er i forhold til arbejde og ikke skole, men er som sagt ikke sikker.

hmm. ja du har nok ret.. er det su man får under pau eller løn? er det løn så er det tjenstefri

Anmeld

20. oktober 2013

Anonym trådstarter

mor2011_ skriver:

hmm. ja du har nok ret.. er det su man får under pau eller løn? er det løn så er det tjenstefri

Det er elevløn man får.... Hvordan foregår det så? 

Hvad hvis det havde være su? Hvordan havde det så foregået? 

Anmeld

20. oktober 2013

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Ved su er fravær fravær, uanset hvad.
På alle uddannelser er der en vis fraværs %. På social og sundhedsskolen er det 7% på grundforløbet der varer 20 uger. Jeg ved ikke lige om det er det grundforløb du skal have på pau, det kunne man ihvertfald da jeg gik på social og sundhedsskolen.

Og ja, det er elevløn på pau uddannelsen.

Anmeld

20. oktober 2013

ano14316

Anonym skriver:

Hvad svarer det ca til? 

En dag om ugen... Det er jo voldsomt meget..

Ikke destro mindre gik jeg på HTX med en fraværs % på 18 da jeg havde det virkelig skidt, fandt senere ud af at jeg havde en depression og måtte blive sygemeldt...
Men skal med uddannelses stedet når du er blevet optaget om hvordan I smartest gør det...

Men uanset hvad er der ikke noget der hedder lovligt fravær så det vil tælle i din fraværs procent...

Og vis velvilje og kom i skole selvom du måske kun kan nå 1 eller 2 timer før/efter du skal afsted...

Held og lykke med det hele

Anmeld

21. oktober 2013

Savannah

Jeg har selv gået på det grundforløb, dog på en anden skole.. Man får fravær, skal blot skrive grunden når man skriver det på elevplan. Sygdom er det eneste lovlige fravær, men det skulle ikke være noget problem af den grund. Så længe du skriver det på elevplan, så de kan de grunden. Evt også lige fortælle det til din kontaktlærer og/eller studievejleder på skolen.
No worries!

Anmeld

21. oktober 2013

mor2011_

Anonym skriver:

ja men så beder du om tjenste fri og det gælder ikke om fravær tjenste, men hvis det er bare tjek eller blodprøve så tager du til lægen og kommer tilbage på skolen. og hvis det er muligt så aftaler du lægebesøg så det ligger udenfor skoletid så vidt muligt. 

Anmeld

21. oktober 2013

Mini us

Der findes paragraf 56 når man er i behandling og har arb. Kommunen går ind og dækker alle de timer du er væk pga behandling.  Tænker at du kan ringe på kommunen og høre om der er en paragraf som dækker når man er under uddannelse..??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.