Skal vi selv betale ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. oktober 2013

mele

kære trådstarter

Først vil jeg lige sige at jeg ikke mener noget ondt med min kommentar, men jeg syntes du er helt galt på den.

Personligt ville jeg blive meget forarvet hvis nogen jeg havde hjulpet sendte mig en regning, hvad enten den var på 500 eller 5000 kr. for noget der var blevet ødelagt, når jeg blot kom for at hjælpe....

indrømmet at hælde vand i en sort sæk og tro den kan stå der hele natten var ikke særlig gennemtænkt, men er sikker på det var en forglemmesle/menneskelig fejl.

Hvis fx en beder om min hjælp til at flytte, vil jeg da heller ikke betale hvis jeg ved et uheld får tabt en flyttekasse og ødelagt noget inventar. det samme hvis jeg kører i deres bil og får lavet en skade, det er jo ikke noget man gør med vilje.......selvom en forsikring sikkert vil dække en bil skade, er der som oftest en selvrisiko og hos nogle selskaber stiger præmien ovenikøbet efterfølgende....ville personlig være mundlammet og glo meget mærkeligt hvis jeg blev bedt om at betale det

mht forsikringen så vil de da grine af jer, en forsikring dækker jo heller et nyt gulvtæppe hvis en gæst får spildt rødvin eller deres lille barn maler på væggen med en tusch.....

så øv med de 5000 kr som ja er mange penge, tilgengæld fik i hjælp, alternativt havde i skulle bestille et flyttefirma til at hjælpe og de koster også mange penge.

om svigerfamilien har et stramt budget eller råd til at drikke vin hver aften, syntes jeg er fuldstændigt irrelevant.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2013

Mor til Majbørn

Jeg mener faktisk, det er sådan, at den som er skadepålidt (dvs. den som ejer/lejer det, der er kommet til skade), skal anmelde det til sin forsikring og forklare situationen.

Dvs. du skal melde det til din egen forsikring, men selvfølgelig inddrage dine svigerforældre i at du gør det. Herefter klarer forsikringsselskaberne det internt.

Jeg husker det da vores dreng smadrede en butiksrude ved et uheld - det var det faktisk butikkens egen forsikring der skulle dække, idet butikken selv beskrev hændelsen skriftligt som et uheld.

Vi kom derfor ikke af med en krone (hvilket jeg synes var lidt sært, men ellers MEGET glad for, da jeg så regningen på over 7000kr!)

Anmeld

17. oktober 2013

Mor til Majbørn

Jeg skal i øvrigt ikke gøre mig klog på, om du bør inddrage dine svigerforældre eller ej - det var bare fordi jeg selv har stået en i lignende situation.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.