Skal vi selv betale ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.372 visninger
12 svar
20 synes godt om
16. oktober 2013

Anonym trådstarter

Hej piger

For et år siden flyttede vi i hus da vi ventede et barn, og vi boede før o en lejlighed med fine nyslebne træ gulve i. Og da min svigermor og svigerinde var der for at hjælpe med og gøre rent, hældte de vand ned i en sort affaldssæk, og da vi kom næste dag for at lige støvsuge en sidste gang inden syn og lige fjerne rengørings midler er der den største plet på gulvet fra de. Pose ! Jeg var mundlam og endte self mdd hele entréen skulle ha nyt gulv ! Ca 4m2 ;(
Det blev lige 5000kr oveni vi nu skulle give det ejendoms selvskab;(

Vi bad min svigermor om at melde det til hendes forsikring og det gjorde hun også men gad ikke bøvle med papir arbejdet ??

Nu har vi betalt vores andel i det vi skyldte ejendoms som i alt var på 10700kr og de 5000 er nu tilbage !

Min kæreste tør ikke og sige noget til dem om det ' men hent ærlig ! Jeg skal på du til januar og vi lever stramt nok i forvejen med et lille barn mens hans forældre drikker 2 kartoner vin hver aften og lever det dejlige liv !

Men det var jo ligesom hende der hældte vand ned i den
Pose og ikke tog den med ud ;(

Skal jeg bare gøre som
Min kæreste siger og bare bide i det sure
Æble og se igennem de 5000? ;/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2013

Sander&Vitus-Mor

Anonym skriver:

Hej piger

For et år siden flyttede vi i hus da vi ventede et barn, og vi boede før o en lejlighed med fine nyslebne træ gulve i. Og da min svigermor og svigerinde var der for at hjælpe med og gøre rent, hældte de vand ned i en sort affaldssæk, og da vi kom næste dag for at lige støvsuge en sidste gang inden syn og lige fjerne rengørings midler er der den største plet på gulvet fra de. Pose ! Jeg var mundlam og endte self mdd hele entréen skulle ha nyt gulv ! Ca 4m2 ;(

Vi bad min svigermor om at melde det til hendes forsikring og det gjorde hun også men gad ikke bøvle med papir arbejdet ??

Nu har vi betalt vores andel i det vi skyldte ejendoms som i alt var på 10700kr og de 5000 er nu tilbage !

Min kæreste tør ikke og sige noget til dem om det ' men hent ærlig ! Jeg skal på du til januar og vi lever stramt nok i forvejen med et lille barn mens hans forældre drikker 2 kartoner vin hver aften og lever det dejlige liv !

Skal jeg bare gøre som

Altså de var der jo for at hjælpe jer med at få lejligheden gjort i stand..
Og ja det er da pisse ærgerligt, men jeg ville personligt aldrig bede mine forældre om at betale for noget hvis de havde ødelagt noget hos mig, ved et uheld.
Det har jo ikke været hendes hensigt.
Tror ikke jeg ville lade det komme "imellem" os, og lave så meget bøvl ud af det. Så tror jeg ville bide i det sure æble. :-)

Anmeld

16. oktober 2013

Rockertand

Anonym skriver:

Hej piger

Skal jeg bare gøre som

Det må deres forsikring tage sig af - det er deres/hendes fejl, og det betaler man naturligvis for.
For mig ville det være en principsag, hvis man ødelægger noget, så betaler man prisen, og det er uanset beløbet.
Det er altså ikke særligt svært at lave en forsikringssag.

Anmeld

16. oktober 2013

Masig

Tror faktisk ikke forsikringen vil betale. Du har selv bedt dem om at komme og hjælpe, dvs de kom ikke uanmeldt, og du kunne jo selv have taget posen med ud, da I gik derfra, så jeg tror forsikringen vil argumentere for, det er jeres egen fejl, og at I selv skal betale desværre.... Det er sure penge at skulle af med, men du kunne jo have sørget for at tage posen med ud....

Og jeg ville nok ikke bede om at de betalte for skaden, de har været flinke at hjælpe og har ment det bedste, så synes det er lidt uforskammet at bede dem om at betale medmindre forsikringen vil betale for dem... Måske man kunne slå halv skade, men tror måske bare jeg ville betale i sidste ende... Det er jo trods alt jeres lejlighed og jeres ansvar....

Anmeld

16. oktober 2013

klmf

Hvad med din egen forsikring? Det er jeres lejlighed og de var der for at hjælpe jer, så synes ikke hendes forsikring skal blandes ind i det.

Anmeld

16. oktober 2013

Rockertand

Masig skriver:

Tror faktisk ikke forsikringen vil betale. Du har selv bedt dem om at komme og hjælpe, dvs de kom ikke uanmeldt, og du kunne jo selv have taget posen med ud, da I gik derfra, så jeg tror forsikringen vil argumentere for, det er jeres egen fejl, og at I selv skal betale desværre.... Det er sure penge at skulle af med, men du kunne jo have sørget for at tage posen med ud....

Og jeg ville nok ikke bede om at de betalte for skaden, de har været flinke at hjælpe og har ment det bedste, så synes det er lidt uforskammet at bede dem om at betale medmindre forsikringen vil betale for dem... Måske man kunne slå halv skade, men tror måske bare jeg ville betale i sidste ende... Det er jo trods alt jeres lejlighed og jeres ansvar....

Det var da en.......sjov...holdning at have, det er ikke i orden at bede dem om at betale - men andre forsikringskunder kan man godt sende regningen til? Har jeg misforstået?

Anmeld

16. oktober 2013

LilleSmølf

Det kan godt være de frivilligt hjalpt og at det var et uheld men det var da stadig dem, der ødelagte det.

Man siger jo heller ikke, "Nå, du har ingen forsikring og smadrede min bil ved et uheld? Jamen, så behøver du ikke at betale".

"Nej hov, lille Anders, kom du til at smadre svigermors dyre vase? Nå svigermor... vi ses!"

Jeg ville bede dem om at give de penge for det gulv, de selv har ødelagt.

Ville i hvert fald aldrig selv tage ud at hjælpe med at gøre rent, ødælegge gulv til 5000,- og så bare lade som ingenting

Anmeld

16. oktober 2013

Masig

Rockertand skriver:

Det var da en.......sjov...holdning at have, det er ikke i orden at bede dem om at betale - men andre forsikringskunder kan man godt sende regningen til? Har jeg misforstået?

Øhh ja det tror jeg da du har.... Der er da ikke andre forsikringskunder der betaler, forsikringen har man jo selv betalt til gennem årene, så man betaler jo i bund og grund selv... Hvis du kommer ud for en skade, vil du vel også gerne have din forsikring betaler??? 

Anmeld

16. oktober 2013

Rockertand

Masig skriver:

Øhh ja det tror jeg da du har.... Der er da ikke andre forsikringskunder der betaler, forsikringen har man jo selv betalt til gennem årene, så man betaler jo i bund og grund selv... Hvis du kommer ud for en skade, vil du vel også gerne have din forsikring betaler??? 

Så skriver jeg det lige på en anden måde:
Du har en holdning til, om familien skal betale - og den er afhængig af, om man kan tvære regningen af på forsikringsselskabet eller ej?
Derudover ved ingen af os, om svigermor reelt har været i forsikringsselskabet så længe, at hun har ydet sit, men det er jo så en teoretisk diskussion.

Anmeld

16. oktober 2013

Masig

Rockertand skriver:

Så skriver jeg det lige på en anden måde:
Du har en holdning til, om familien skal betale - og den er afhængig af, om man kan tvære regningen af på forsikringsselskabet eller ej?
Derudover ved ingen af os, om svigermor reelt har været i forsikringsselskabet så længe, at hun har ydet sit, men det er jo så en teoretisk diskussion.

Men hvis din bil bliver smadret pga en fejl du eller en anden bilist har begået, vil du vel også have at forsikringen betaler uanset om du har været kunde i en måned eller 10 år???

Det er jo det forsikringer er til for, er uheldet ude, så hjælper de, såfremt de ikke kan argumentere for at de ikke skal betale....

Der er forskel på at betale 5000 kr ud fra ens dagligdagsbudget og så få forsikringen til at betale med de penge man har "sparet op" i forsikringsselskabet.... Det første har de færreste jo nok lige råd til, det andet har de jo i princippet selv betalt, eller kommer i hvert fald til det de næste mange år gennem forsikringspræmien....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.