Hvad kan tåle tørreskab? Hjææælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. oktober 2013

L&V

IT-nørd skriver:

Jeg snakkede med forhandleren af Ticket to Heaven. Vandsøjletrykket påvirkes ikke af tørreskab, men af hyppig og forkert vask. De må dog ikke tørretumbles ved høje temperaturer, men de skabe der er i BH er ikke særligt varme. 

Hvis man vasker i outdoor vaskemiddel og imprægnerer ca hver 3. gang, så holder dragterne vandsøjletrykket. 

Jeg har gjort det sidste år og en brugt Ticket flyverdragt holdt bedre end en ny Ver de Terre. Af samme grund solgte jeg den Ver de Terre jeg købte til denne sæson og fik en ny Ticket, den model, som vandt den svenske test i år. 

Som nr 2 dragt købte jeg en brugt Reima til 150 kr. 

Det er reima og hummels forhandlere så ret uenige i og tørre skabe kan indstilles forskelligt mht temperatur så der ka faktisk være jævnt varmt i sådan en

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2013

L&V

Tauf skriver:

Troede slet ikke institutioner brugte tørre skabe

der er os mange steder man vælger dem fra pga el forbrug og klager over ødelagte flyverdragte og støvler

Anmeld

16. oktober 2013

MetteS81

mele skriver:

er der virkelig nogle flyverdragter der ikke kan tåle tumbler eller tørreskab mere tænker jeg???

Nå men så blev jeg klogere....personligt ville jeg ikke kunne leve med tøj der ikke kan tåle at tumbles eller komme i tørreskab.

Her købes der flyverdragt T2H, det samme med regntøj hvor der er fleece i, alt kommer i tørreskab i BH, og herhjemme kommer flyverdragten også i tørretumbler, dert er heldigvis lavet til at kunne tåle det.

termostøvler og tøj kan også tåle tørreskab, vinter-læderstøvler har ikke godt af hverken tørreskab eller radiator.

Men kig i vaskemærket inden tøjet bliver købt, kan det tåle tumbler kan det tåle alt

Jeg har prøvet at kigge på webshops, men kan ikke se noget om tørreskab i deres beskrivelser...men tænker også, at de da må kunne klare en del efterhånden...bare lidt surt, hvis jeg tager fejl og får ødelagt flyverdragt osv....

Jeg har aldrig tumblet vores flyverdragter, men skal tage stilling til det i børnehaven nu, så måtte hellere høre jer kloge damer ad..

Tak for dit svar  

Anmeld

16. oktober 2013

MetteS81

Månsson skriver:

Det har de fleste også i hvert fald der hvor jeg arbejder

Hmmmm...jeg må lige forhøre mig hos de andre forældre også..

Anmeld

17. oktober 2013

mele

Månsson skriver:

Det står der ja men der står bare ikke hvor meget vandsøjle trykket falder hver gang man gør det og til sidst har du en flyverdragt der er lige så utæt som en si

Måske du har ret

men det gælder så ikke T2H.....efter 1 sæson i BH brugt af stor dreng, ville jeg vaske flyverdragten så en veninde kunne arve de......valgte så ikke at vaske den på vrangen som man ellers skal og efter en 1½ time i et 40 graders vaskeprogram fandt jeg ud af hvorfor.....Den var stadig helt tør indeni, kun lidt våd ved åbningerne i ærmer og fødder...

Ville derfor tro at alle andre flyverdragt leverandører fulgte efter, for hvem gider invistere i en flyverdragt der ikke kan tåle al den udendørs leg og luft danske børn usættes for her om dage....ville blive sindsyg hvis jeg skulle invistere i 2 flyverdragter hvert år....

Ville hller aldrig købe en bil, der det meste af vinteren skulle stå i carporten, men det er måske bare mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.