døgnrytme ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. oktober 2013

Victoria2013

Min datter begyndte at sove igennem da hun var omkring 2 mdr (hun fejrede sin 8 ugers fødselsdag ved at sove 8 timer den nat kan jeg huske... tror det var 2. gang hun sov så længe om natten)

Vi har haft noget der ligner en form for rytme siden. Altså hun har sine "faste" lure i løbet af dagen, men det er aldrig til at vide præcis hvornår hun tager dem. Man ved bare hun tager de lure og ca. hvor længe de varer og hvor længe hun er vågen på forskellige tidspunkter i løbet af dagen

Nu er hun 4 mdr og går i seng ved 20:30-21 tiden. Vi har aldrig forsøgt at påvirke hendes rytme, hun bliver træt og går i seng når hun gør det. Da hun var 2 mdr vil jeg gætte på hun stadig gik i seng ved 22-22:30-tiden, hun har så selv stille og roligt trukket det tilbage på aftenen... og det er først nu hun kan puttes med "putteritual" hvis ikke hun lige falder i søvn ved brystet om aftenen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2013

AnonymMor

Victoria2013 skriver:

Min datter begyndte at sove igennem da hun var omkring 2 mdr (hun fejrede sin 8 ugers fødselsdag ved at sove 8 timer den nat kan jeg huske... tror det var 2. gang hun sov så længe om natten)

Vi har haft noget der ligner en form for rytme siden. Altså hun har sine "faste" lure i løbet af dagen, men det er aldrig til at vide præcis hvornår hun tager dem. Man ved bare hun tager de lure og ca. hvor længe de varer og hvor længe hun er vågen på forskellige tidspunkter i løbet af dagen

Nu er hun 4 mdr og går i seng ved 20:30-21 tiden. Vi har aldrig forsøgt at påvirke hendes rytme, hun bliver træt og går i seng når hun gør det. Da hun var 2 mdr vil jeg gætte på hun stadig gik i seng ved 22-22:30-tiden, hun har så selv stille og roligt trukket det tilbage på aftenen... og det er først nu hun kan puttes med "putteritual" hvis ikke hun lige falder i søvn ved brystet om aftenen

okay tak for svar 

Anmeld

15. oktober 2013

AnonymMor

Mettefpigen skriver:

Det er svært at sige hvornår de får en fast rytme... børn er forskellige, men her var han ca 6 måneder da jeg kunne ligge ham ind (engang imellem)

okay tak for svar 

Anmeld

15. oktober 2013

AnonymMor

Månsson skriver:

Børn begynder og få/ kunne danne en fast rytme omkring de 6måneder +/-. Og det er os først der de ka/bør undvære mad om natten.

Viktor på 13 uger skifter meget. Nogle dage sover han 4lure af 2-3 timer og andre dage klat sover han. Det samme gælder om natten der spiser han imellem 1-4gange.

okay tak for svar 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.