døgnrytme ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

780 visninger
13 svar
2 synes godt om
15. oktober 2013

AnonymMor

hejsa som nybagt mor er jeg jo ret uvidende omkring det hele så tænkte på hvordan jeres døgnrytme så ud da jeres børn var 7 uger gammel ?

Hvor gamle var jeres børn da de begyndte at kunne puttes omkring 19-20 tiden og så sove "igennem" til næste morgen med mad i løbet af natten selvfølgelig  

Nayas sove mønster svinger nemlig meget ( men det er vel meget normalt så længe hun kun er 7 uger ? )

nogle gange sover hun fra 22.00 til kl 02.00 og får så en flaske og bliver puttet igen hvor hun noglegange sover med det samme igen og vågner ca kl 05.00 igen og er klar til at stå op men andre gange vil hun bare IKKE sove igen efter hun har fået mad om natten  og når det sker så sover hun generelt heller ikke særlig godt i løbet af formiddagen og powernapper i ca 15 min ad gangen indtil hun bliver puttet omkring kl 11/12 stykker i barnevognen hvor vi går en god tur hun så falder i søvn på.. når vi kommer hjem bliver hun sat ud i haven og så sover hun som regl til omkring 14/15 tiden. 

iløbet af eftermiddagen og aftenen powernapper hun også for det meste ca 30 min af gangen indtil hun skal puttes til nat.. 

hvordan så jeres dag ud ? og hvornår begynder de at få "faste" sovetider ? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2013

FrkZier

Rinepigen skriver:

hejsa som nybagt mor er jeg jo ret uvidende omkring det hele så tænkte på hvordan jeres døgnrytme så ud da jeres børn var 7 uger gammel ?

Hvor gamle var jeres børn da de begyndte at kunne puttes omkring 19-20 tiden og så sove "igennem" til næste morgen med mad i løbet af natten selvfølgelig  

Nayas sove mønster svinger nemlig meget ( men det er vel meget normalt så længe hun kun er 7 uger ? )

nogle gange sover hun fra 22.00 til kl 02.00 og får så en flaske og bliver puttet igen hvor hun noglegange sover med det samme igen og vågner ca kl 05.00 igen og er klar til at stå op men andre gange vil hun bare IKKE sove igen efter hun har fået mad om natten  og når det sker så sover hun generelt heller ikke særlig godt i løbet af formiddagen og powernapper i ca 15 min ad gangen indtil hun bliver puttet omkring kl 11/12 stykker i barnevognen hvor vi går en god tur hun så falder i søvn på.. når vi kommer hjem bliver hun sat ud i haven og så sover hun som regl til omkring 14/15 tiden. 

iløbet af eftermiddagen og aftenen powernapper hun også for det meste ca 30 min af gangen indtil hun skal puttes til nat.. 

da Isaak var i den alder var der INGEN rytme what so ever!
det eneste der var 100% sikkert var at han ABSOLUT ikke sov....nogensinde

Det er først efter han er blevet 4,5mdr ca der er kommet en reel rytme, han sover stadig ikke overdrevet meget men nu bliver han puttet mellem 18-19 og vågner så kun hver 3. time for mad indtil kl 05. næste morgen hvor han er (alt for) morgenfrisk

Anmeld

15. oktober 2013

Hullabullabulla

Rinepigen skriver:

Det går så hurtigt så kan faktisk ikke rigtig huske rytmen da han var 7 uger, men mener det var noget med at han blev lagt kl 22, fik mad kl 1 og 4 og stod op kl 7..

Da han var 11 uger gammel begyndte han at sove igennem uden mad - kl 21- 5:30 ca..

sidenhen er hans rytme blevet til at han bliver lagt 19-19:30 tiden og står op 6:30-7 tiden (stadig uden mad om natten) 

Han er forresten 7 måneder

Anmeld

15. oktober 2013

AnonymMor

FrkZier skriver:

da Isaak var i den alder var der INGEN rytme what so ever!
det eneste der var 100% sikkert var at han ABSOLUT ikke sov....nogensinde

Det er først efter han er blevet 4,5mdr ca der er kommet en reel rytme, han sover stadig ikke overdrevet meget men nu bliver han puttet mellem 18-19 og vågner så kun hver 3. time for mad indtil kl 05. næste morgen hvor han er (alt for) morgenfrisk

tak for svaret okay ja det lyder hårdt med en der aldrig gider sove 

men der var også der omkring jeg tænkte at de begynder at få en lidt "fast" døgnrytme

Anmeld

15. oktober 2013

AnonymMor

Britt88 skriver:

Det går så hurtigt så kan faktisk ikke rigtig huske rytmen da han var 7 uger, men mener det var noget med at han blev lagt kl 22, fik mad kl 1 og 4 og stod op kl 7..

Da han var 11 uger gammel begyndte han at sove igennem uden mad - kl 21- 5:30 ca..

sidenhen er hans rytme blevet til at han bliver lagt 19-19:30 tiden og står op 6:30-7 tiden (stadig uden mad om natten) 

Han er forresten 7 måneder

okay det var godt nok tidligt at han kunne undvære mad om natten 

Mange tak for svar 

Anmeld

15. oktober 2013

Bell'star

Rinepigen skriver:

Min dreng er også 7 uger gammel, og det eneste der er fast i hans rytme er hans søvn om natten - han sover(7-9-13), og har gjort det lige fra starten hele natten (selvfølgelig med amning flere gange hver nat) men vi er nede på kun 2 gange mad hver nat nu, skønt.. - men hele dagen er der absolut ingen faste rytmer (heller ikke et sovetidspunkt for natten, nogen gange kl 20 andre kl 23)

han sover max 1 time af gangen om dagen (hvor jeg kan se din sover en lang lur midt på dagen) så tror bare de selv bestemmer rytmen når de er så små.. Og selvom man ikke synes det, så har de alligevel nok alle nogle faste ting, der gentages hver dag, selvom man ikke kan skemalægge hele døgnet allerede  

Anmeld

15. oktober 2013

AnonymMor

Bell'star skriver:

Min dreng er også 7 uger gammel, og det eneste der er fast i hans rytme er hans søvn om natten - han sover(7-9-13), og har gjort det lige fra starten hele natten (selvfølgelig med amning flere gange hver nat) men vi er nede på kun 2 gange mad hver nat nu, skønt.. - men hele dagen er der absolut ingen faste rytmer (heller ikke et sovetidspunkt for natten, nogen gange kl 20 andre kl 23)

han sover max 1 time af gangen om dagen (hvor jeg kan se din sover en lang lur midt på dagen) så tror bare de selv bestemmer rytmen når de er så små.. Og selvom man ikke synes det, så har de alligevel nok alle nogle faste ting, der gentages hver dag, selvom man ikke kan skemalægge hele døgnet allerede  

okay jamen det lyder jo som noget nær det samme som med min datter så det er rart nok lige at høre at hun fungere som hun skal  

Tak for svaret  

Anmeld

15. oktober 2013

Mettefpigen

Det er svært at sige hvornår de får en fast rytme... børn er forskellige, men her var han ca 6 måneder da jeg kunne ligge ham ind (engang imellem)

Anmeld

15. oktober 2013

L&V

Børn begynder og få/ kunne danne en fast rytme omkring de 6måneder +/-. Og det er os først der de ka/bør undvære mad om natten.

Viktor på 13 uger skifter meget. Nogle dage sover han 4lure af 2-3 timer og andre dage klat sover han. Det samme gælder om natten der spiser han imellem 1-4gange.

Anmeld

15. oktober 2013

Trekløver(:

Rinepigen skriver:

Da min datter var 7 uger, havde hun ikke nogen form for rytme. Hun blev lagt til nat omkring Kl. 21 og sov så til Kl, 5-6 om morgenen afbrudt at amninger selvfølgelig. 

Min datter er ikke glad for at sove så meget om dagen, og sover måske 3 lurer af 45 min - 1 time. 

Nu hvor hun er 3 Måneder, der bliver hun puttet til natten klokken 19 og så sover hun til næste morgen klokken 6-7 stykker. Hun får altid 3 flasker pr. Nat . Hun sover stadig ikke meget om dagen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.