Fødselsdagsgæster- at sige tak for idag , på en pæn måde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.022 visninger
18 svar
7 synes godt om
14. oktober 2013

Anonym trådstarter

Er lige anno da jeg ikke ønsker tråden skal kunne Googles men søger et godt råd. Hvordan jeg håndtere en lignende situation en anden gang.

Igår holdte vi fødselsdag for knægten og mig. Jeg havde fødselsdag lørdag og knægten igår. Vi havde inviteret gæster til igår til morgenmad, for det skulle være nemt. Sagen er den jeg døjer med smerter og bliver hurtig " mentalt udkørt " og smerteplaget. Samt 2 ud af 3 børn er sensitive. Så mange gæster kræver meget af os alle.

dog hygger vi os og nyder det. Nå men til sagen, vi havde som sagt inviteret til rundstykker kl 9,30 . Omkring 12,30 tiden takker de fleste gæster af for dagen Pånær en ( Med 2 børn ) jeg er på daværende tidspunkt godt brugt. Der har været godt gang i den med snak, børn mm. Samt forberedelse til gæsterne kom.

men sidste gæst gør ikke antræk til at takke af , og jeg kan ikke få mig til at sige noget. Først kl 16 gør sidste gæst klar til at køre hjem. Det var hyggeligt, men pga af smerter er det ALT for langt tid for mig. Hvilket har haft konsekvenser idag. Og ungerne er hjemme hele uge. Så kan slet ikke få samlet nye kræfter.

hvordan får jeg en anden gang sagt fra på en PÆN måde , uden gæsten føler sig smidt ud ??  

P.s til Info har familien ikke den store forståelse for min situation med smerter mm.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2013

LilleSmølf

Jeg må indrømme at jeg er en af de mennesker, at hvis gæster ikke fatter meget stærke hints siger jeg ligeud - jeg er træt/har noget at nå/etc, vi må fortsætte en anden dag."

Det plejer de fleste altså at forstå 

Anmeld

14. oktober 2013

Mumto3

Jeg siger det lige ud! Og min mand er dybt forundret hver gang for det synes han ikke man kan.

Anmeld

14. oktober 2013

Anonym trådstarter

LilleSmølf skriver:

Jeg må indrømme at jeg er en af de mennesker, at hvis gæster ikke fatter meget stærke hints siger jeg ligeud - jeg er træt/har noget at nå/etc, vi må fortsætte en anden dag."

Det plejer de fleste altså at forstå 

Jeg kunne simpelhen ikke få mig til at sige noget. Plejer ellers nok at kunne sige min mening. Til sidst tog manden fødselsdags barnet og kørte ind til hans forældre, efter hans gave. De havde spurgt om de kikkede ind. Et spinkelt håb om de forstod. Syntes jeg prøvede flere gange at komme med hints men det blev ikke fanget.

Anmeld

14. oktober 2013

Anonym trådstarter

Mumto3 skriver:

Jeg siger det lige ud! Og min mand er dybt forundret hver gang for det synes han ikke man kan.

Hvad siger du ??

tænker meget over hvad andre mon tænker 

Anmeld

14. oktober 2013

Anonym trådstarter

Mumto3 skriver:

Var også bange for det var mig der var helt galt på den. Men manden syntes det var " frækt " hun blev så længe. De andre gik jo flere timer inden. 

Anmeld

14. oktober 2013

RGN

Profilbillede for RGN

Hvis det er en skriftlig invitation du sender ud kan du evt skrive at der er fødselsdag fra kl. 9-12, hvor festen slutter pga. dine smerter.

Så har du meldt ud hvorfor og folk ved på forhånd at det er højst  3 timer.

Hvis de så glemmer det, når "musikken spiller" kan du evt. sige at det har været super hyggeligt, men du bliver nødt til at lægge dig lidt, men at du glæder dig til at se dem igen en anden dag.

Anmeld

14. oktober 2013

mn

Anonym skriver:

Er lige anno da jeg ikke ønsker tråden skal kunne Googles men søger et godt råd. Hvordan jeg håndtere en lignende situation en anden gang.

Igår holdte vi fødselsdag for knægten og mig. Jeg havde fødselsdag lørdag og knægten igår. Vi havde inviteret gæster til igår til morgenmad, for det skulle være nemt. Sagen er den jeg døjer med smerter og bliver hurtig " mentalt udkørt " og smerteplaget. Samt 2 ud af 3 børn er sensitive. Så mange gæster kræver meget af os alle.

dog hygger vi os og nyder det. Nå men til sagen, vi havde som sagt inviteret til rundstykker kl 9,30 . Omkring 12,30 tiden takker de fleste gæster af for dagen Pånær en ( Med 2 børn ) jeg er på daværende tidspunkt godt brugt. Der har været godt gang i den med snak, børn mm. Samt forberedelse til gæsterne kom.

men sidste gæst gør ikke antræk til at takke af , og jeg kan ikke få mig til at sige noget. Først kl 16 gør sidste gæst klar til at køre hjem. Det var hyggeligt, men pga af smerter er det ALT for langt tid for mig. Hvilket har haft konsekvenser idag. Og ungerne er hjemme hele uge. Så kan slet ikke få samlet nye kræfter.

hvordan får jeg en anden gang sagt fra på en PÆN måde , uden gæsten føler sig smidt ud ??  

P.s til Info har familien ikke den store forståelse for min situation med smerter mm.

jeg tænker så må man i invitationen skrive f.eks. festenforegår i tidsrummet kl. 8-12.30 og så ved folk at kl. 12.30 skal de gå.

Anmeld

14. oktober 2013

Kløver

RGN skriver:

Hvis det er en skriftlig invitation du sender ud kan du evt skrive at der er fødselsdag fra kl. 9-12, hvor festen slutter pga. dine smerter.

Så har du meldt ud hvorfor og folk ved på forhånd at det er højst  3 timer.

Hvis de så glemmer det, når "musikken spiller" kan du evt. sige at det har været super hyggeligt, men du bliver nødt til at lægge dig lidt, men at du glæder dig til at se dem igen en anden dag.

Lige min tanke

Anmeld

14. oktober 2013

modesty

Anonym skriver:

Jeg siger det bare. "Det var skidehyggeligt, men nu er jeg faktisk megatræt, så jeg bliver altså nødt til at smide jer ud". Har aldrig oplevet sure miner på den konto.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.