Forret der passer til lam?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.515 visninger
22 svar
4 synes godt om
13. oktober 2013

Dorthe1986

Jeg skal lave en treretters menu til mine to bedste venner snart :-)

Til hovedret vil jeg lave lammekølle med tomatsalat og flødekartofler og desserten bliver noget is med nogle cupcakes til :-)

Men jeg er seriøst blank på hvilken forret jeg skal lave, så håber i kan hjælpe -eneste nogo er laks :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2013

Dorthe1986

Dorthe1986 skriver:

Til hovedret vil jeg lave lammekølle med tomatsalat og flødekartofler og desserten bliver noget is med nogle cupcakes til :-)

Men jeg er seriøst blank på hvilken forret jeg skal lave, så håber i kan hjælpe -eneste nogo er laks :-)

Slet ingen? :-)

Anmeld

13. oktober 2013

Guldet

Kunne du ikke lave en lækker tunmousse? eller Lakseroulade ?

Anmeld

13. oktober 2013

modesty

Dorthe1986 skriver:

Hmm... vi laver næsten aldrig foretter herhjemme, men når vi gør, er det oftest en god grønsagssuppe. 

Anmeld

13. oktober 2013

Dorthe1986

Mariehønen Evigglad <3 skriver:

Kunne du ikke lave en lækker tunmousse? eller Lakseroulade ?

Tunmousse er ikke dårligt :-) laks er dog nogo :-)

Anmeld

13. oktober 2013

Dorthe1986

modesty skriver:

Hmm... vi laver næsten aldrig foretter herhjemme, men når vi gør, er det oftest en god grønsagssuppe. 

Det lyder godt :-) kunne jeg lokke dig til at komme med forslag til hvilke grøntsagssupper du laver? Laver ikke så meget suppe ;-)

Anmeld

13. oktober 2013

Guldet

Dorthe1986 skriver:

Tunmousse er ikke dårligt :-) laks er dog nogo :-)

Eller hvad med en gammeldaws rejecocktail eller en halv advokado med rejer ..

MUMS

Anmeld

13. oktober 2013

modesty

Det lyder godt :-) kunne jeg lokke dig til at komme med forslag til hvilke grøntsagssupper du laver? Laver ikke så meget suppe ;-)

Den her græskarsuppe plejer at være et hit:

Du snitter et hokkaido græskar (eller to hvis de er små) og et (eller to hvis de er små) løg. Steger det til det har fået farve, smider finthakket chili og ingefær i lige inden du hælder bouillon over (gerne usaltet herbamare). Koger i 20 min. Blender til det er lindt. Spæder op med kokosmælk. Og gerne lidt hakket koriander over lige inden du serverer.

Jeg laver den på fornemmeren, men fandt lige den her opskrift som minder en del om den:

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=14651

Anmeld

13. oktober 2013

Kløver

Min første tanke var tunmousse

Anmeld

13. oktober 2013

Dorthe1986

modesty skriver:

Den her græskarsuppe plejer at være et hit:

Du snitter et hokkaido græskar (eller to hvis de er små) og et (eller to hvis de er små) løg. Steger det til det har fået farve, smider finthakket chili og ingefær i lige inden du hælder bouillon over (gerne usaltet herbamare). Koger i 20 min. Blender til det er lindt. Spæder op med kokosmælk. Og gerne lidt hakket koriander over lige inden du serverer.

Jeg laver den på fornemmeren, men fandt lige den her opskrift som minder en del om den:

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=14651

Lige græskarsuppe tør jeg ikke de to sidste gange jeg har fået det serveret er jeg endt med at blive rigtig syg, som den eneste
og rigtig irriterende for det smager så godt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.