Minecraft for eller imod ? til en 5 årig ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. oktober 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vores dreng som fylder 6 år på tirsdag spiller det også og han bygger kun huse - han elsker spillet og det er slet ikke voldeligt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2013

Billemyre

Sætter lige et billede ind af, hvordan det ser ud når man spiller
Ville uden problemer lade en 5 årig spille det.
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

12. oktober 2013

Kamulla

min søn på 5 spiller minecraft på iPad´en, ser det ikke som et voldligt spil overhovedet, og min søn er ikke blevet voldlig af at spille det

Anmeld

12. oktober 2013

Anonym101

Minecraft er viatuelle legoklodser... det kan næsten ikke blive mindre voldeligt 

Anmeld

13. oktober 2013

MariaKyedDK

KarinaBF skriver:

Hej Alle sammen

Er lidt i et dilemma jeg aner virkelig ikke hvad jeg skal synes om Minecraft !

Min søn på 5 år (6 år til marts) elsker at sidder og kigge på Youtube det plejer at være Thomas Tog, Postmand Per, Barbapapa osv altså de kendte tegnefilm fra tv han så men efter hans fætter på 13 år har været på besøg ser han Minecraft på youtube hver gang han er på men jeg har bare hørt at det er et meget voldig spil og synes han er for lille men selv om vi siger at vi ikke vil have han ser det og at vi tager Computer og han ikke får lov at se youtube mere (og det har været taget fra ham flere gange) gør han det stadig

har set nogen af dem han ser og det er meget forskelligt om de er voldige

hvad siger for eller i mod ??? til en 5 årig ??

ej hvor er det sjovt, jeg har selv en søn på 6 år ( 7 år om en måned) hans fætter på 10 år har også introceret min søn for minecraft, og han ELSKER det spil ( altså han spiller spillet, og ser det ikke på youtube ) men jeg synes ikke det er ''voldeligt'' som du beskriver det... det handler mest om at bygge nogle bygninger osv... 

Anmeld

13. oktober 2013

C-Dog

En 5 årig synes jeg da godt man kan lade spille ting som minecraft, Pokemon, angrybirds osv, for det er jo ikke sådan voldeligt på den skadelige måde. World of warcraft, counterstrike, og div andre spil i den dur ville jeg holde børn fra.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.