Minecraft for eller imod ? til en 5 årig ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16.881 visninger
15 svar
8 synes godt om
12. oktober 2013

KarinaBF

Hej Alle sammen

Er lidt i et dilemma jeg aner virkelig ikke hvad jeg skal synes om Minecraft !

Min søn på 5 år (6 år til marts) elsker at sidder og kigge på Youtube det plejer at være Thomas Tog, Postmand Per, Barbapapa osv altså de kendte tegnefilm fra tv han så men efter hans fætter på 13 år har været på besøg ser han Minecraft på youtube hver gang han er på men jeg har bare hørt at det er et meget voldig spil og synes han er for lille men selv om vi siger at vi ikke vil have han ser det og at vi tager Computer og han ikke får lov at se youtube mere (og det har været taget fra ham flere gange) gør han det stadig

har set nogen af dem han ser og det er meget forskelligt om de er voldige

hvad siger for eller i mod ??? til en 5 årig ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2013

grinny

Vil godt nok ikke kalde minecraft for et voldeligt spil  

Spiller det selv og det omhandler mest om at designe bygninger og andet.

Ja, der er monstre med som man skal dræbe, men det er "sjove lyde", der er ikke blod eller noget andet.

Det er selvføgelig op til jer hvad i vil have at han ser, men tror ikke selv jeg ville fjerne mit eget barn fra computeren der viste minecraft 

Anmeld

12. oktober 2013

MorDk

5 år synes jeg er for lille. Alt der har med "vold" at gøre høre ikke hjemme ved børn i den alder (min mening)

Og hvis I har besluttet han ikke skal se det og han stadig gør det så må I være konsekvente. Så er der bare ikke Youtube. Ellers må I holde bedreøje med ham? Eller lave en slags "børnesikring"?

Anmeld

12. oktober 2013

LilleSmølf

Mincecraft, voldigt?

Det er da nok et af de mindst voldeligt spil man kan finde idag.

Ja, der er en smule "vold" - du har nogen våben og så slår du på nogen zombier (læs; figur-mand bygget af firkanter) som så bare forsvinder når de er "døde". Hvis du bliver slået mister du bare et lille hjerte.

Der er ingen blod eller lign. og det går 95% af tiden up på at samle materialer og bygge bygninger, maskiner, etc.

Det hele er pixelated, altså firkantet, og der er intet "effekt" agtigt over det som kunne være uhyggeligt.

Hvis han absolut skal have lov til at se/spille computerspil på hans alder, er Minecraft lang fra det værste.

Har du overvejet selv at se nogen videoer på YouTube og vurdere ud fra det?

Anmeld

12. oktober 2013

Aabye

I minecraft kan man så "overlevelse" fra... Dvs at der ikke er monstre der skal slåes ihjel..

Så skal man bare mine forskellige ting.. Jeg ville ikke have noget problem med at lade en 5 årig spille det, men jeg ville slå monstrene fra

Anmeld

12. oktober 2013

MorDk

LilleSmølf skriver:

Mincecraft, voldigt?

Det er da nok et af de mindst voldeligt spil man kan finde idag.

Ja, der er en smule "vold" - du har nogen våben og så slår du på nogen zombier (læs; figur-mand bygget af firkanter) som så bare forsvinder når de er "døde". Hvis du bliver slået mister du bare et lille hjerte.

Der er ingen blod eller lign. og det går 95% af tiden up på at samle materialer og bygge bygninger, maskiner, etc.

Det hele er pixelated, altså firkantet, og der er intet "effekt" agtigt over det som kunne være uhyggeligt.

Hvis han absolut skal have lov til at se/spille computerspil på hans alder, er Minecraft lang fra det værste.

Har du overvejet selv at se nogen videoer på YouTube og vurdere ud fra det?

Ok... jeg må indrømme jeg ikke kender spillet... men synes bare udfra TS indlæg det virkede som et spil 5 årige måske ikke burde spille, men at hun var lidt i tvivl. Jeg var måske for hurtig på tasterne...

Anmeld

12. oktober 2013

chael

Min datter spiller minecraft på iPad'en, og har da ikke oplevelsen af at det er voldeligt eller voldsomt?!

Hun bygger en masse huse og har en masse dyr. Nogengange spiller hun det med sine kusine og fætter og de skriger efter zombier, men griner mere af at de skriger.

Hun spillede fra hun var 6 år..

Anmeld

12. oktober 2013

LilleSmølf

MorDk skriver:

Ok... jeg må indrømme jeg ikke kender spillet... men synes bare udfra TS indlæg det virkede som et spil 5 årige måske ikke burde spille, men at hun var lidt i tvivl. Jeg var måske for hurtig på tasterne...

Når, det var skam ikke til noget du skrev

Det er bare at min kæreste og bror spiller det ret så meget (har også selv spillet) og det eneste "vold" er virkeligt nærmest ikke eksisterende, især hvis du sammenligner med næsten alle de andre spil der findes.

Det var mere fordi jeg synes at det lød underligt, at nogen har fortalt TS at det er et meget voldigt spil. Det lyder som om vedkommne måske ikke helt ved hvad det handler om.

Anmeld

12. oktober 2013

Lone Jakobsen

her er mine drenge på 8 og 10, fuldstændigt bidt af minecraft. spillet som sådan siger mig ikke noget... men det er fordi jeg ikke fanger det. jeg synes ikke det er voldigt, og jeg ville ikke have problemer med at lade en 5 årig spille det.

Anmeld

12. oktober 2013

TbCp

Min datter blev 6 år i august og hun har spillet minecraft længe! Hun elsker det spil!

Vi har slået fra i spillet, så der ikke kommer zombier, det er hende selV der har bedt om det, så hun bygger bare huse osv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.