Hej,
Håber der sidder et par stykker af Jer med ligende erfaringerne eller en mening om vores dilemma...
Vi er mor og far og 3 børn... Til næste år, har vi talt om at tage vores første charterferie, en uge med sol, sommer, strand og ren hygge

Men vores store søn som på det tidspunkt vil være 12 år har Asperger, vil bare IKKE med

Jeg har prøvet at spørge ind til hvorfor og svaret er altid det samme, han vil ikke langt væk hjemmefra.
Jeg har prøvet at snakke med ham om hvad sådan en rejse indebærer, lige fra pakning, lufthavenen, flyveturen, og selve ferien, for at gøre det overskueligt for ham som overhovedet muligt, fortalt ham at han kan være med til at vælge hotel, samt se billeder af stedet hvor vi skal være. Men intet, virkelig intet hjælper, han vil ikke!
Han vil hellere være hos bedsterne i den uge, som iøvrigt bor i samme by som os. Adspurgt om han ikke vil føle at det er snyd hvis vi rejser uden ham, svare han at det syntes han ikke.
Jeg ved virkelig ikke hvad vi skal gøre, for jeg syntes ikke at vores andre børn skal snydes for sådan en fantastisk oplevelse, men omvendt kan man da ikke rejse uden alle sine børn, kan man?
Hjælp!! :-(
Anmeld