At rejse uden alle sine børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.198 visninger
12 svar
1 synes godt om
12. oktober 2013

Mom

Profilbillede for Mom
Hej,

Håber der sidder et par stykker af Jer med ligende erfaringerne eller en mening om vores dilemma...

Vi er mor og far og 3 børn... Til næste år, har vi talt om at tage vores første charterferie, en uge med sol, sommer, strand og ren hygge

Men vores store søn som på det tidspunkt vil være 12 år har Asperger, vil bare IKKE med

Jeg har prøvet at spørge ind til hvorfor og svaret er altid det samme, han vil ikke langt væk hjemmefra.

Jeg har prøvet at snakke med ham om hvad sådan en rejse indebærer, lige fra pakning, lufthavenen, flyveturen, og selve ferien, for at gøre det overskueligt for ham som overhovedet muligt, fortalt ham at han kan være med til at vælge hotel, samt se billeder af stedet hvor vi skal være. Men intet, virkelig intet hjælper, han vil ikke!

Han vil hellere være hos bedsterne i den uge, som iøvrigt bor i samme by som os. Adspurgt om han ikke vil føle at det er snyd hvis vi rejser uden ham, svare han at det syntes han ikke.

Jeg ved virkelig ikke hvad vi skal gøre, for jeg syntes ikke at vores andre børn skal snydes for sådan en fantastisk oplevelse, men omvendt kan man da ikke rejse uden alle sine børn, kan man?

Hjælp!! :-(

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2013

TNBC

Mom skriver:

Hej,

Håber der sidder et par stykker af Jer med ligende erfaringerne eller en mening om vores dilemma...

Vi er mor og far og 3 børn... Til næste år, har vi talt om at tage vores første charterferie, en uge med sol, sommer, strand og ren hygge

Men vores store søn som på det tidspunkt vil være 12 år har Asperger, vil bare IKKE med

Jeg har prøvet at spørge ind til hvorfor og svaret er altid det samme, han vil ikke langt væk hjemmefra.

Jeg har prøvet at snakke med ham om hvad sådan en rejse indebærer, lige fra pakning, lufthavenen, flyveturen, og selve ferien, for at gøre det overskueligt for ham som overhovedet muligt, fortalt ham at han kan være med til at vælge hotel, samt se billeder af stedet hvor vi skal være. Men intet, virkelig intet hjælper, han vil ikke!

Han vil hellere være hos bedsterne i den uge, som iøvrigt bor i samme by som os. Adspurgt om han ikke vil føle at det er snyd hvis vi rejser uden ham, svare han at det syntes han ikke.

Jeg ved virkelig ikke hvad vi skal gøre, for jeg syntes ikke at vores andre børn skal snydes for sådan en fantastisk oplevelse, men omvendt kan man da ikke rejse uden alle sine børn, kan man?

han er 12år, og hvis det er det han vil. du har jo gjort alt hvad du kan for at forklare ham det og han vil stadigvæk ikke med, men heller hen til sin bedsteforældre. Jo, så ville jeg da sige at I godt kan.
Han er jo ret stor og har taget et valg.

hvorfor synes du ikke at man ikke kan tage afsted uden alle børnene? det er jo også på et tidspunkt, at de heller vil på lejr eller på ferie med en ven eller veninde?? Hvis man så har mindre børn, skal de så snydes for ferie, fordi de store ikke vil med?

Anmeld

12. oktober 2013

Benjamins'mor

Jeg vil sige jo, det synes jeg godt man kan. Især når han er så stor.
Det er ham selv der ikke vil med, han vil derfor også have bedst af at blive hjemme. Han siger selv han ikke vil se det som snyd, og så får han jo noget hygge/kvalitets tid med sine bedsteforældre.

Anmeld

12. oktober 2013

modesty

Mom skriver:

Hej,

Hvis han giver så klart udtryk for at han ikke vil med, og han er så stor som han er, så synes jeg sagtens at I kan lade ham blive hjemme. han kommer sikkert til at få en hyggelig uge hos mormor og morfar, hvor der bliver masser af tid til ham.

Anmeld

12. oktober 2013

Mom

Profilbillede for Mom
Yurie skriver:

han er 12år, og hvis det er det han vil. du har jo gjort alt hvad du kan for at forklare ham det og han vil stadigvæk ikke med, men heller hen til sin bedsteforældre. Jo, så ville jeg da sige at I godt kan.
Han er jo ret stor og har taget et valg.

hvorfor synes du ikke at man ikke kan tage afsted uden alle børnene? det er jo også på et tidspunkt, at de heller vil på lejr eller på ferie med en ven eller veninde?? Hvis man så har mindre børn, skal de så snydes for ferie, fordi de store ikke vil med?

Jamen det er mere fordi, tænk nu hvis han føler svigt? Selvom han selv har taget valget...

Også den evige tilbagevendene, hvad med omgivelserne? (Selvom det er plat)..

Anmeld

12. oktober 2013

TNBC

Mom skriver:

Jamen det er mere fordi, tænk nu hvis han føler svigt? Selvom han selv har taget valget...

Også den evige tilbagevendene, hvad med omgivelserne? (Selvom det er plat)..

det er ikke svigt.. der er mange børn i den alder der ikke gider at rejse med deres forældre og det er jo fordi han ikke vil så langt væk. det skræmmer ham sikkert, og så kan jo ikke betale sig at blive ved med at overtale ham.. han har taget et valg. og det må man så acceptere.. selvom at det er hårdt..

hvad med at rejse et andet sted hen?? eller er det fordi det skal være charterferie?

hvad med du med omgivelserne?

Anmeld

12. oktober 2013

Mom

Profilbillede for Mom
Yurie skriver:

det er ikke svigt.. der er mange børn i den alder der ikke gider at rejse med deres forældre og det er jo fordi han ikke vil så langt væk. det skræmmer ham sikkert, og så kan jo ikke betale sig at blive ved med at overtale ham.. han har taget et valg. og det må man så acceptere.. selvom at det er hårdt..

hvad med at rejse et andet sted hen?? eller er det fordi det skal være charterferie?

hvad med du med omgivelserne?

Han vil slet ikke udenfor DK, for sommerhus ferier tager vi på hvert år

Vi vil bare så gerne afsted sammen med ungerne udenfor DK, en rigtig charterferie syd på, og ved at de 2 andre børn vil elske det.

Jeg mente omgivelserne, som "gad vide hvad andre siger hvis vi lader et barn bliver hjemme, og råhygger med de 2 andre"...

Anmeld

12. oktober 2013

TNBC

Mom skriver:

Han vil slet ikke udenfor DK, for sommerhus ferier tager vi på hvert år

Vi vil bare så gerne afsted sammen med ungerne udenfor DK, en rigtig charterferie syd på, og ved at de 2 andre børn vil elske det.

Jeg mente omgivelserne, som "gad vide hvad andre siger hvis vi lader et barn bliver hjemme, og råhygger med de 2 andre"...

heller ikke sverige eller norge??

Jamen så er det jo ikke rigtig noget at gøre ved det. Han har en skræk ved det og det skal man jo respekter.. selv om at det er mega surt. og at det kan gå ud over meget.

Hvis folk siger det; Jamen så bed dem flette næbbet, for det er jeres søns valg og som gode forældre respektere i det.

Og I kan altid sende de to andre afsted til bedsterne og så hygge med den store, og gøre noget som han vil.

folk har så travlt med hvad alle andre gør. andres valg. og det skal bare blande sig udenfor, så længe at børnene har det godt og ikke bliver svigtet.

Anmeld

12. oktober 2013

esioul

Mom skriver:

Hej,

Jeg er sikker på han får det helt fantastisk hos bedsterne.

Hvis det er det han vil og er tryg ved, synes jeg helt klart det skal være sådan.

Anmeld

12. oktober 2013

Mom

Profilbillede for Mom
Jeg tror det er flyveturen der skræmmer ham mest..

Vi kan selvfølgelig komme langt i bil, men under bare de andre børn hele oplevelsen af en charter ferie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.