Spørgsmål ang. 2-års undersøgelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. oktober 2013

StudPsyk

CAWI skriver:

Ved godt at ikke alle har råd til dyre sko.
Men jeg håber da ikke at din læge "bare" har kigget på mærket.
Tror efterhånden godt at fodtøjs fabrikanterne er klar over, at sko til børn altså skal sidde ordentligt.
Men hvad ved jeg

Jeg tror ikke det er alle der sidder lige godt. Jeg kender i hvert fald flere der har sagt, at fx dem fra Føtex ikke har været gode for deres børns fødder

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2013

Tip!

Min søns fødder er aldrig blevet tjekket..

Måske lægen bare ville tjekke om hun var i fare for at blive plat fodet? 

Tag det som noget postivt at hun er blevet tjekket fra den ene ende til den anden  

Anmeld

11. oktober 2013

LLN

Janne T. skriver:

Rose var til 2-års undersøgelse i dag (12,8 kilo og 86,5 centimeter), og der var noget ved checket der undrede mig, som jeg ville høre om det er normal kutyme? 

Lægen checkede hendes fødder for at se, om hun gik i ordentlige sko, hvorefter hun også checkede skoene for at se, om hælkappen var fast og støttede, og sålen var bøjelig.

Hendes fødder og ecco-sko bestod "testen" med stort ros, men er det ikke lidt underligt, at lægen checker hendes sko? Eller er det bare mig? Det er måske meget normalt? 

Nu er det snart nogle år siden at mine var i den alder, men mener at kunne huske at der blev set på fødderne og hvordan de gik på dem, men lægen har aldrig set på fodtøjet.

Anmeld

11. oktober 2013

Clisolka

Janne T. skriver:

Rose var til 2-års undersøgelse i dag (12,8 kilo og 86,5 centimeter), og der var noget ved checket der undrede mig, som jeg ville høre om det er normal kutyme? 

Lægen checkede hendes fødder for at se, om hun gik i ordentlige sko, hvorefter hun også checkede skoene for at se, om hælkappen var fast og støttede, og sålen var bøjelig.

Hendes fødder og ecco-sko bestod "testen" med stort ros, men er det ikke lidt underligt, at lægen checker hendes sko? Eller er det bare mig? Det er måske meget normalt? 

Det blev ikke undersøgt da Bella skulle til 2-års - måske det kommer lige rundt om hjørnet når hun skal til 3-års 

Anmeld

12. oktober 2013

serinasmor

Janne T. skriver:

Det var underligt ...

Måske har lige netop jeres læge oplevet mange senere gener af forkerte sko i en tidlig alder ??

Anmeld

13. oktober 2013

1990h

Janne T. skriver:

tænker at det ikke er selve fodtøjet lægen kiggede på..men måske set efter om hun træder dem skæve eller andet..

Anmeld

14. oktober 2013

StudPsyk

1990h skriver:

tænker at det ikke er selve fodtøjet lægen kiggede på..men måske set efter om hun træder dem skæve eller andet..

Det var fodtøjet for hun pillede ved hælen og sagde "god fast hælkappe" og bøjede med skoen og sagde "god bøjelig sål", hun kiggede ikke ind i skoen.

Anmeld

14. oktober 2013

lycly

Det er lidt mærkeligt at lægen checkede det. Jeg var til læge med Julia inden hendes 2-års undersøgelse fordi hun gik mærkeligt med sine fødder. Men både læge og ergoterapeuten siger at man intet gør ved det før de er 3 - for det kan nå at rette sig af sig selv

Anmeld

14. oktober 2013

helle85

Janne T. skriver:

jeg kan ikke huske hvad for en undersøgelse det var men min dreng fik også tjekket sine fødder for plat fod,men kun fødder(han har så lidt pat fod eller hvad det hedder.
men har aldrig fået tjekket skoene (men hvis de blev det så ville de også bestå)

min datters fødder har vi fået kigget på til hver undersøgelse da hun har skæve fødder og det har hun gjort siden hun begyndte at gå, og der har vi heller ikke fået tjekket skoene men de har forklaret hvordan skoene skal støtte (og hun gå også kun i ecco sko.)

Anmeld

14. oktober 2013

lineog4

Har jeg aldrig prøvet, men tror altså jeg ville grine og høre om min læge havde haft studiejob i skoringen hvis hun talte om hælstøtte og bøjelig sål.... Men tjekkede hun skoen at se om mine børn gik skævt var det en anden historie.

Og gode sko er de sko der sidder godt på netop det barns fødder forresten - mine børn kan slet ikke gå med Ecco eller Bundgaard fx for pasformen er helt forkert for dem. og da min største var lille var det de sko fra Føtex der vandt i tænk og test hvor det jo netop er en test af alt ved skoen bare ikke hvordan sidder de netop på dit barn. Min pige kunne slet ikke få foden ned i skoen - hun var alt for buttet oven på foden ;-) 

Gode sko er de sko der sidder godt og derfor skal der prøves mange - nu er jeg dog godt nok nået der til hvor jeg ved RAP passer perfekt på mine børn og tør derfor købe på nettet 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.