Spørgsmål ang. 2-års undersøgelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.180 visninger
19 svar
2 synes godt om
11. oktober 2013

StudPsyk

Rose var til 2-års undersøgelse i dag (12,8 kilo og 86,5 centimeter), og der var noget ved checket der undrede mig, som jeg ville høre om det er normal kutyme? 

Lægen checkede hendes fødder for at se, om hun gik i ordentlige sko, hvorefter hun også checkede skoene for at se, om hælkappen var fast og støttede, og sålen var bøjelig.

Hendes fødder og ecco-sko bestod "testen" med stort ros, men er det ikke lidt underligt, at lægen checker hendes sko? Eller er det bare mig? Det er måske meget normalt? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2013

Happiness

Det har jeg aldrig hørt om før...? Lukas blev bare vejet og målt, og så mærket på pungen. Og det var det...

Men I har da en grundig læge, det er da super de tjekker det

Anmeld

11. oktober 2013

StudPsyk

Happiness skriver:

Det har jeg aldrig hørt om før...? Lukas blev bare vejet og målt, og så mærket på pungen. Og det var det...

Men I har da en grundig læge, det er da super de tjekker det

Jeg må indrømme jeg mest opfattede det som om hun blandede sig. Men jeg har også en følelse af, ud fra måden hun opfører sig generelt, at hun har en generel skepsis baseret på vi er unge forældre 

Anmeld

11. oktober 2013

Tulle28

Det har jeg godt nok aldrig hørt om før og vores læge tjekkede ikke min datters til hverken 2- eller 3 årsundersøgelsen

Anmeld

11. oktober 2013

CaWi

Janne T. skriver:

Rose var til 2-års undersøgelse i dag (12,8 kilo og 86,5 centimeter), og der var noget ved checket der undrede mig, som jeg ville høre om det er normal kutyme? 

Lægen checkede hendes fødder for at se, om hun gik i ordentlige sko, hvorefter hun også checkede skoene for at se, om hælkappen var fast og støttede, og sålen var bøjelig.

Hendes fødder og ecco-sko bestod "testen" med stort ros, men er det ikke lidt underligt, at lægen checker hendes sko? Eller er det bare mig? Det er måske meget normalt? 

Det ville ikke gøre mig noget, og jeg ville ikke undre mig over det.
Vi skal bruge vores fødder hele livet, derfor er det vigtigt, at vi giver vores børn de bedst mulige betingelser, for at kunne gå ordentligt.

Måske jeres læge har oplevet mange børn der har gået skævt, pga forkert fodtøj

Anmeld

11. oktober 2013

StudPsyk

CAWI skriver:

Det ville ikke gøre mig noget, og jeg ville ikke undre mig over det.
Vi skal bruge vores fødder hele livet, derfor er det vigtigt, at vi giver vores børn de bedst mulige betingelser, for at kunne gå ordentligt.

Måske jeres læge har oplevet mange børn der har gået skævt, pga forkert fodtøj

Jeg tænker bare, hvad hvis man er en familie, som desværre ikke har råd til det store kvalitetsfodtøj? Så kan man self. diskutere, om ikke det er noget man skal prioritere, men altså

Anmeld

11. oktober 2013

CaWi

Janne T. skriver:

Jeg tænker bare, hvad hvis man er en familie, som desværre ikke har råd til det store kvalitetsfodtøj? Så kan man self. diskutere, om ikke det er noget man skal prioritere, men altså

Ved godt at ikke alle har råd til dyre sko.
Men jeg håber da ikke at din læge "bare" har kigget på mærket.
Tror efterhånden godt at fodtøjs fabrikanterne er klar over, at sko til børn altså skal sidde ordentligt.
Men hvad ved jeg

Anmeld

11. oktober 2013

Troldemommi

Janne T. skriver:

Johanne har lige været afsted til 2 års undersøgelse men hendes fodtøj blev nu ikke undersøgt, syntes det lyder mærkeligt 

hæhæ gad vide om de tjener lidt ekstra på at anbefale forældrene at købe mærkevare sko til poderne  nej jeg er vist lidt kynisk nu

Monica

Anmeld

11. oktober 2013

Frk.S

Freja fik ikke tjekket fødder og fodtøj.

Anmeld

11. oktober 2013

2babygirls

Janne T. skriver:

Det er heller ikke blevet tjekket her, men jeg spørg også til hendes fødder hver gang farmand er nemlig platfodet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.