Undvære bil?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. oktober 2013

Troldemommi

Albertsen92 skriver:

Ikke til folk der bor i byen

Vi overvejer at sælge vores dejlige bil, og det kommer vi højst sandsynligt også til.
Vi bor på landet, men der kører dog bus en gang i timen 200 meter væk, til en by med s-tog.

Vi bruger bilen meget i hverdagen, når vi handler, kører på arbejde, kører spontane ture osv.
Så det bliver nok hårdt, men vi vil se om det kan lade sig gøre, da vi bruger 7000 på bilen om måneden (inkl det hele). Så der er penge at spare
Og jeg alligevel er på barsel og har termin om 22 dage.

Er der andre der har stået i samme situation?
Har haft bil, men solgt den.. Hvordan er det gået?
Gode råd?

når man bor udenfor de store byer og man har børn så ville vi ikke kunne leve uden en bil, en bil gør bare det at alt kan hænge sammen og den giver en frihed som jeg tror man vil savne hvis man pludselig ikke havde den.

Monica 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2013

MorTil4<3

Albertsen92 skriver:

Jep, det er vildt men vi afdrager lån med 4250, så er det 1000 kr i forsikring, 350 i vægtafgift og 2000 i diesel.. Så faktisk mere end 7000. Men nu valgte vi jo også at have en lækker Audi, så det kan da sagtens gøres billigere. Jeg havde en gammel spand før, der kostede 2500 om måneden.

Vi kan jo altid prøve at se om det fungerer uden, selvom det bliver svært.

det her er et råd som jeg syntes i skulle overveje

sælg jeres overfede Audi og køb jer en Citroën eller Peugeot

man kan købe dem med 0 kr i udbetaling og så kan de finanseres for under 1000 kr om måneden!!!

sååå kan det ikke gøres billigere og i skal ikke leve uden bil

plus de køre langt på literen og er billige i vægtafgift

Anmeld

11. oktober 2013

roenlund

Noget jeg også lige kom til at tænke på, hvad med mødregruppe når du er på Barsel? Jeg var heldig at gå i en jordmodergruppe hvor alle boede lige rundt omkring så man kunne gå derhen men den almindelig mødregruppe fra sp var med folk fra mindre nærliggende byer og så ville jeg havet været mød til at melde fra da jeg ikke kunne komme frem uden bil, og hvis jeg ikke havde kunnet mødes med nogen tror jeg at jeg var blevet noget ensom under min barsel...

Anmeld

11. oktober 2013

Albertsen92

roenlund skriver:

Noget jeg også lige kom til at tænke på, hvad med mødregruppe når du er på Barsel? Jeg var heldig at gå i en jordmodergruppe hvor alle boede lige rundt omkring så man kunne gå derhen men den almindelig mødregruppe fra sp var med folk fra mindre nærliggende byer og så ville jeg havet været mød til at melde fra da jeg ikke kunne komme frem uden bil, og hvis jeg ikke havde kunnet mødes med nogen tror jeg at jeg var blevet noget ensom under min barsel...

Du har ret, det bliver nok alt for omstændigt uden en bil..
Tak for dit svar

Anmeld

11. oktober 2013

Elgaard73

Vi bor også på landet og jeg vil meget nødig undvære bilen. Der går jeg simpelthen ikke på kompromis.

F.eks handler vi stort ind en gang om ugen og det ville være umuligt med offentlig transportmidler. Godt nok har vi en købmand her i byen, men det er for dyrt. Ved at køre i lavpris varehuse (Netto, Lidl osv) sparer vi omkring 1000-1500,- om måneden, i forhold til hvis jeg handlede hos købmanden. Det er da en slat penge.

Desuden har jeg stået i panik, med en blødende sønnike på armen (flækket øjenbryn) og havde jeg ikke haft vores bil, så jeg selv kunne komme på skadestuen, så ved jeg ikke hvad jeg ville have gjort. ( Mistet forstanden, tror jeg) Jeg kunne selvfølgelig have ringet efter en som kunne køre os, men prøv at forstille dig at du står med din blødende og grædende guldklump og minutterne bare snegler sig afsted, mens du venter på kørelejlighed.

Og tilsidst er det mit dovne "jeg" der taler...  jeg alt for mageligt anrettet, til at ville bøvle med barnevogn, tasker og indkøbsposer, i offentlige transport midler + bøvle med at få busplaner og baby's rytme til at gå op i en højere enhed.

Kan I ikke finde råd til at bare have en lille billig bil?

Anmeld

11. oktober 2013

Lukas&Liam<3

Vi bor maks 15 minutters gang fra s tog og vi låner kun en bil som vi engang imellem ikke har i 1 uge. Jeg bliver idiot af ikke at have bil, gider dårlig tage nogle steder. Vi er normalt ved svigerfamilien 1-2 i ugen men når vi ikke har bil er vi der ikke. Det vil tage ca 45 min at gå og ellers 15 min til stationen for at tage 1 stop for at gå 15min, kan ikke betale sig og vi har også en hund vi skam have med. Får ikke handlet ordentligt ind når vi ikke har bil. Det tager ca 15 min at gå op og handle og øjh der er intet værre end at slæbe på 2 fyldte bæreposer hjem. Så tager det hurtigt det dobbelte at gå hjem. Og vi har endda toget der kører hvert 10. Minut, ville godt nok være træt af at bruge offentlig transport hvis det kun går 1 gang i timen.

Anmeld

11. oktober 2013

Albertsen92

Elgaard73 skriver:

Vi bor også på landet og jeg vil meget nødig undvære bilen. Der går jeg simpelthen ikke på kompromis.

F.eks handler vi stort ind en gang om ugen og det ville være umuligt med offentlig transportmidler. Godt nok har vi en købmand her i byen, men det er for dyrt. Ved at køre i lavpris varehuse (Netto, Lidl osv) sparer vi omkring 1000-1500,- om måneden, i forhold til hvis jeg handlede hos købmanden. Det er da en slat penge.

Desuden har jeg stået i panik, med en blødende sønnike på armen (flækket øjenbryn) og havde jeg ikke haft vores bil, så jeg selv kunne komme på skadestuen, så ved jeg ikke hvad jeg ville have gjort. ( Mistet forstanden, tror jeg) Jeg kunne selvfølgelig have ringet efter en som kunne køre os, men prøv at forstille dig at du står med din blødende og grædende guldklump og minutterne bare snegler sig afsted, mens du venter på kørelejlighed.

Og tilsidst er det mit dovne "jeg" der taler...  jeg alt for mageligt anrettet, til at ville bøvle med barnevogn, tasker og indkøbsposer, i offentlige transport midler + bøvle med at få busplaner og baby's rytme til at gå op i en højere enhed.

Kan I ikke finde råd til at bare have en lille billig bil?

Kan godt se det vil blive alt for bøvlet..
Og virkelig svært at undvære bil når man også er vant til det.
Har snakket med kæresten igen om at sætte afdraget 1000 kr ned, så har vi da mere luft i budgettet. For vi har egentlig råd, men 1000 kr om måneden ville nu være dejligt.

Anmeld

11. oktober 2013

Albertsen92

Maria&Lukas skriver:

Vi bor maks 15 minutters gang fra s tog og vi låner kun en bil som vi engang imellem ikke har i 1 uge. Jeg bliver idiot af ikke at have bil, gider dårlig tage nogle steder. Vi er normalt ved svigerfamilien 1-2 i ugen men når vi ikke har bil er vi der ikke. Det vil tage ca 45 min at gå og ellers 15 min til stationen for at tage 1 stop for at gå 15min, kan ikke betale sig og vi har også en hund vi skam have med. Får ikke handlet ordentligt ind når vi ikke har bil. Det tager ca 15 min at gå op og handle og øjh der er intet værre end at slæbe på 2 fyldte bæreposer hjem. Så tager det hurtigt det dobbelte at gå hjem. Og vi har endda toget der kører hvert 10. Minut, ville godt nok være træt af at bruge offentlig transport hvis det kun går 1 gang i timen.

Ja okay, det var måske lidt for optimistisk tænkt
Må hellere beholde den. Livet ville nok være lidt for surt uden bil.. Vi bliver nok låst helt fast så.

Anmeld

11. oktober 2013

Lukas&Liam<3

Albertsen92 skriver:

Ja okay, det var måske lidt for optimistisk tænkt
Må hellere beholde den. Livet ville nok være lidt for surt uden bil.. Vi bliver nok låst helt fast så.

Kan godt forstå du gerne vil af med den høje udgift, skulle i måske desværre ha tænkt på før. For det kan jo dårlig betale sig at sælge den og købe en anden.
Man bliver desværre kun klog på sine fejl. Vi har også selv sat os dumt og købt en lejlighed som vi fortryder nu /:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.