Vi bor også på landet og jeg vil meget nødig undvære bilen. Der går jeg simpelthen ikke på kompromis.
F.eks handler vi stort ind en gang om ugen og det ville være umuligt med offentlig transportmidler. Godt nok har vi en købmand her i byen, men det er for dyrt. Ved at køre i lavpris varehuse (Netto, Lidl osv) sparer vi omkring 1000-1500,- om måneden, i forhold til hvis jeg handlede hos købmanden. Det er da en slat penge.
Desuden har jeg stået i panik, med en blødende sønnike på armen (flækket øjenbryn) og havde jeg ikke haft vores bil, så jeg selv kunne komme på skadestuen, så ved jeg ikke hvad jeg ville have gjort. ( Mistet forstanden, tror jeg
) Jeg kunne selvfølgelig have ringet efter en som kunne køre os, men prøv at forstille dig at du står med din blødende og grædende guldklump og minutterne bare snegler sig afsted, mens du venter på kørelejlighed.
Og tilsidst er det mit dovne "jeg" der taler... jeg alt for mageligt anrettet, til at ville bøvle med barnevogn, tasker og indkøbsposer, i offentlige transport midler + bøvle med at få busplaner og baby's rytme til at gå op i en højere enhed.
Kan I ikke finde råd til at bare have en lille billig bil?
Anmeld