Undvære bil?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.522 visninger
18 svar
2 synes godt om
11. oktober 2013

Albertsen92

Ikke til folk der bor i byen

Vi overvejer at sælge vores dejlige bil, og det kommer vi højst sandsynligt også til.
Vi bor på landet, men der kører dog bus en gang i timen 200 meter væk, til en by med s-tog.

Vi bruger bilen meget i hverdagen, når vi handler, kører på arbejde, kører spontane ture osv.
Så det bliver nok hårdt, men vi vil se om det kan lade sig gøre, da vi bruger 7000 på bilen om måneden (inkl det hele). Så der er penge at spare
Og jeg alligevel er på barsel og har termin om 22 dage.

Er der andre der har stået i samme situation?
Har haft bil, men solgt den.. Hvordan er det gået?
Gode råd?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2013

roenlund

Jeg ville ikke helt kunne undvære at have bil, vi salgte vores ene bil og den anden bruge bruger min mand til og fra arbejde, han er hjemme kl 19 hver dag men bare det at den er der i weekenden er mulighed for at komme ud og handle stort, at køre i bilka, jysk eller hvad det nu måtte være man skal til...

Jeg savner også til tider bil i hverdagen men det er mere som luksus, det irreterer mig at jeg ikke efter arbejde lige kan hente drengen og køre forbi mine forældre og så køre hjem efter aftensmad, i tog er det ikke muligt.

Anmeld

11. oktober 2013

roenlund

Og så tænker jeg at det må være muligt at i kan have bil for mindre end 7000 om mdr, så meget giver vi ihvertfald ikke....

Anmeld

11. oktober 2013

EKAB

Profilbillede for EKAB
Man bliver idiot uden bil, hvis man er vant til at have det.
Alting bliver meget mere besværligt! Særligt når der er sne osv., og busserne kommer som vinden blæser.

Anmeld

11. oktober 2013

serinasmor

Albertsen92 skriver:

Vi overvejer at sælge vores dejlige bil, og det kommer vi højst sandsynligt også til.
Vi bor på landet, men der kører dog bus en gang i timen 200 meter væk, til en by med s-tog.

Vi bruger bilen meget i hverdagen, når vi handler, kører på arbejde, kører spontane ture osv.
Så det bliver nok hårdt, men vi vil se om det kan lade sig gøre, da vi bruger 7000 på bilen om måneden (inkl det hele). Så der er penge at spare

Gode råd?

Vi har solgt vores (skrottet) ... Men bor i en by med gode transportmuligheder ... Og det går fint ... Men det er stresset at hente fra bh når bussen eller toget er forsinket

Jeg ville måske se efter en billigere bil hvis jeg var jer

Anmeld

11. oktober 2013

MorTil4<3

Albertsen92 skriver:

Gode råd?

7000!!!????

min mand har en skoda Octavia til 300.000 holdene i indkørslen, >MEN bruge 7000 om måneden gør han bestemt ikke
og han køre fra Næstved til KBH for at arbejde

han bruger 600 ca i forsikring
og så bruger max 3000 på disel , men så har vi dælme også været til Lolland en gang og været rundt omkring

sååå i må ud og finde jer en bil der er billigere, og så KUN benytte den når behovet er der

Anmeld

11. oktober 2013

Albertsen92

Jep, det er vildt men vi afdrager lån med 4250, så er det 1000 kr i forsikring, 350 i vægtafgift og 2000 i diesel.. Så faktisk mere end 7000. Men nu valgte vi jo også at have en lækker Audi, så det kan da sagtens gøres billigere. Jeg havde en gammel spand før, der kostede 2500 om måneden.

Vi kan jo altid prøve at se om det fungerer uden, selvom det bliver svært.

MilleMus1988 skriver:

7000!!!????

min mand har en skoda Octavia til 300.000 holdene i indkørslen, >MEN bruge 7000 om måneden gør han bestemt ikke
og han køre fra Næstved til KBH for at arbejde

han bruger 600 ca i forsikring
og så bruger max 3000 på disel , men så har vi dælme også været til Lolland en gang og været rundt omkring

sååå i må ud og finde jer en bil der er billigere, og så KUN benytte den når behovet er der 

Anmeld

11. oktober 2013

Albertsen92

roenlund skriver:

Jeg ville ikke helt kunne undvære at have bil, vi salgte vores ene bil og den anden bruge bruger min mand til og fra arbejde, han er hjemme kl 19 hver dag men bare det at den er der i weekenden er mulighed for at komme ud og handle stort, at køre i bilka, jysk eller hvad det nu måtte være man skal til...

Jeg savner også til tider bil i hverdagen men det er mere som luksus, det irreterer mig at jeg ikke efter arbejde lige kan hente drengen og køre forbi mine forældre og så køre hjem efter aftensmad, i tog er det ikke muligt.

Vi har også haft 2 biler før, dog 2 billige, men den ene stod altid bare og gloede, så det var spild af bil.

Det er også mest weekenderne osv jeg tror det bliver øv.
Men der findes jo mange der lever uden bil, som har det fint. Men de har nok heller ikke været vant til at have bil før

Anmeld

11. oktober 2013

Ellie79

Albertsen92 skriver:

Gode råd?

Vi havde en overgang et liv uden bil, vi bor i udkanten af en storby og har ret gode busforbindelser men 3 mdr uden bil med barn var nok for os. Hverdagen var som sådan okay men nu har vi meget familie langvejsfra og barn med barnevogn og oppakning i toget fredag og søndag var mere end vi gad bruge vores tid på.

Vi købte en ny ret billig bil og har aldrig fortrudt det. Lige nu har vi to helt nye biler og bruger ca. 5500 om mdr på begge så tænker I kan gøre det billiger hvis I nu fortryder salget af bilen 

Anmeld

11. oktober 2013

Albertsen92

ES90 skriver:

Man bliver idiot uden bil, hvis man er vant til at have det.
Alting bliver meget mere besværligt! Særligt når der er sne osv., og busserne kommer som vinden blæser.

Ja det er slemt
Håber dog det kunne gå den tid jeg er på barsel, for vi skal helt sikkert have bil igen til næste år. Men vi vil spare op til hus i den tid, og så prøve at undvære bil. Men ja, man bliver sikkert idiot :/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.