SRP skriver:
Hej piger
Har lige brug for at vende mine tanker med jer.
Sagen er den kort fortalt:
Jeg er gravid i 7. uge (ikke helt planlagt), men dog et ønskebarn. Vi har en datter på knap 7 måneder, som vi fik hjælp til at få pga. min PCO. Det er altså en helt "naturlig" graviditet denne gang, og det er derfor en stor overraskelse at det faktisk kunne ske så let.
Jeg er rigtig glad for det MEN tankerne omkring folks reaktion har hurtigt meldt sig. Er simpelthen så bange for at blive dømt. Der er ik ret mange der ved, hvad vi var igennem for at få den første - det har jeg holdt for mig selv. Er bange for de straks vil tænke at vi har "dummet os" og ikke tænkt os om. Kan de nu klare det osv. de har jo lige fået den første....
Vi har økonomi til det, selvom vi på ingen måde er rige, men der kommer ikke til at mangle noget. Jeg læser en kandidat på uni og min kæreste er efterskolelærer. Vi kan også godt blive boende til at starte med, men så bliver pladsen også for trang.
Ved godt man bør være ligeglad med, hvad andre tænker, men tror da helt sikkert folk bliver overraskede over, at vi venter barn igen, når jeg fødte i marts i år. Puha frygter lidt at offentliggøre det og det er ikke fordi, at jeg ik tror folk bliver glade på vores vegne, men kan lige forestille mig mine forældre tænker over, at jeg nu igen må udskyde min uddannelse pga. barsel.
Er det nogle åndssvage ting jeg tænker på? Jeg kan da godt se udefra at det virker vildt at få børn med 14-15 måneders mellemrum, men de ved jo heller ikke, hvad vi var igennem med den første...
Jeg kender et søskendepar hvor der 15 måneder mellem dem... og det var ikke planlagt, og der var ingen problemer da nogle af børnene skulle laves, men deres familie og venner tog det pænt. Nogle syntes det var lidt hurtigt, men ellers tog de det meget pænt.