Anonym skriver:
Han blev sat op i medicin for tre mdr siden. Og siger selv at han har det bedre end han havde det før. Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal stille op mere. For jeg vil ikke presse ham. Men da jeg selv er kroniker så kan det være svært det hele ligger på mine skuldre.
Han kan tydeligvis ikke selv se, at det står værre til end før. Det er vel en del af sygdomsbilledet, at han fornægter sin tilstand, eftersom han formentlig har håbet og ønsket, alt blev bedre nu.
Hvis jeg forstår dig ret, så går I begge hjemme pga. sygdom nu. Det må virkelig være opslidende for jer begge - og har vel også ændret hans hverdag markant? Bare tre ugers ferie, hvor man går op og ned af hinanden hver dag, kan føre til gnidninger og skænderier. Har I en struktur for jeres hverdag? Kommer I ud hver for sig?
Jeg ville lægge et vist pres på ham - ikke i form af det huslige, det vil kun få ham til at føle sig yderligere i klemme, men forlange, at I sammen går til lægen og beskriver hans ændrede adfærd, siden medicinen blev sat op.
Jeg tror ikke, han er i stand til at passe godt på sig selv lige nu, og det mener jeg, du bør hjælpe ham på vej til, så han også kan være der for dig i dine svære perioder.
Anmeld