vestsjælland

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. oktober 2013

MorTil4<3

Yurie skriver:

hvad med transport ind til Kbh?

hvordan er huslejen?? (ved godt at det kommer an på hvor man bor)

Næstved er jo en af the big citys så der er altid gennemgang af tog uanset hvor man skal hen
og busserne køre også altid rundt i byen uanset om man skal til den ene ende eller ud til centret eller hvor

husleje er jo hvad du søger ?

skal det være en stor 3 vær eller bare en 1 vær
skal den være med have eller ej og hvor self i byen det er

men søger du på boligportalen eller andre bolig sider finder du nemt alle stederne man kan søge i Næstved og ellers ring til de efterhånden mange boligselskaber der er omkring i byen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2013

Tanja1234

Yurie skriver:

ved du hvad det er for nogle uddanelses muligheder? Altså indenfor hvilke fag??

Tak, det vil jeg da gøre.

3værelses til 4500 nice, så burde jeg kunne finde en billig 2værelses. og det lyder også til at der er mange der bor der, måske kan jeg få udvidet min vennekreds(den er meget lille)

Jeg bor (næsten) også i Slagelse og der er virkelig mange skoler. Jeg prøver at liste så mange som muligt:

Gymnasie

Handelsskole

Teknisk Skole

Sygeplejeskole

SSH og SSA

Syddansk universitet

Erhvervsgymnasie (fx laborant/bioanalytiker mv.)

Pædagog

Skolelærer

Osv...

Så der er rigeligt at vælge mellem i Slagelse

Derudover er vi ved at udvide sygehuset, opføre sikringsafdelingen og meget mere....

Anmeld

7. oktober 2013

mulleh

Jeg siger også Slagelse. Det er en dejlig by. og der er rigtig mange uddannelse muligheder, indkøb muligheder, skoler, børnehaver, osv osv. 

Mvh

Anmeld

7. oktober 2013

Pcokate

Yurie skriver:

jeg skal flytte ned omkring vestsjælland/sydsjælland næste år. byen er ikke bestemt, men gerne tæt på sorø, men ikke et krav...

så ville bare høre fra folk der bor i vest/sydsjælland, hvor det er godt at bo. område, by.. det skal gerne være børnevenligt, og ikke for langt til indkøb, da jeg ikke har kørekort.

Håber nogen vil hjælpe.

Har boet de 3 steder og vil kort sige:

Korsør strand, tæt på indkøb, børnevenligt

Slagelse: by, mange udd. Muligheder, center

Ringsted: by, mange indkøbsmuligheder, grønne områder

Anmeld

7. oktober 2013

Annette A

Vi bor i en lille by der hedder Dianalund. Vi er tilflyttere fra KBH for over 8 år siden og vi elsker denne by hvor der bor mange børnefamilier. Den ligger 20 min tid fra sorø og 25-30 min fra slagelse og 45 min fra Holbæk. Her er meget smukt og det er en aktiv by med mange muligheder.

Vi har park med naturlegeplads, skov og smuk natur lige i nærheden (10 min mellem skov og butikscenter) men samtidigt har vi også masser af butikker i vores lokale center hvor vi har superbrugs, Aldi, Netto, Matas, tøjbutikker til børn og voksne, kop og kande isenkram, lokal slagter, boghandel, dyrehandel, cafeer, restauranter mv. Derudover har vi en Fakta i byen, slikbutik, pizzaria blomsterbutikker, lokal dyrlæge, et skønt stort og meget hyggeligt bibliotek mv.

Der er masser af dagpleje/institutioner, en skole og er et lækkert sted at bo med sine børn. Vi har god offentlig  transport. Bus til Slagelse og Holbæk hver halve time og i weekenden hver time samt tog mellem Slagelse og Tølløse. Jeg har heller ikke kørekort, min kæreste har og vi købte først bil for et år siden og har klaret os fint i alle de år med cykel og offentlig transport. Men ja en fantastisk dejlig by med rækkehuse, lejeboliger og masser af huse. Så der er mange muligheder uanset hvordan man vil leve og man får både by og landliv super tæt på hinanden så der er både ro og livlighed på en gang og skal man have lidt storbytrang en gang imellem så har man Slagelse og Holbæk meget tæt på.

Held og lykke med at finde det rette sted.

Anmeld

7. oktober 2013

Annette A

Vi bor i en lille by der hedder Dianalund. Vi er tilflyttere fra KBH for over 8 år siden og vi elsker denne by hvor der bor mange børnefamilier. Den ligger 20 min tid fra sorø og 25-30 min fra slagelse og 45 min fra Holbæk. Her er meget smukt og det er en aktiv by med mange muligheder.

Vi har park med naturlegeplads, skov og smuk natur lige i nærheden (10 min mellem skov og butikscenter) men samtidigt har vi også masser af butikker i vores lokale center hvor vi har superbrugs, Aldi, Netto, Matas, tøjbutikker til børn og voksne, kop og kande isenkram, lokal slagter, boghandel, dyrehandel, cafeer, restauranter mv. Derudover har vi en Fakta i byen, slikbutik, pizzaria blomsterbutikker, lokal dyrlæge, et skønt stort og meget hyggeligt bibliotek mv.

Der er masser af dagpleje/institutioner, en skole og er et lækkert sted at bo med sine børn. Vi har god offentlig  transport. Bus til Slagelse og Holbæk hver halve time og i weekenden hver time samt tog mellem Slagelse og Tølløse. Jeg har heller ikke kørekort, min kæreste har og vi købte først bil for et år siden og har klaret os fint i alle de år med cykel og offentlig transport. Men ja en fantastisk dejlig by med rækkehuse, lejeboliger og masser af huse. Så der er mange muligheder uanset hvordan man vil leve og man får både by og landliv super tæt på hinanden så der er både ro og livlighed på en gang og skal man have lidt storbytrang en gang imellem så har man Slagelse og Holbæk meget tæt på.

Held og lykke med at finde det rette sted.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.