Vi bor i en lille by der hedder Dianalund. Vi er tilflyttere fra KBH for over 8 år siden og vi elsker denne by hvor der bor mange børnefamilier. Den ligger 20 min tid fra sorø og 25-30 min fra slagelse og 45 min fra Holbæk. Her er meget smukt og det er en aktiv by med mange muligheder.
Vi har park med naturlegeplads, skov og smuk natur lige i nærheden (10 min mellem skov og butikscenter) men samtidigt har vi også masser af butikker i vores lokale center hvor vi har superbrugs, Aldi, Netto, Matas, tøjbutikker til børn og voksne, kop og kande isenkram, lokal slagter, boghandel, dyrehandel, cafeer, restauranter mv. Derudover har vi en Fakta i byen, slikbutik, pizzaria blomsterbutikker, lokal dyrlæge, et skønt stort og meget hyggeligt bibliotek mv.
Der er masser af dagpleje/institutioner, en skole og er et lækkert sted at bo med sine børn. Vi har god offentlig transport. Bus til Slagelse og Holbæk hver halve time og i weekenden hver time samt tog mellem Slagelse og Tølløse. Jeg har heller ikke kørekort, min kæreste har og vi købte først bil for et år siden og har klaret os fint i alle de år med cykel og offentlig transport. Men ja en fantastisk dejlig by med rækkehuse, lejeboliger og masser af huse. Så der er mange muligheder uanset hvordan man vil leve og man får både by og landliv super tæt på hinanden så der er både ro og livlighed på en gang og skal man have lidt storbytrang en gang imellem så har man Slagelse og Holbæk meget tæt på.
Held og lykke med at finde det rette sted. 
Anmeld