Hvor meget sut bruger jeres på cirka 2 år?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. oktober 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Vores er også omkring 2 og bruger rigtig meget sut. Dp er dog begyndt at tage den fra ham så han kun sover med den. Ikke noget vi har snakket om, men det gør hun så. Nogen dage går det fint, andre dage pyldre han meget og så må hun bryde sit lille princip. 

Hjemme kan han tage sutten som det passer ham. Nogen dage bruger han den ikk vildt meget, andre dage (de fleste) har han den stort set hele dagen. 

Hans sprog er godt, men vi tænker at gøre den til en sove/trøste-ting efter jul ca. Ville gerne at han var suttefri til børnehavestart om et år har selv haft bøjler i hoved og r**, ikke pga sut men pga tommelfinger.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2013

Holbæktrunten

modesty skriver:

Inspireret af et par andre tråde herinde, og et potentielt problem herhjemme...

Min søn bruger sin sut ret meget. Der ligger sutter og flyder rundt omkring i lejligheden og han finder bare én og putter den i munden når han vil have sin sut, hvilket er ret ofte.

Min mor gjorde mig opmærksom på at man begynder at kunne se det på hans tænder, og hun har ret. Der er et mellemrum mellem fortænderne i over- og undermunden.

Er det noget vi skal handle på allerede nu? Og sanktionere sutterne? F.eks kun når der skal soves, eller trøst hvis man slår sig?

Eller kan vi godt vente et års tid med at begrænse sut-forbruget? 

Andre med evt. større børn der har erfaringer med hvad I har gjort?

Her er knægten lige fyldt 2 år. Sutterne har i laaaaang tid boet i sengen, og bliver kun brugt ved putning og i sofaen når vi hygger inden om aftenen.

Hvis han en sjælden gang er meget træt og pyldret kan vi også godt sidde i sofaen med en sut. Men han ved at det er der de hører hjemme, smider selv sutten ned i tremmesengen im morgnen og afleverer den når han hopper ned fra sofaen...

Anmeld

7. oktober 2013

Chris86

Sutten var væk omkring 1 1/2 ca

Anmeld

7. oktober 2013

Frk.S

Freja har kun sutten når hun sover og sådan har det altid været. Derfor er det ikke et problem. 

Jeg ville klart forsøge at begrænse det.

Anmeld

7. oktober 2013

Maja_4000

Caroline havde den kun når hun skulle sove .. Ellers lå de gemt væk for ikke at friste hun stoppede med sut da hun var 2,5 år

Anmeld

7. oktober 2013

modesty

Kære alle, efter snak med vuggeren som siger at han ALDRIG bruger sut derovre bortset fra når han skal sove, er beslutningen taget. Han kan sagtens klare sig uden, og fra dags dato får han den kun når han skal sove.

Tusind tak for inputs. 

Anmeld

7. oktober 2013

Lilje82

jeg tog sutten fra min søn i august, han bliver 3 til januar, han havde nemlig begyndende suttebid.  Men nogle måneder før det, havde han kun sutten ved sengetid.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.