Jeg glæder mig på hans vejne!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juli 2009

Ni-ko-li-ne

farligt emne!!!!

Nikoline starter d 1/9 i dagpleje lige her henne ved siden af børnehaven :0) ja jeg kan vel nærmest se derover... ov en anden fra mødre gruppen er også derhenne :0)

d. 4/9 er Nikoline 9 mdr. og jeg tror såmænd det hele nok skal gå helt fint :0)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2009

Vinker

ka-ri-na skriver:

farligt emne!!!!

Nikoline starter d 1/9 i dagpleje lige her henne ved siden af børnehaven :0) ja jeg kan vel nærmest se derover... ov en anden fra mødre gruppen er også derhenne :0)

Dejligt I har fået plads et sted tæt på hvor I bor selvom det måske er lidt hårdt ligefrem at kunne se derhen...
Der er heller ikke ret langt hen til Niklas Emils vuggestue fra hvor vi bor!

Spændende når Nikoline skal starte - Ih hvor blir tiden dog af??? Store unger!

Håber du har det godt smukke!

Kram herfra

Anmeld

24. juli 2009

Vinker

Nanna1985 skriver:

Jamen jeg havde det okay med det.. Det var let, fordi Fia var så knyttet til stedet og elskede at komme der  

Pøj Pøj med vuggestue starten

Det er også en af de vigtigste ting at ens barn er glad for stedet - så kan vi forældre bedre bide nogle ting i os når vi ser deres glæde

Anmeld

24. juli 2009

Vinker

Jules skriver:

Vi har lige været på på besøg i "gæste" dagplejen hvor han skal være i 1 1/2 måned Sikke en rod...hihi.... Der var kun en dreng og han strøg efter ham hele tiden og legede med hans tæer ...Fnis.
Han kom os til at tage lidt for godt fast og så blev der os sagt stop af den store dreng Men det var hurtigt glemt

Det skal nok blive riiiigtig godt Han ville slet ikke med hjem igen

Det er længe han ska være i gæste dagplejen! Hvordan kan det være? Har den anden ferie så længe?

Anmeld

24. juli 2009

KWL

Uha...kan godt huske hvordan det var. De damer det bliver hårdt for jer.

Men jeres unger kommer til at elske det og det kommer til at gå rigtig stærkt med mange ting.
Det bedste ved at aflevere sinr unger er at man savner dem og at man får det fedeste og skønneste smil når man henter dem

Håber at Vinker-boy kommer til at hygge sig. Bare vent han kommer til at charmer dem alle sammen, det plejer han jo

Mange knus

Anmeld

24. juli 2009

Jules

Vinker skriver:

Det er længe han ska være i gæste dagplejen! Hvordan kan det være? Har den anden ferie så længe?

Vi kan ikke få en fast plads til ham 1/10. Og jeg skal starte i skoel den 19/8
Så for at han ikke skal sendes rundt til flere forskellige har vi fået den "faste" plads

Anmeld

24. juli 2009

Vinker

Kristinewl skriver:

Uha...kan godt huske hvordan det var. De damer det bliver hårdt for jer.

Men jeres unger kommer til at elske det og det kommer til at gå rigtig stærkt med mange ting.
Det bedste ved at aflevere sinr unger er at man savner dem og at man får det fedeste og skønneste smil når man henter dem

Håber at Vinker-boy kommer til at hygge sig. Bare vent han kommer til at charmer dem alle sammen, det plejer han jo

Mange knus

Åh ja det ska nu nok også blive hårdt! Det blir mig der skal aflevere ham om morgenen så håber ikke at jeg ska gå fra en meget ked af det dreng hver dag  Håber han hurtigt falder til!
Ville ønske det var mig der hentede ham, men den glæde får Morten - Dog om fredagen har jeg jo fri og planen er at han stadig skal i vuggestue der, dog ikke så mange timer, men glæder mig til både at aflevere OG hente ham de dage

Hihi ja han er da vidst lidt af en charmetrold, men i disse dage går han mest under navnet "prins pyller"

kram kram

Anmeld

24. juli 2009

Vinker

Jules skriver:

Vi kan ikke få en fast plads til ham 1/10. Og jeg skal starte i skoel den 19/8
Så for at han ikke skal sendes rundt til flere forskellige har vi fået den "faste" plads

Nårh på den måde  Super at I har fundet et sted han kan være fast indtil der er plads ved den rigtige dp'er!

Anmeld

24. juli 2009

JustAnotherName

Jeg er spændt på om det bliver anderledes, når det er Celina's tur til at skulle ud og passes, og min 2. gang at skulle give slip. Men mon da ikke det er nemmere anden gang - det tror jeg!

Med Bianca havde jeg det nogenlunde hæsligt med det.
Hun var ikke ret mange uger gammel, mens hun stadig lå og baskede med armene nede i sin lift, før jeg første gang sagde til Kenneth "Puha, der kommer en dag hvor det er ANDRE der skal tage sig af hende ...tiden går alt for hurtig. Det er da ikke meningen med at få børn, at de er hjemmefra i deres sjove timer, og bliver afleveret og hentet på de tidspunkter hvor de er mere trætte ...tænk hvis ikke jeg ser hende kravle eller gå første gang, eller hvis hun siger sit første ord mens jeg er på arbejde ...HULK"  - Jeg var helt elendig bare ved tanken 

Men da tiden nærmede sig havde jeg det lidt mere afklaret med det, og ligesom du skriver - Jeg glædede mig på hendes vegne over at hun skulle ud og opleve andre ting, lære nye mennesker at kende - lære verden bedre at kende uden mor altid stod og åndede i nakken, klar til at gribe   
Det ville blive godt for hende med nye input og oplevelser som jeg ikke på samme måde kunne tilbyde hende. Og at lege med andre jævnaldrene.
Så da hun først skulle starte/startede gik det faktisk over al forventning.

Og idag, da kan jeg stadig savne hende, når hun er ude (eller bare mens hun sover, hehe) ....men jeg må indrømme at jeg også NYDER stilheden og friheden til at gøre MIT for MIG, når hun ikke er der 

Man er bare så meget i det man lever med lige nu og her, at det kan være svært at overskue eller forholde sig til ændringer....
Men når først man så vænner sig til det nye i deres (og i ens eget) liv, så bliver det jo bare SÅDAN det er!
Og efter længere tid, kan man dårligt huske at det har været anderledes - hehe.

Jeg tror vi mødre følger vores dejlige unger, og er så meget i nuet med dem. Fortid og fremtid ligger selvfølgelig et sted i vores tanker og fylder.
Men vi vokser, og flytter os, sammen med vores børn, i takt med at de bliver større....

RIGTIG GOD DP-START TIL JER.

Stort knus fra Katrine - som bliver et år ældre idag (puha) og Bianca som idag er 22 måneder, og Celina som er 2 mdr + 2 dage (en helt masse 2-taller *s*)

Anmeld

24. juli 2009

JustAnotherName

ka-ri-na skriver:

farligt emne!!!!

Hende der bor bagved vores hus er dagplejer.
Hendes evner som DP kender jeg ikke, men jeg ville ikke vælge hende til at passe Bianca eller Celina, selvom det ville være dejlig nemt (nærmest bare lige vippe dem hen over hækken, så er de afleveret - haha )

Jeg synes det er FOR tæt på....
Tænker, hvis Bianca blev passet derovre, og jeg går hjemme på barsel med Celina, at jeg så nok næsten ville kunne høre Bianca's gråd derovre fra ....og HVIS NU hun lød meget trist (det har hende naboen nemlig et barn der gør, som jeg OFTE kan høre græde) så ville jeg jo slet ikke kunne abstrahere fra det!

Dermed ikke sagt, at der er noget galt i at få ens barn passet meget tæt på hvor man bor. Men JEG ville nok have sværrere ved at slappe af og være hjemme, i stedet for at bekymre mig om det, hvis jeg kunne spotte et glimt af hende her og der, eller høre hende eller lignende.

Men så tæt på er det jo nok heller ikke for dig.
Og bare fordi JEG tænker sådan, er det jo slet ikke sikkert at andre ville have det lige sådan - måske næsten tvært imod 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.