Hilfe!!! mad med ris som tilbehør! inspiration!! :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. oktober 2013

Susje

Mor11 skriver:

Halløj, sidder lige her og laver ugens madplan. Jeg mangler 2 dage og jeg har en masse ris, så jeg tænker en ret der holder 2 dage som har ris som tilbehør.

Vi har næsten lige fået både boller i karry og kylling i karry, så det skal være noget andet end det  Og helst forholdsvis billigt self

kom hid med jeres bud

god søndag til alle 

Mild Chili con carne
Koteletter i fad
Laks med ris
Pølserisotto

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
Carina:-) skriver:

Jo for pokker

Jeg bruger tit bare okseklump som jeg så skærer i stimler og vender i paprika inden jeg bruner dem i smør.

Så tilsætter jeg fløde,tomatpure og salt og peber -lader det simre lidt og så stegt bacon ,stegte champignoner og nogen gange stegte cocktailpølser-

Ris,salat og evt godt brød til 

Eeeij det ville min kæreste elske tror sgu det er dét vi gør! Fedt og tak! 

Anmeld

6. oktober 2013

Carina:-)

Mor11 skriver:

Eeeij det ville min kæreste elske tror sgu det er dét vi gør! Fedt og tak! 

Velbekomme

Anmeld

6. oktober 2013

justagirl

Mor11 skriver:

Cilliconcarne er ingen af os fan af 

noget sammenkogt er også det jeg tænker. Men hvad kommer man i? Har egentlig aldrig lavet det tror jeg, så hvilket kød osv? 

jeg synes kylling eller svinekød mums! -

når jeg laver det med skinketern sætter jeg kødet over i noget mad med bolion bare lige så det dækker kødet.. og lader det koge 1-2  timer på lav varme så det bliver mørt og er lige til at bide i med læberne! mums!

så når det er mørt tager jeg det op i en skål eller lign. og steger løg i tern og coktail pølser, bacon peber frugt (man kan også putte andet i ) evt steg det med lidt kryderier du synes er gode jeg plejer at bruge lidt paprika og salt og peber igen

og så putter jeg 3 dc vand i og ½ dc vand/mælk m mel til at jævne..

½ l fløde eller kvart og så kryder jeg det til jeg synes det smager godt. evt 1-2 grønsagsbulion! mums!!   og så puter jeg kødet i igen og lader det simre til det har den perfekte smag! + kulør!

håber ikke det blev for inviklet

Anmeld

6. oktober 2013

FogL

Mor11 skriver:

Halløj, sidder lige her og laver ugens madplan. Jeg mangler 2 dage og jeg har en masse ris, så jeg tænker en ret der holder 2 dage som har ris som tilbehør.

Vi har næsten lige fået både boller i karry og kylling i karry, så det skal være noget andet end det  Og helst forholdsvis billigt self

kom hid med jeres bud

god søndag til alle 

Boller (eller kylling) i karry, Orientalsk risret, milionbøf (selvom det er bedre med kartoffelmos )

Anmeld

6. oktober 2013

mor88

kom hid med jeres bud

god søndag til alle 

Hjemmelavet gryderet! med kødstykker, paprika, peberfrugt, løg, hvidløg, champignon, flåede tomater, boullion og fløde  Lad det simre i en time 

Anmeld

6. oktober 2013

Menne

Mørbradgryde slår aldrig fejl og så har du sikkert til begge dage 

Anmeld

6. oktober 2013

MyLove E

Ris tafel Uhm:-D:-D:-D:-D

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.