Er der OK at give sin 2 årig danskvand?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.295 visninger
16 svar
21 synes godt om
5. oktober 2013

ano14316

Sagen er den st jeg selv drikke rigtig meget dk-vand. Og min søn har selvfølgelig ville smage og har bare tømt det er jo vand med brus, det kan han super godt lide så det får han nogen gange.

Men kom pludselig til at tænke over at det er ok.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2013

justagirl

Der er jo ikke noget sukker i sååå det skader vel ikke

- ellers så køb en sodastremm der kan du lave din egen dansk vand meget billigere det gør jeg

Anmeld

5. oktober 2013

RGN

Profilbillede for RGN

Min søn på 3 drikker dansk vand.

Man skal bare være opmærksom på at der er salt i, så det skal være i mindre mængder.

Anmeld

5. oktober 2013

ano14316

justagirl skriver:

Der er jo ikke noget sukker i sååå det skader vel ikke

- ellers så køb en sodastremm der kan du lave din egen dansk vand meget billigere det gør jeg

Det var også det jeg tænkte

Anmeld

5. oktober 2013

merethe

Profilbillede for merethe

Det eneste som man skal passe på, er at det kan give syreskade på tænderne pga af kulsyren.

Anmeld

5. oktober 2013

ano14316

RGN skriver:

Min søn på 3 drikker dansk vand.

Man skal bare være opmærksom på at der er salt i, så det skal være i mindre mængder.

Det vidste jeg slet ikke..

Men der er ikke tilsat salt i dem jeg drikker ihverfald har lige kigget..
måske fordi det er med citrus?

Jeg har en sodastream, måske jeg bare skulle se at få købt en ny kulsyrepatron, for så er der ihvertfald ikke mere salt i end der er i vandet i hanen..

Anmeld

5. oktober 2013

ano14316

merethe skriver:

Det eneste som man skal passe på, er at det kan give syreskade på tænderne pga af kulsyren.

Ja det er klart, men slog lige ph-værdien op. Og det er ihvertfald meget bedre en saftevand, den er kun lidt lavere end en banan. Og jeg tror ikke man tænker syreskader når man giver banen...

Men det er jo heller ikke noget han skal gå og drikke hele dagen, men måske drikker han et par glas i løbet af ugen.

Anmeld

5. oktober 2013

Carina:-)

Det eneste man skal passe på med er at kulsyren kan skade tænderne,

Men han går jo nok ikke og sipper dansk vand hele døgnet,så jeg ville ikke have et problem med det.

Anmeld

5. oktober 2013

MorTil4<3

ano14316 skriver:

Sagen er den st jeg selv drikke rigtig meget dk-vand. Og min søn har selvfølgelig ville smage og har bare tømt det er jo vand med brus, det kan han super godt lide så det får han nogen gange.

Men kom pludselig til at tænke over at det er ok.

åhh herre gud altså

Anmeld

5. oktober 2013

Kløver

Jeg synes det er ok, jeg bryder mig ikke om saft og ikke meget for light hverken saft eller sodavand og synes danskvand er et fint alternativ, og bruger vi meget, og vil hellere give ungerne et halvt glas dk-vand end juice, sodavand, og de får indimellem saft men er også en del sukker i, og jeg bryder mig ikke om at give dem light for det ved jeg ikke hvad er af tilsætning bla aspartanens betydning, sukker ved jeg hvad er og de ikke skal have for meget overvejer næste år at lave saft selv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.