hvor meget tv ser jeres poder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.270 visninger
17 svar
3 synes godt om
4. oktober 2013

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Tænker tit på om min søn 5 år ser for meget tv.
Han har brug for at slappe af efter børnehave.
Han har pga sin sygdom let ved at blive stresset og så kaster han op.
Han ser tv fra ca 15.30-17.30 næsten hver dag.

Hvad gør jeres

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2013

Pcokate

hannetheis skriver:

Hvad gør jeres

Tv er maks en time om ugen tilgengæld står den på for meget ds, wii og PlayStation med nok op til 1 1/2 time dagligt:/

Anmeld

4. oktober 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Vores er også træt efter dp og vil helst bare ligge på sofaen med sin dyne eller et tæppe og putte i en times tid når vi er kommet hjem, så der ser han tv. 

Bagefter kører tv'et stadig men så tuller han rundt med sit legetøj

Anmeld

4. oktober 2013

Mumto3

Vores er også trætte efter en lang dag, men jeg siger nej til at se fjernsyn/spille nintendo. Så de ligger bare på sofaen og stirre op i luften. De keder sig selvføglelig, men det synes jeg faktisk er i orden. Der er hele tiden noget de skal, og så tror jeg de har rigtig godt at bare og ligge og lave absolut ingenting! Ofte kommer de i tanke om ting der er sket i løbet af dagen, som de så begynder at snakke om. (mine drenge siger ellers stort set intet om deres dag!)

Anmeld

4. oktober 2013

Happiness

Her kommer det an på hvornår vi er hjemme, og hvor længe aftensmaden tager at lave.

Jeg bruger ofte lige tv'et til at kunne få sat maden over "i fred" og lige få smurt madpakken. Ellers har jeg en hysterisk unge hængende omkring benet, og det er møg irriterende, men også farligt, når man står med varme ting og knive.

Så her sætter jeg gerne tv'et på, så kan han sidde og slappe af med det, og så slipper vi for skænderier, og kan bagefter slukke og lege lidt inden farmand er hjemme, og vi skal spise.

Og så ser han altid ca 15minutter inden sengetid. Og det er udelukkende, for at han kan se godnatsangen på Disney junior, som er en del af putteritualet.

Anmeld

4. oktober 2013

LinLin

De ser nok 5 timer om ugen - og ca hveranden weekenden ser vi en dvd sammen
Og spiller min ældste på 7 nok 2,5 time/uge på tablet/nintendo/pc

Anmeld

4. oktober 2013

stjernehimmel

Efter at jeg har arbejdet i en børnehave må jeg indrømme at hende af min får lov at se tv når hun kommer hjem.... For jeg forstår virkelig godt at hun bare har brug for hygge tid på sofaen foran flimmer kassen.... Dog ender det ofte med hun sidder på tæppet på gulvet ved tv'et og leger samtidig....  Nogle dage ser hun ikke og andre dage sidder hun der en time til 2... Dog har hun tv på værelset og hun sætter tit en film på derinde mens hun leger 

Anmeld

4. oktober 2013

modesty

hannetheis skriver:

Hvad gør jeres

Min søn på 2 ser cirka en time om dagen, hvilket nogen måske ville mene var for meget. Men han er en aktiv dreng der elsker at bruge sin krop og være ude (hvilket vi er hver eftermiddag når vi henter ham fra VS), så jeg ser det ikke som et problem.

Men jeg synes ikke at du skal sammenligne dig med andre. Hvis din dreng har specielle behov grundet sin sygdom og derfor har brug for at stresse af, så er det jo ikke en "normal" situation. Og så synes jeg at du skal gøre hvad der passer bedst for jer.

Hvordan har han det med at sidde med en billedbog og kigge billeder? Eller høre lydbog på CD afspilleren?

Anmeld

4. oktober 2013

MorDk

Vores dreng får lov at slappe af til Ramasjang når han kommer hjem fra børnehave. Vi plejer at sætte æggeuret og når det ringer skal han slukke. Han ser typisk 30 -40 min og så igen 30 min inden sengetid. Det synes jeg er ok. Nogle dage gider han ikke ... så leger han eller laver andre ting. Tablet må han kun bruge i weekenden. Ellers bliver det for meget. Men jeg sys det er ok at han ser tv hver dag... så længe det er med måde og at det ikke bruges som "babysitter" /parkering....

Anmeld

4. oktober 2013

Dorthe1986

Min dreng er 2,5 og han ser rimelig meget fjernsyn. Tv'et bliver tændt når han kommer hjem og så sidder han og ser lidt som afkobling. Men så begynder han oftest at lege og sådan mens tv'et bare kører. Det kan være Ramasjang, men tit ser vi nat Geo wild..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.