boligsikring

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.362 visninger
14 svar
0 synes godt om
2. oktober 2013

Anonym trådstarter

er anonym, da jeg synes økonomi er et følsomt emne men har brug for hjælp fra nogle andre og ved der er et par stykker her inde som har arbejdet med det/stadig gør.

Hvis man får månedelige udbetalinger for en erstatning grundet en arbejdsskade(erhvervsevnetab) svare det så til at være en indkomst præcis ligesom ens løn eller skal det ikke medregnes når de beregner ens boligsikring? 

jeg spørger da vi hvis det ikke skal medregnes burde kunne få en del i boligsikring men vi intet kan få hvis det skal regnes med og vi gider jo ikke søge hvis vi på forhånd ved vi ikke får noget.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2013

stjernehimmel

Anonym skriver:

er anonym, da jeg synes økonomi er et følsomt emne men har brug for hjælp fra nogle andre og ved der er et par stykker her inde som har arbejdet med det/stadig gør.

Hvis man får månedelige udbetalinger for en erstatning grundet en arbejdsskade(erhvervsevnetab) svare det så til at være en indkomst præcis ligesom ens løn eller skal det ikke medregnes når de beregner ens boligsikring? 

jeg spørger da vi hvis det ikke skal medregnes burde kunne få en del i boligsikring men vi intet kan få hvis det skal regnes med og vi gider jo ikke søge hvis vi på forhånd ved vi ikke får noget.

Det skal medregnes... alt indkomst skal med... lige meget hvad det så end er

Anmeld

2. oktober 2013

Mettefpigen

Hvis dine penge kommer ind på kreditore (staves) beskyttet konto skal de ikk medregnes....

Anmeld

2. oktober 2013

Silas&Mille

Anonym skriver:

Jeg ville ringe til kommunen og hører om de ved noget, eller måske Udbetaling Danmark, da det er dem der står for udbetalingen.

Anmeld

3. oktober 2013

Anonym trådstarter

stjernehimmel skriver:

ved du hvor det står henne i loven?

Anmeld

3. oktober 2013

Anonym trådstarter

stjernehimmel skriver:

ved du hvor det står henne i loven?

Anmeld

3. oktober 2013

Anonym trådstarter

Mettefpigen skriver:

Hvis dine penge kommer ind på kreditore (staves) beskyttet konto skal de ikk medregnes....

Det gør de. Ved du hvor jeg kan finde det i lovgivningen? for udbetaling danmark har svaret de skal medregnes og det tror jeg ikke på er helt rigtigt når de er kreditorbeskyttet.

Anmeld

3. oktober 2013

Anonym trådstarter

Silas&Mille skriver:

Jeg ville ringe til kommunen og hører om de ved noget, eller måske Udbetaling Danmark, da det er dem der står for udbetalingen.

De har svaret mig, men der er ikke vedhæftet nogen lov om det. Men så vidt jeg ved må kommunen aldrig regne kreditorbeskyttet penge som en normal indtægt. Derfor skriver jeg for at hører om der måske var nogle der vidste hvor jeg kunne finde loven som enten gav dem eller mig ret. 

Anmeld

3. oktober 2013

Studerendemor

Anonym skriver:

Dine erstatningpenge medregnes (eller modregnes) ikke i boligsikringen. 

Jeg fik en arbejdsulykke-erstatning for et halvt år siden, og tjekkede det i hovede og røv 

Men for en sikkerheds skyld, så tag kontakt til din lokale borgerservice og skat. 

Anmeld

3. oktober 2013

Mettefpigen

Anonym skriver:

Det gør de. Ved du hvor jeg kan finde det i lovgivningen? for udbetaling danmark har svaret de skal medregnes og det tror jeg ikke på er helt rigtigt når de er kreditorbeskyttet.

Nej desværre ikk... Ved det bare fra min mor af....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.