møde i VS dagsorden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. oktober 2013

MortilElias2010

Wampires skriver:

vores sag omhandler at vores søn ikke fulgte den linie SP mente han skulle følge med vægt og højde men fulgte sin egen linie der er lige under gennemsnittet for de danske børn...

Hun mente det måtte være noget vi gjorde der forårsagede at han ikke tog på og pressede os ud i at give MME og proppe ham med alt muligt på trods af at hans reaktion HVER gang var at han nåede kun lige at få det ned og så kastede han ALT op han havde spist frem til der stakkels lillemand mistede en stor del tillid til os i den periode hvor vi gjorde hvad hun sagde da vi jo regnede med hun vidste bedst, hun var jo trods alt uddannet indenfor småbørn...

så snart vi stoppede med at følge hendes anvisninger men fulgte vores hjerter og fulgte hvad han allerede dengang viste os med spise/soverytmer så begyndte han sjovt nok at tage på igen, og blive rolig om natten, sov pludselig helt op til 1½ time hvor vi før var heldige hvis han sov mere end 30 min ad gangen, og ja han begyndte faktisk at tage store spring i sin udvikling fremad da han var gået lidt i stå i en periode...

men ved at vi ikke længere virkede ligeså skræmte for hendes ord om at han nærmest var ved at dø mellem hænderne på os så begyndte hun at finde alt muligt andet der skulle være galt...

og endte med at hun åbnede en sag da hun jo stadig ikke mente han voksede som han skulle og det måtte da være pga vores dårlige barndomme at han så ikke fik det han havde behov for...

og den har vi så prøvet at få lukket lige siden med både udtalelser fra egen læge og fra børneafdelingen og fra tidligere VS (hvor SP desværre var deres SP også så der fik hun trumfet igennem at de skulle holde ekstra øje med os for vi var da mærkelige)...

og så lige som det hele ser ud til at være ved at gå væk ja så kommer ny VS og skriver sådan der i deres møde som de altid har efter de første 3 mdr man har været der for ligesom at følge op på hvordan man synes det går...

argghhh min hjerne skriger bare....

Hold nu op!  Så skulle vi da også have en sag kørende hvis vores SP havde været sådan, vores Elias har også hele tiden fulgt sin egen vægt og højdekurve - og vores SP sagde bare vi skulle sørge for at give lidt ekstra smør i havregrøden og sødmælk. Ved lægen hvor han var til sine vaccinationer og blev undersøgt var den eneste grund vi blev sendt videre til børneambulatoriet var fordi de skal gå med livrem og seler og lægen kunne se/høre og fortælle at Elias var fysisk længere fremme end andre på hans daværende alder og absolut intet fejlede. Så det er da grusomt I skal trækkes igennem det!  Han er med sine snart 4 år fuldstændig med i højde og drøjde - og alle bliver imponerede over hans jongleren med ord og sætninger og de samtaler han fører med dem når han er nogen steder. 

Kunne lyde som om de er blevet farvede af SPens indblanding og måske er røget ind i en SKAL-finde noget-situation? 

Syntes også den er helt galt formuleret den dagsorden. Den lyder slet ikke upartisk, men mere konkretiseret. For ordet problemer kan man jo ikke just vende til noget positivt-lydende.. 

Jeg ville ikke skrive sådan i et brev til forældre, det er helt sikkert. Du føler dig jo allerede udsat ved en enkel ord-fordrejning. Håber ikke der er noget i det og at du ender med at ånde lettet op. 

Forstår godt du er lidt usikker!  Kæmpe kram fra en pædagog. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Wampires skriver:

ehm det er en forældresamtale?

ved ikke lige hvor jeg har fået skrevet noget andet men det er et møde mellem os forældre, lederen og en ressourcepædagog....

de har ikke fået sat vores søn på en fast pædagog fra stuen endnu så det er ressourcepædagogen der er med til mødet da hun har med stuen at gøre...

Ej troede det var forældremøde fordi der var dagsorden. Har ikke set det ved forældresamtaler før. Sorry mig der var lidt for hurtig for du har ikke skrevet det nogen steder.

Anmeld

3. oktober 2013

san

okay men har du ikke spurgt dem på stuen hvad denne samtale gå ud på, om der er grund for bekymringer osv

Anmeld

3. oktober 2013

Chris86

Ku det ik bare være alm 3mdrs samtale? Det var vi til...

Anmeld

3. oktober 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
serinasmor skriver:

Jeg tænker faktisk (er ikke pædagog) at det godt bare kan være en standard-dagsorden ...

Jeg tror de har små bekymringer om alle børn nogle er måske mere stille, nogle har noget med sproget, nogle er voldsomme, nogle har svært ved at sidde stille osv. ...

Det kan godt være noget jeg bare forestiller mig ... har han gået i børnehave i 3 mdr (så det er en startsamtale) ... så ville jeg ikke tænke mere over det tror jeg

ja overvejede også om det bare var standard netop derfor jeg spørger for at blive beroliget lidt med at det ikke er fordi de reelt set har noget større problem med ham men bare sådan generelt vil snakke med os frem og tilbage om hvordan det går...

og det er så i VS og ja det er (har de i hvert fald sagt) standard at man lige snakker sammen efter de første 3 mdr...

Han skiftede VS da vi flyttede.... og er nu 2 år

Anmeld

3. oktober 2013

Wampires

MortilElias2010 skriver:

Hold nu op!  Så skulle vi da også have en sag kørende hvis vores SP havde været sådan, vores Elias har også hele tiden fulgt sin egen vægt og højdekurve - og vores SP sagde bare vi skulle sørge for at give lidt ekstra smør i havregrøden og sødmælk. Ved lægen hvor han var til sine vaccinationer og blev undersøgt var den eneste grund vi blev sendt videre til børneambulatoriet var fordi de skal gå med livrem og seler og lægen kunne se/høre og fortælle at Elias var fysisk længere fremme end andre på hans daværende alder og absolut intet fejlede. Så det er da grusomt I skal trækkes igennem det!  Han er med sine snart 4 år fuldstændig med i højde og drøjde - og alle bliver imponerede over hans jongleren med ord og sætninger og de samtaler han fører med dem når han er nogen steder. 

Kunne lyde som om de er blevet farvede af SPens indblanding og måske er røget ind i en SKAL-finde noget-situation? 

Syntes også den er helt galt formuleret den dagsorden. Den lyder slet ikke upartisk, men mere konkretiseret. For ordet problemer kan man jo ikke just vende til noget positivt-lydende.. 

Jeg ville ikke skrive sådan i et brev til forældre, det er helt sikkert. Du føler dig jo allerede udsat ved en enkel ord-fordrejning. Håber ikke der er noget i det og at du ender med at ånde lettet op. 

Forstår godt du er lidt usikker!  Kæmpe kram fra en pædagog. 

mange tak for kram og forståelsen...

ja sagen er gammel efterhånden og den tidligere VS hoppede med på vognen jo så er bare skidenervøs for at den nye også bare ser de notater SP lavede dengang og så dømmer der udfra...

allerede til det møde hvor SP skulle redegøre for anmeldelsen sad hun og kunne intet vise eller sige der fik dem til et øjeblik at tro på at vi var årsagen til hans lille størrelse og manglende vægt...

ALT hvad hun sagde var årsagen til anmeldelsen kunne vi skyde i jorden med diverse henvisninger til både børneafd. på hospitalet og egen læge....

På et tidspunkt var hun helt derude hvor hun begyndte at rable om at vores egen læge jo var upartisk i situationen og ting i den retning...

Anmeld

3. oktober 2013

Wampires

mor:) skriver:

Ej troede det var forældremøde fordi der var dagsorden. Har ikke set det ved forældresamtaler før. Sorry mig der var lidt for hurtig for du har ikke skrevet det nogen steder.

np helt iorden...

hehe kunne godt være at jeg havde fået skrevet forkert et sted undervejs da det er ret følelsesmæssigt at sidde med...

Anmeld

3. oktober 2013

Wampires

san skriver:

okay men har du ikke spurgt dem på stuen hvad denne samtale gå ud på, om der er grund for bekymringer osv

altså de siger jo bare at det er standard 3 mdrs. møde efter at han startede hos dem for 3 mdr. siden...

han er 2 år og har tidligere gået i en anden VS, men flyttede VS da vi flyttede til et andet område i byen hvor vi så hørte under en anden skole og for at han kunne følges hele vejen med dem han højst sandsynligt ender i klasse med valgte vi at flytte hans VS... og så også pga afstanden til den gamle VS og det faktum at han bare skreg nej og begyndte at græde når man nævnte at nu skulle han i VS...

hovsa glemmer helt smileys indsæt hvor det passer....

Anmeld

3. oktober 2013

Wampires

Chris86 skriver:

Ku det ik bare være alm 3mdrs samtale? Det var vi til...

jo det er alm. samtale pga han har gået hos dem i 3 mdr. nu så vil de gerne følge op på hvordan det går osv...

men det var mere ordlyden på dagsordnen der gjorde mig bekymret

selve mødet er fint for mig at vi får det da jeg også har nogle ting jeg er nødt til at gøre klart (åbenbart mere end jeg allerede gør) mht mængden af tøj han får på i løbet af dagen...

men det var sætningen med at dele bekymringerne omkring barnet der bare skreg mig i øjnene...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.