møde i VS dagsorden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.379 visninger
18 svar
0 synes godt om
2. oktober 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Okay hvis I havde fået følgende dagsorden fra VS ang mødet med dem:

Hvordan har I oplevet den første tid i vuggestuen både for Jer og for barnet?

gennemgang af statusanmodningen

Vi vil gerne dele vores bekymringer omkring barnet

Opsamling

evt.

Ville I så også blive nervøse for om VS var enige i at få lukket den sociale sag der kører på kommunen vedr barnet?

Eller er det bare mig er hysterisk og overfortolker alting?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2013

livhemdrup

Wampires skriver:

Okay hvis I havde fået følgende dagsorden fra VS ang mødet med dem:

Hvordan har I oplevet den første tid i vuggestuen både for Jer og for barnet?

gennemgang af statusanmodningen

Vi vil gerne dele vores bekymringer omkring barnet

Opsamling

evt.

Ville I så også blive nervøse for om VS var enige i at få lukket den sociale sag der kører på kommunen vedr barnet?

Eller er det bare mig er hysterisk og overfortolker alting?

Den der vi vil gerne dele vores bekymring omkring barnet ville jeg nok være en smule nervøs over hvis det var mig. Det lyder ik særlig positivt desværre. 

Anmeld

2. oktober 2013

Wampires

livhemdrup skriver:

Den der vi vil gerne dele vores bekymring omkring barnet ville jeg nok være en smule nervøs over hvis det var mig. Det lyder ik særlig positivt desværre. 

rart at vide at det ikke kun er mig...

ej puha aner bare ikke hvad vi skal stille op...

han er en glad dreng, han udvikler sig fysisk som han skal, når jeg ser på de andre i hans aldersgruppe er han også med der... og ja han er ikke voldelig eller hysterisk (i hvert fald ikke hvad vi ser af eller hører om fra VS)...

Han har et roligt sind og har nogen gange virket beroligende på gruppen når han leger med dem...

han er lille af vægt og højde men han følger sin egen kurve som han hele tiden har gjort...

Anmeld

2. oktober 2013

livhemdrup

Wampires skriver:

rart at vide at det ikke kun er mig...

ej puha aner bare ikke hvad vi skal stille op...

han er en glad dreng, han udvikler sig fysisk som han skal, når jeg ser på de andre i hans aldersgruppe er han også med der... og ja han er ikke voldelig eller hysterisk (i hvert fald ikke hvad vi ser af eller hører om fra VS)...

Han har et roligt sind og har nogen gange virket beroligende på gruppen når han leger med dem...

han er lille af vægt og højde men han følger sin egen kurve som han hele tiden har gjort...

Nu ved jeg ik hvad sagen har drejet sig om altså hvad kommunens bekymring har været men lyder da som om den lille fyr trives fint hvorfor eller hvor ser de en bekymring?

Anmeld

2. oktober 2013

san

men kan bekymringerne ikke også være f.eks. vi oplever at XXX ikke trives heroppe, på grund af at han ikke er så god socialt med de andre børn, og dette er på baggrund af hans meget hissige adfærd..

Som pædagog, spørger man jo meget ind til om det er noget man som forældre også selv kan gendkende, og hvis ja, hvordan arbejder i selv med dette... 

Man skal huske, at man ikke nødvendigvis bliver kaldt til møde fordi man har et ønske om at få fjernet børnene, men et ønske om at få børnene til at trives og fungere i dagligdagen..

håber på det bedste for dig

Anmeld

2. oktober 2013

Wampires

livhemdrup skriver:

Nu ved jeg ik hvad sagen har drejet sig om altså hvad kommunens bekymring har været men lyder da som om den lille fyr trives fint hvorfor eller hvor ser de en bekymring?

vores sag omhandler at vores søn ikke fulgte den linie SP mente han skulle følge med vægt og højde men fulgte sin egen linie der er lige under gennemsnittet for de danske børn...

Hun mente det måtte være noget vi gjorde der forårsagede at han ikke tog på og pressede os ud i at give MME og proppe ham med alt muligt på trods af at hans reaktion HVER gang var at han nåede kun lige at få det ned og så kastede han ALT op han havde spist frem til der stakkels lillemand mistede en stor del tillid til os i den periode hvor vi gjorde hvad hun sagde da vi jo regnede med hun vidste bedst, hun var jo trods alt uddannet indenfor småbørn...

så snart vi stoppede med at følge hendes anvisninger men fulgte vores hjerter og fulgte hvad han allerede dengang viste os med spise/soverytmer så begyndte han sjovt nok at tage på igen, og blive rolig om natten, sov pludselig helt op til 1½ time hvor vi før var heldige hvis han sov mere end 30 min ad gangen, og ja han begyndte faktisk at tage store spring i sin udvikling fremad da han var gået lidt i stå i en periode...

men ved at vi ikke længere virkede ligeså skræmte for hendes ord om at han nærmest var ved at dø mellem hænderne på os så begyndte hun at finde alt muligt andet der skulle være galt...

og endte med at hun åbnede en sag da hun jo stadig ikke mente han voksede som han skulle og det måtte da være pga vores dårlige barndomme at han så ikke fik det han havde behov for...

og den har vi så prøvet at få lukket lige siden med både udtalelser fra egen læge og fra børneafdelingen og fra tidligere VS (hvor SP desværre var deres SP også så der fik hun trumfet igennem at de skulle holde ekstra øje med os for vi var da mærkelige)...

og så lige som det hele ser ud til at være ved at gå væk ja så kommer ny VS og skriver sådan der i deres møde som de altid har efter de første 3 mdr man har været der for ligesom at følge op på hvordan man synes det går...

argghhh min hjerne skriger bare....

Anmeld

2. oktober 2013

Wampires

san skriver:

men kan bekymringerne ikke også være f.eks. vi oplever at XXX ikke trives heroppe, på grund af at han ikke er så god socialt med de andre børn, og dette er på baggrund af hans meget hissige adfærd..

Som pædagog, spørger man jo meget ind til om det er noget man som forældre også selv kan gendkende, og hvis ja, hvordan arbejder i selv med dette... 

Man skal huske, at man ikke nødvendigvis bliver kaldt til møde fordi man har et ønske om at få fjernet børnene, men et ønske om at få børnene til at trives og fungere i dagligdagen..

håber på det bedste for dig

det kunne det sagtens være men når vi har spurgt ind til netop det med at trives med de andre fordi han har tidligere været lidt sky med større grupper så får vi altid af vide at han bare er fantastisk...

sød og rolig... og de andre kan komme hen og lege med i hans lege uden problemer...

som jeg også skrev tidligere har endda fået fortalt at en af dagene var han medvirkende til at gruppen faldt til ro fordi han var så rolig at det smittede af på de andre børn så de også slappede mere af...

vi får intet andet end positivt hele tiden derfra...

så hvis der er noget de er bekymrede for så bliver jeg altså sur hvis det er fordi de ikke har fortalt os det med det samme og i stedet "samler" sammen til sådanne samtaler...

det er et møde der altid holdes efter man har været der i 3 mdr. for at følge op på om barnet er faldet godt til og sådan...

Anmeld

2. oktober 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Jeg ville blive bekymret hvis det var en forældresamtale, men i og med det et et forældremøde tvivler jeg meget stærkt på de tager det op i et så stort forum.

Anmeld

2. oktober 2013

Wampires

mor:) skriver:

Jeg ville blive bekymret hvis det var en forældresamtale, men i og med det et et forældremøde tvivler jeg meget stærkt på de tager det op i et så stort forum.

ehm det er en forældresamtale?

ved ikke lige hvor jeg har fået skrevet noget andet men det er et møde mellem os forældre, lederen og en ressourcepædagog....

de har ikke fået sat vores søn på en fast pædagog fra stuen endnu så det er ressourcepædagogen der er med til mødet da hun har med stuen at gøre...

Anmeld

2. oktober 2013

serinasmor

Jeg tænker faktisk (er ikke pædagog) at det godt bare kan være en standard-dagsorden ...

Jeg tror de har små bekymringer om alle børn nogle er måske mere stille, nogle har noget med sproget, nogle er voldsomme, nogle har svært ved at sidde stille osv. ...

Det kan godt være noget jeg bare forestiller mig ... har han gået i børnehave i 3 mdr (så det er en startsamtale) ... så ville jeg ikke tænke mere over det tror jeg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.