Anmeldelse til kommunen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. oktober 2013

Havre74

mth1987 skriver:

Hej

hvordan ville i reagere hvis:

jeres barn har gået i mødregruppe og dagplejegruppe med en gang om ugen hvor barnet begynder at vise tegn på agressivitet. forældrene får endnu et barn der starter hos samme dagplejer som min datter og hun begynder at vise samme tegn. Nu er den største flyttet til samme børnehave som min datter og høre for en uge siden at barnet har bidt min datter helt uden grund!!! 

Forældrene er vidst ret ustabile i deres forhold. Og fik af vide fra kommunen det var en god ide at nr 2 startede lidt tidligere end normalt i dagpleje. Så tror kommunen har lidt kig på dem.

jeg finder mig bare ikke i at der intet bliver gjort i forhold til at barnet der har bidt. Børnehaven har sagt de ikke vil gøre noget og se tiden an, men for pokker han har jo været sådan i 3 år og det er kun blevet værrere. 

Jeg syntes kommunen burde træde til og evt give noget støtte til familien i form af en pædagog eller lign. Inden børnene bliver helt "ødelagt"

Kommunen har da tavshedspligt, så hvordan kan de have fortalt noget til dig om andres børn ?

Hvis barnet først for nyligt er startet i børnehave, skal pædagogerne lige lære barnet at kende, inden de evt. kan sætte nogen foranstaltninger i værk.

Jeg kan godt forstå, at du bliver sur over at dit barn bliver bidt, det ville jeg også blive. Men jeg tror ikke der er andet at gøre end det du allerede har gjort, at snakke med pædagogerne om det.

Hvis barnet bliver ved med at bide, er jeg sikker på, at de gør noget ved det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2013

LilleLene

mth1987 skriver:

jeg ved sgu godt at børn kan bide kaste med ting osv... Så det behøver jeg ærligt talt ikke at få af vide. Jeg står og er bekymret for både mit barn og det barn der bed. Jeg syntes de burde ha noget hjælp. Og har intet haft imod dem fra starten så det syntes jeg egentligt er noget mærkeligt at nævne!? Hvis det bare havde været enkelt episoder havde det jo været normalt, men det er sket så mange gange, i de sidste 3 år "heldigvis" er det oftest lillesøsteren det er gået ud over. Så mener jo bare der ligger mere til grund! Jeg er ikke interesseret i at hænge nogen ud og kommentere derfor ikke på hvem jeg har fået diverse ting af vide af... 

Men jeg takker da for støtten! 

jeg forstår GODT hvad du mener

men jeg tror ikke man kan anmelde forældrene uden helt konkrette hændelser eller sådan noget, hvor på man kan se barnet mistrives

det kan jo være der "bare" er noget galt med barnet, altså adfærdsbesvær eller sådan noget

Anmeld

2. oktober 2013

Diana2013

Maja84 skriver:

Synes det er lidt ironisk du bliver så gal, når der bare svares, skal du så også meldes til kommunen

Ej for at være ærlig synes jeg det er meget alvorligt at indgive en anmeldelse, og dit grundlag synes jeg er for tyndt, selvom jeg godt kan forstå du bekymrer dig. Søstre kan være hårde ved hinanden også når de bliver ældre, og at barnet har bid og reaktioner er der mange børn som har, og når pædagogerne er på sagen er der jo fokus på problemet. Dvs de hør sikkert deres bedste for st løse det, og en anmeldelse vil kun skabe rod og evt fokus, hvor der allerede er fokus.

Barnets adfærd ændres jo ikke fra den ene dag til den anden, som en anden nævner har pædagogerne tavshedspligt, samtidig har de indberetningspligt så hvis de ser et behov vil det blive indberettet

Generelt synes jeg vi alle skal være mere støttende og undlade at pege fingre, og se det værste i andre fordi de gør tingene anderledes, så kan alle fremstå som dårlige forældre

Lige mine tanker ;9

Anmeld

2. oktober 2013

Bassemor<3

mth1987 skriver:

Hej

jeres barn har gået i mødregruppe og dagplejegruppe med en gang om ugen hvor barnet begynder at vise tegn på agressivitet. forældrene får endnu et barn der starter hos samme dagplejer som min datter og hun begynder at vise samme tegn. Nu er den største flyttet til samme børnehave som min datter og høre for en uge siden at barnet har bidt min datter helt uden grund!!! 

Forældrene er vidst ret ustabile i deres forhold. Og fik af vide fra kommunen det var en god ide at nr 2 startede lidt tidligere end normalt i dagpleje. Så tror kommunen har lidt kig på dem.

jeg finder mig bare ikke i at der intet bliver gjort i forhold til at barnet der har bidt. Børnehaven har sagt de ikke vil gøre noget og se tiden an, men for pokker han har jo været sådan i 3 år og det er kun blevet værrere. 

Jeg syntes kommunen burde træde til og evt give noget støtte til familien i form af en pædagog eller lign. Inden børnene bliver helt "ødelagt"

Jeg synes ikke umiddelbart, ud fra det du skriver, at kommunen skal indblandes. Det med at barnet har bidt, det sker! og der kommer sikkert også til at ske at det er DIT barn der bider en.

Min søns dp. fortalte mig den anden dag, at min søn og en anden jævnaldrende dreng var røjet i totterne på hinanden, den anden drengs mor havde sagt til dpen at hun skulle sige til mig at jeg skulle lære min dreng at være sød, det fortalte hun mig at hun havde sagt, og jeg tænker herre gud, 1: det er drenge, 2: de skal lige lærer hvad de ikke må/sætte grænser. Hun var helt overrasket over jeg reagerede sådan.

Synes du skal slå koldt vand i blodet og skride ind hvis barnet bider dit barn igen, men kun hvis pædagogerne IKKE gør noget ved det.

Anmeld

2. oktober 2013

MorDk

Hold da op?!

Ja så skull ejeg vidst nok ha' været meldt til kommunen x MANGE! Min søn har nemlig BIDT big time...

Anmeld

2. oktober 2013

Kløver

MorDk skriver:

Hold da op?!

Ja så skull ejeg vidst nok ha' været meldt til kommunen x MANGE! Min søn har nemlig BIDT big time...

Børn der bider er ikke = dårlige forældre, min venindes fantastiske dreng blev bidt i dagplejen, og efter nogle gange bed han igen og de gik og bed hinanden, og blev bedre da de startede i børnehave, men hun er en fantastisk mor, og et fantastisk menneske som gør en masse for sine 2 fantastiske drenge, og drengen kan også være ret vild indimellem (kan mange drenge jeg har mødt, og også piger)

Anmeld

2. oktober 2013

annec

mth1987 skriver:

Hej

Fordi et barn bider eller er agressiv, behøver ikke være fordi forældrene er ustabile eller har et dårligt forhold..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.