Anmeldelse til kommunen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. oktober 2013

isabellasmor

mth1987 skriver:

jeg ved sgu godt at børn kan bide kaste med ting osv... Så det behøver jeg ærligt talt ikke at få af vide. Jeg står og er bekymret for både mit barn og det barn der bed. Jeg syntes de burde ha noget hjælp. Og har intet haft imod dem fra starten så det syntes jeg egentligt er noget mærkeligt at nævne!? Hvis det bare havde været enkelt episoder havde det jo været normalt, men det er sket så mange gange, i de sidste 3 år "heldigvis" er det oftest lillesøsteren det er gået ud over. Så mener jo bare der ligger mere til grund! Jeg er ikke interesseret i at hænge nogen ud og kommentere derfor ikke på hvem jeg har fået diverse ting af vide af... 

Men jeg takker da for støtten! 

håber du lytter til de svar du har fået, og kommer til fornuft 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2013

GUSO

mth1987 skriver:

jeg ved sgu godt at børn kan bide kaste med ting osv... Så det behøver jeg ærligt talt ikke at få af vide. Jeg står og er bekymret for både mit barn og det barn der bed. Jeg syntes de burde ha noget hjælp. Og har intet haft imod dem fra starten så det syntes jeg egentligt er noget mærkeligt at nævne!? Hvis det bare havde været enkelt episoder havde det jo været normalt, men det er sket så mange gange, i de sidste 3 år "heldigvis" er det oftest lillesøsteren det er gået ud over. Så mener jo bare der ligger mere til grund! Jeg er ikke interesseret i at hænge nogen ud og kommentere derfor ikke på hvem jeg har fået diverse ting af vide af... 

Syntes faktisk det er en lidt upassende måde at svare folk på, du spurgte og fik et svar, at du så tydeligvis ikke bryder sig om svarene er en anden sag, kan være du så skulle tage din reaktion op til revurdering istedet for at flippe skrot, det får man intet godt ud af

Anmeld

1. oktober 2013

TNBC

mth1987 skriver:

Hej

hvordan ville i reagere hvis:

jeres barn har gået i mødregruppe og dagplejegruppe med en gang om ugen hvor barnet begynder at vise tegn på agressivitet. forældrene får endnu et barn der starter hos samme dagplejer som min datter og hun begynder at vise samme tegn. Nu er den største flyttet til samme børnehave som min datter og høre for en uge siden at barnet har bidt min datter helt uden grund!!! 

Forældrene er vidst ret ustabile i deres forhold. Og fik af vide fra kommunen det var en god ide at nr 2 startede lidt tidligere end normalt i dagpleje. Så tror kommunen har lidt kig på dem.

jeg finder mig bare ikke i at der intet bliver gjort i forhold til at barnet der har bidt. Børnehaven har sagt de ikke vil gøre noget og se tiden an, men for pokker han har jo været sådan i 3 år og det er kun blevet værrere. 

Jeg syntes kommunen burde træde til og evt give noget støtte til familien i form af en pædagog eller lign. Inden børnene bliver helt "ødelagt"

Pædagogerne er sat på sagen, og hvis de bedømmer at der er brug for hjælp, snakker de med forældrene og går videre hvis der er brug for det.
Pædagoger kan ikke gøre andet end at holde øje med det.
vi kan ikke bare gå og melde hinanden, fordi at et barn er blevet bidt.
Hvad med at støt forældrene? Snak med dem.. og ved du overhovedet om de er ved at få hjælp.. du siger at de har et ustabilt forhold, så er det nok ikke lige en anmeldelse de har brug, for det kan da virkelig ødelægge dem.
Drengens angreb går udover deres datter, tror du virkelig at de bare vil lade det ske?? Uden at prøve at få hjælp.
jeg synes ikke at du er særlig støttende... hvad synes du der skal gøres?

Anmeld

1. oktober 2013

mor88

Puuuha.. Du skulle nok have talt til ti før du oprettede denne debat 

Anmeld

1. oktober 2013

bøllen

mth1987 skriver:

Hej

jeres barn har gået i mødregruppe og dagplejegruppe med en gang om ugen hvor barnet begynder at vise tegn på agressivitet. forældrene får endnu et barn der starter hos samme dagplejer som min datter og hun begynder at vise samme tegn. Nu er den største flyttet til samme børnehave som min datter og høre for en uge siden at barnet har bidt min datter helt uden grund!!! 

Forældrene er vidst ret ustabile i deres forhold. Og fik af vide fra kommunen det var en god ide at nr 2 startede lidt tidligere end normalt i dagpleje. Så tror kommunen har lidt kig på dem.

jeg finder mig bare ikke i at der intet bliver gjort i forhold til at barnet der har bidt. Børnehaven har sagt de ikke vil gøre noget og se tiden an, men for pokker han har jo været sådan i 3 år og det er kun blevet værrere. 

Jeg syntes kommunen burde træde til og evt give noget støtte til familien i form af en pædagog eller lign. Inden børnene bliver helt "ødelagt"

Jeg ville ikke reagere. Hvad mener du , reagere på hvad ?

På barnet har bidt dit barn ? Børn i den alder bider desværre hinanden af forskellige årsager inkl min egen. Hvad vil du have personalet skal gøre ? Udover at være opmærksom på barnet. Selvfølgelig skal børn ikke bide og slå men det sker jo desværre alligevel. 

med mindre du har noget konkret på familien der indikere at børnene bliver forsømt, mistrives eller andet. Ville jeg ikke blande mig, men istedet lade fagfolkene der har med børnene at gøre i hverdagen vurdere om de behøver ekstra hjælp.

Anmeld

1. oktober 2013

LMX

Nu er det jo sådan at det der med at slå, sparke, spytte, bide etc er en ganske normal udviklingsfase hos børn. Nogen værre end andre.

Jeg synes du skal slå koldt vand i blodet. Hvad hvis det en dag er DIT barn der bider i afmagt, ville du så gerne meldes til kommunen?

Personligt synes jeg du er langt ude i det her tilfælde. Sorry!

Anmeld

1. oktober 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Jeg ville lade kommunen og pædahogerne passe deres arbejde

Anmeld

1. oktober 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
mth1987 skriver:

Du ved ikke om der er sat nogle foranstaltninger i gang da pædagogerne har tavshedspligt.
Og børn det udviset tegn på agressivitet??? Rigtig mange børn bider fordi de mangler et sprog i denne alder.

Anmeld

1. oktober 2013

Kløver

Synes det er lidt ironisk du bliver så gal, når der bare svares, skal du så også meldes til kommunen

Ej for at være ærlig synes jeg det er meget alvorligt at indgive en anmeldelse, og dit grundlag synes jeg er for tyndt, selvom jeg godt kan forstå du bekymrer dig. Søstre kan være hårde ved hinanden også når de bliver ældre, og at barnet har bid og reaktioner er der mange børn som har, og når pædagogerne er på sagen er der jo fokus på problemet. Dvs de hør sikkert deres bedste for st løse det, og en anmeldelse vil kun skabe rod og evt fokus, hvor der allerede er fokus.

Barnets adfærd ændres jo ikke fra den ene dag til den anden, som en anden nævner har pædagogerne tavshedspligt, samtidig har de indberetningspligt så hvis de ser et behov vil det blive indberettet

Generelt synes jeg vi alle skal være mere støttende og undlade at pege fingre, og se det værste i andre fordi de gør tingene anderledes, så kan alle fremstå som dårlige forældre

Anmeld

1. oktober 2013

ESV

mth1987 skriver:

Hej

Hvad er det helt præcis du ikke vil finde dig i? Kommunen er tilsyneladende inde over og pædagogerne giver udtryk for at være på sagen ved at ville se tiden an så jeg kan ikke se der ikke bliver gjort noget. Syntes tilgengæld det er lidt skidt du har så meget snavs om en familie at du ser dig sur på børnene. Og hvis det er pædagogerne der har fortalt hvem der har bidt dit barn har de overtrådt deres tavshedspligt.

Emilie er da også kommet hjem med bidmærker, buler og meget andet forårsaget af andre børn og nej det er ikke sjov som forældre at have et barn der er ked af det men ligefrem at ville lave en anmeldelse til kommunen syntes jeg godt nok lyder meget voldsomt og i forhold til det du fortæller helt unødvendigt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.