ka man "mærke" man er blevet gravid før testen siger positiv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. oktober 2013

Manna

JEG synes, når du nu siger, at du har rigelige mængder af ildelugtende flåd og en mærkelig fornemmelse i underlivet, at du skulle få en læge til at vurdere om du kunne have en infektion.

Held og lykke med projektet.

Manna

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2013

dola

mogms skriver:

Hej jeg er ny herinde og der er mange ting hvor jeg er helt grøn, så undskyld hvis jeg stiller virkelig dumme spørgsmål :-)

Mig og kæresten er lige blevet gift 25/8 og en mdr før det smed "vi" p-pillerne.

Jeg forventede ikke noget resultat, den første måned. Og jeg fik også min mensturation med de "gode gamle" vildeste smerter og en ordenlig omgang blod, som var det normale før jeg kom på p-ring og senere p-piller, hvor jeg nærmest ikke har haft menstruation eller smerter.

En aften får jeg den den underligste fornemmelse i underlivet. Min Mand  drillede mig og sagde så ta da en test i morgen - den var som forventet negativ.

Men denne underlige fornemmelse i mit underliv er forsat lige siden den aften (nu ca 2 uger siden) og jeg har haft den mest ildelugtene udflåd, altså mere end jeg plejer, normalt også før jeg var på p-piller. - må nogle gange skifte underbukser 2 gange om dagen. 

Nu til mine første sprøgsmål:

- kan jeg være gravid?

og hvornår er det man "skal" teste, har set at folk skriver >>jeg skal teste om 2 dage<<

- øhhh hvornår er det da bedst at teste? Jeg skulle have haft min menstration i lørdags.

Og nu til et bekymringsspørgsmål:

min mand er 34 (35 på lørdag) min mand havde en tvillingesvulst i hjerne som han fik opereret i ud som 10 årig, han fik derpå epilepsi, og han blev igen opereret som 21 årig. og er nu stortset anfaldsfri (de få anfald han er, nærmest intet plus han ved de kommer 10 minutter før) Men han får medicin for dette dagligt.

Jeg er 33 år og overvægtig, (1.66 / 108 kg)  men jeg træner ofte spinning og styrke træning. og spiser sundt, men taber mig bare ikke, på trods af hjælp fra diætist og læge. Men min krop er meget stærk.

Så til endnu et spørgsmål er:

Er vi i en eller anden form for risiko zone, med hensyn til graviditet?

Jeg vil naturligvis forsætte med at spise sundt og træne, selv når (hvis) jeg bliver gravid. Jeg tager naturligvis vitaminer med folinsyre og har gjort det i snart 4 mdr.

håber ikke det var alt for meget på en gang - og fortæl mig gerne mange ting jeg måske ikke har tænkt på jeg er som nævnt helt grøn. 

ps: 5+0 og disse spændende tal i smider om med, hvad pokker betyder det?

Griner de sidste 2 uger har jeg været FULDSTÆNDIG overbevist om at jeg var gravid, fik alle symptomerne(synes jeg selv). Men altså testen i morges var også negativ så nu venter jeg spændt på at mit menses snart kommer i stedet... HI HI..

Men jeg ville teste nu hvis jeg var dig. ca 10 dage efter din ægløsning kan 85% måle nok hormon i deres tis til at få en positiv test.. og det er du læn ge forbi hvis du skulle have surfet på det røde hav i lørdags..

Desuden koster 2 tests 39 kr i netto.. men når det er sagt kender jeg alt til at ikke vil købe for mange test...

Anmeld

2. oktober 2013

mogms

testen i morges sagde NO

og jeg var lige forbi lægen og få en influenza vacc. så fik jeg sgu lige en test der osse da, jeg forklarede min situation og den underlige fornemmelse i kroppen. 

Den sagde også NO

Men det var osse hvad jeg forventede, jeg troede heller ikke på at min krop ville komme sig så hurtigt. Dette er min nr 2 mens efter p-pillerne er smidt. Så er jo ikke engang 100% på hvor lang min cyklus er endnu men pt er jeg så på dag 33, synes det er lige langt nok nu, men det er vel heller ikke uhørt at cyklussen lige skal til ordne sig før den finder sig til ro igen?

Men tror nu nok den skal komme mensen' og om 2 ugers tid har mig og manden en fælles tid ved lægen, da vi godt lige ville tjekkes begge to, da min mand jo har haft en barndom i scanningsmaskiner osv, så om han overhovedet har gode svømmere har vi tit snakket om. 

og jeg skal have taget nogle blodprøver.

men vi ser tiden an.

Anmeld

4. oktober 2013

ErSkruk

mogms skriver:

testen i morges sagde NO

og jeg var lige forbi lægen og få en influenza vacc. så fik jeg sgu lige en test der osse da, jeg forklarede min situation og den underlige fornemmelse i kroppen. 

Den sagde også NO

Men det var osse hvad jeg forventede, jeg troede heller ikke på at min krop ville komme sig så hurtigt. Dette er min nr 2 mens efter p-pillerne er smidt. Så er jo ikke engang 100% på hvor lang min cyklus er endnu men pt er jeg så på dag 33, synes det er lige langt nok nu, men det er vel heller ikke uhørt at cyklussen lige skal til ordne sig før den finder sig til ro igen?

Men tror nu nok den skal komme mensen' og om 2 ugers tid har mig og manden en fælles tid ved lægen, da vi godt lige ville tjekkes begge to, da min mand jo har haft en barndom i scanningsmaskiner osv, så om han overhovedet har gode svømmere har vi tit snakket om. 

og jeg skal have taget nogle blodprøver.

men vi ser tiden an.

Da jeg stoppede på p-piller havde jeg mens i tre uger, få dage hvor der ikke kom noget midt i, men blødte lidt hele tiden i den periode. Derefter havde jeg ikke mens i 9 uger.

Det er tilbage i maj-juni måned og min mens er endnu ikke regelmæssigt og kan svinge fra 25-36 dage.

Så når du lige er stoppet, så kan det være kroppen der spiller dig et puds.

Anmeld

4. oktober 2013

FrkGranger

mogms skriver:

Hej jeg er ny herinde og der er mange ting hvor jeg er helt grøn, så undskyld hvis jeg stiller virkelig dumme spørgsmål :-)

Mig og kæresten er lige blevet gift 25/8 og en mdr før det smed "vi" p-pillerne.

Jeg forventede ikke noget resultat, den første måned. Og jeg fik også min mensturation med de "gode gamle" vildeste smerter og en ordenlig omgang blod, som var det normale før jeg kom på p-ring og senere p-piller, hvor jeg nærmest ikke har haft menstruation eller smerter.

En aften får jeg den den underligste fornemmelse i underlivet. Min Mand  drillede mig og sagde så ta da en test i morgen - den var som forventet negativ.

Men denne underlige fornemmelse i mit underliv er forsat lige siden den aften (nu ca 2 uger siden) og jeg har haft den mest ildelugtene udflåd, altså mere end jeg plejer, normalt også før jeg var på p-piller. - må nogle gange skifte underbukser 2 gange om dagen. 

- kan jeg være gravid?

og hvornår er det man "skal" teste, har set at folk skriver >>jeg skal teste om 2 dage<<

- øhhh hvornår er det da bedst at teste? Jeg skulle have haft min menstration i lørdags.

min mand er 34 (35 på lørdag) min mand havde en tvillingesvulst i hjerne som han fik opereret i ud som 10 årig, han fik derpå epilepsi, og han blev igen opereret som 21 årig. og er nu stortset anfaldsfri (de få anfald han er, nærmest intet plus han ved de kommer 10 minutter før) Men han får medicin for dette dagligt.

Jeg er 33 år og overvægtig, (1.66 / 108 kg)  men jeg træner ofte spinning og styrke træning. og spiser sundt, men taber mig bare ikke, på trods af hjælp fra diætist og læge. Men min krop er meget stærk.

Jeg vil naturligvis forsætte med at spise sundt og træne, selv når (hvis) jeg bliver gravid. Jeg tager naturligvis vitaminer med folinsyre og har gjort det i snart 4 mdr.

håber ikke det var alt for meget på en gang - og fortæl mig gerne mange ting jeg måske ikke har tænkt på jeg er som nævnt helt grøn. 

Jeg har her for 2 uger siden fået foretaget en positiv test hos lægen efter 3 års kamp. Testen hos lægen 2 uger før havde været negativ og alle hjemme test 4 stk også men havde haft kraftige smerter i ca 3 uger før den positive test og et par dage før kom der så bryst spæninger til. Så altså var jeg ca. 6+2 henne da en test kunne vise det

Jeg har brugt p-stav før dette og har efterfølgende haft meget urelmæssig mens men samtidig mange smerter.

Anmeld

4. oktober 2013

Lykke:)

Jeg hæfter mig lige ved det, om man kan mærke det.
Jeg oplevede, at jeg blev EKSTREMT dårlig, altså influenza dårlig. Min krop har aldrig været tungere, ja bare helt død! Og så havde jeg mave kramper. Virkelig virkelig smertefulde mavekramper! Og det stod på i to ugers tid indtil jeg tog til lægen og fik en positiv test jeg havde en fornemmelse af, at det kunne være en graviditet men troede alligevel ikke på det, for lægerne havde sagt at det var højst usandsynligt at jeg skulle kunne blive gravid - meeen det kunne jeg.

Anmeld

4. oktober 2013

M (:

mogms skriver:

- kan jeg være gravid?

Jeg hæfter mig ved dit spørgsmål om man kan mærke man er gravid inden man ved det - umiddelbart efter "akten" fik jeg en uforklarlig følelse af, at vi havde lavet en baby. En uge senere fik jeg massiv, uforklarlig kvalme. 5 dage efter kvalmen testede jeg negativ (næsten usynligt positiv over tid), men noget i mig sagde, at jeg endnu ikke skulle opgive håbet (trods blødning). 5 dage efter første test testede jeg bragende positiv.

Så ja, jeg kunne godt mærke det - eller havde i hvert fald en stærk fornemmelse helt fra start.

Min mor har også ved alle sine 5 graviditeter kunnet fornemme graviditeten mens det endnu var for tidligt til en positiv test.

Held og lykke! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.