ka man "mærke" man er blevet gravid før testen siger positiv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.788 visninger
16 svar
6 synes godt om
30. september 2013

mogms

Hej jeg er ny herinde og der er mange ting hvor jeg er helt grøn, så undskyld hvis jeg stiller virkelig dumme spørgsmål :-)

Mig og kæresten er lige blevet gift 25/8 og en mdr før det smed "vi" p-pillerne.

Jeg forventede ikke noget resultat, den første måned. Og jeg fik også min mensturation med de "gode gamle" vildeste smerter og en ordenlig omgang blod, som var det normale før jeg kom på p-ring og senere p-piller, hvor jeg nærmest ikke har haft menstruation eller smerter.

En aften får jeg den den underligste fornemmelse i underlivet. Min Mand  drillede mig og sagde så ta da en test i morgen - den var som forventet negativ.

Men denne underlige fornemmelse i mit underliv er forsat lige siden den aften (nu ca 2 uger siden) og jeg har haft den mest ildelugtene udflåd, altså mere end jeg plejer, normalt også før jeg var på p-piller. - må nogle gange skifte underbukser 2 gange om dagen. 

Nu til mine første sprøgsmål:

- kan jeg være gravid?

og hvornår er det man "skal" teste, har set at folk skriver >>jeg skal teste om 2 dage<<

- øhhh hvornår er det da bedst at teste? Jeg skulle have haft min menstration i lørdags.

Og nu til et bekymringsspørgsmål:

min mand er 34 (35 på lørdag) min mand havde en tvillingesvulst i hjerne som han fik opereret i ud som 10 årig, han fik derpå epilepsi, og han blev igen opereret som 21 årig. og er nu stortset anfaldsfri (de få anfald han er, nærmest intet plus han ved de kommer 10 minutter før) Men han får medicin for dette dagligt.

Jeg er 33 år og overvægtig, (1.66 / 108 kg)  men jeg træner ofte spinning og styrke træning. og spiser sundt, men taber mig bare ikke, på trods af hjælp fra diætist og læge. Men min krop er meget stærk.

Så til endnu et spørgsmål er:

Er vi i en eller anden form for risiko zone, med hensyn til graviditet?

Jeg vil naturligvis forsætte med at spise sundt og træne, selv når (hvis) jeg bliver gravid. Jeg tager naturligvis vitaminer med folinsyre og har gjort det i snart 4 mdr.

håber ikke det var alt for meget på en gang - og fortæl mig gerne mange ting jeg måske ikke har tænkt på jeg er som nævnt helt grøn. 

ps: 5+0 og disse spændende tal i smider om med, hvad pokker betyder det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2013

l.kjoeller

mogms skriver:

Hej jeg er ny herinde og der er mange ting hvor jeg er helt grøn, så undskyld hvis jeg stiller virkelig dumme spørgsmål :-)

Mig og kæresten er lige blevet gift 25/8 og en mdr før det smed "vi" p-pillerne.

Jeg forventede ikke noget resultat, den første måned. Og jeg fik også min mensturation med de "gode gamle" vildeste smerter og en ordenlig omgang blod, som var det normale før jeg kom på p-ring og senere p-piller, hvor jeg nærmest ikke har haft menstruation eller smerter.

En aften får jeg den den underligste fornemmelse i underlivet. Min Mand  drillede mig og sagde så ta da en test i morgen - den var som forventet negativ.

Men denne underlige fornemmelse i mit underliv er forsat lige siden den aften (nu ca 2 uger siden) og jeg har haft den mest ildelugtene udflåd, altså mere end jeg plejer, normalt også før jeg var på p-piller. - må nogle gange skifte underbukser 2 gange om dagen. 

- kan jeg være gravid?

og hvornår er det man "skal" teste, har set at folk skriver >>jeg skal teste om 2 dage<<

- øhhh hvornår er det da bedst at teste? Jeg skulle have haft min menstration i lørdags.

min mand er 34 (35 på lørdag) min mand havde en tvillingesvulst i hjerne som han fik opereret i ud som 10 årig, han fik derpå epilepsi, og han blev igen opereret som 21 årig. og er nu stortset anfaldsfri (de få anfald han er, nærmest intet plus han ved de kommer 10 minutter før) Men han får medicin for dette dagligt.

Jeg er 33 år og overvægtig, (1.66 / 108 kg)  men jeg træner ofte spinning og styrke træning. og spiser sundt, men taber mig bare ikke, på trods af hjælp fra diætist og læge. Men min krop er meget stærk.

Jeg vil naturligvis forsætte med at spise sundt og træne, selv når (hvis) jeg bliver gravid. Jeg tager naturligvis vitaminer med folinsyre og har gjort det i snart 4 mdr.

håber ikke det var alt for meget på en gang - og fortæl mig gerne mange ting jeg måske ikke har tænkt på jeg er som nævnt helt grøn. 

har du prøvet at teste nu du er gået over tid ? altså overvægtige har vidst større risiko for abort og kan have sværere ved at være gravid. hvad angår din mand så tror jeg ikke det er arveligt når det er startet så sent men tør ikke sige det. 

Anmeld

30. september 2013

mogms

hihi vi havde en pakke med 2 tests i, nu er jeg jo en sær fisk og vil godt spare så vil ikke teste før jeg er helt sikker på jeg er gået over tid. Måske skal min mensturation lige have tid til finde helt ud af det.

Kan ikke huske om min cyklus var på 28 eller flere dage før pillerne. Men jeg mener den var mere end 28 dage. 

Anmeld

30. september 2013

comulle

Hvis du skulle have haft din menstruation i lørdags kan du sagtens teste nu, de fleste tests kan man bruge allerede den første dag menstruation udebliver.. Men hvis du næsten lige har smidt P-pillerne så kan der godt gå noget tid før kroppen er tilbage til normal, og derfor kan man ikke helt regne med at få sin menstruation samme dag som når man tog p-piller hvor det er meget præcist. Men selvfølgelig er chancen der, tag en test og se ad :-) 

desuden fik jeg afvide af en læge at overvægtige ikke nødvendigvis har sværere ved at blive gravid, men har vist sværere ved at holde på det. Det der er i det er at hvis man danner for meget insulin påvirker det en hel masse i kroppen, men hvis du spiser sundt så burde det ikke være noget problem.. 

når man skriver tal som 5+0 så betyder det at man er 5 uger og 0 dage henne i sin graviditet. Man tæller normalt fra den første dag nan fik sin sidste menstruation ..

håber det gav lidt svar på dine spørgsmål.. Det er lidt af en jungle alt det her ;-) så bare spørg løs ! 

Anmeld

30. september 2013

l.kjoeller

mogms skriver:

hihi vi havde en pakke med 2 tests i, nu er jeg jo en sær fisk og vil godt spare så vil ikke teste før jeg er helt sikker på jeg er gået over tid. Måske skal min mensturation lige have tid til finde helt ud af det.

Kan ikke huske om min cyklus var på 28 eller flere dage før pillerne. Men jeg mener den var mere end 28 dage. 

jeg ville prøve. for hvis det er et stykke tid siden du fik den mærkelige fornemmelse og det skylles graviditet burde du kunne se det på test nu

Anmeld

30. september 2013

mogms

Det er noteret.

jamen så står den på test i morgen tidlig  

Anmeld

30. september 2013

Ciss

Jeg mærkede meget hurtigt på min krop, at noget forandrede sig, da jeg var gravid - også før jeg kunne teste positivt. Jeg er en af dem, som tester meget sent positivt, og begge gange er jeg blevet så skuffet, fordi jeg ud fra min krop var sikker på, at jeg var gravid, og så stod jeg alligevel der med en negativ test - som så heldigvis blev positiv nogle uger efter alligevel. Begge gange havde jeg ret i, at jeg var gravid.

Jeg mærkede det især på fordøjelsen og energien - men det er vist lidt forskellig fra person til person, hvordan man oplever det.

Anmeld

30. september 2013

mogms

Jeg mærkede meget hurtigt på min krop, at noget forandrede sig, da jeg var gravid - også før jeg kunne teste positivt. Jeg er en af dem, som tester meget sent positivt, og begge gange er jeg blevet så skuffet, fordi jeg ud fra min krop var sikker på, at jeg var gravid, og så stod jeg alligevel der med en negativ test - som så heldigvis blev positiv nogle uger efter alligevel. Begge gange havde jeg ret i, at jeg var gravid.

Jeg mærkede det især på fordøjelsen og energien - men det er vist lidt forskellig fra person til person, hvordan man oplever det.

okay dvs at mine noget ændrede madvaner faktisk osse kan være et "symptom" 

jeg er ikke specielt sulten, og gider ikke lave mad og når jeg endelig får lavet mad og har brugt masser af krudt på det så gider jeg ikke spise det.

Har bare set det so et plus, i forhold til at jeg godt vil spise rigtig sundt, og snuppet et æble, en gulerod osv. og dette har jeg sjovt nok mere lyst til at spise når jeg får fundet det frem. Og mælk mhh

(undskyld hvis der mangler m'er mit tastatur's m er pt tosset)

Anmeld

30. september 2013

Mother-love

Hvis du skulle have mens i lørdags ville jeg da. Klart teste.
Men de forandringer du mærker i kroppen kan også være pga ppille stop. Den gang jeg stoppede med min ppiller efter 10 år brug uden pause. Så synes jeg også jeg havde en mærkelig fornemmelse i kroppen. Men det var rent faktisk fordi jeg mærkede min krop rigtigt nu.

Men nogen bliver nemt gravid lige når de har smidt ppillerne hvor andre ikke bliver så hurtige gravide. Det tog ca 6 mdr for mig at blive gravid. men fik heller ikke æl i det halve år.

Hvis du f.eks er gravid og skulle have haft din mens i lørdags vil du ca være 4+2 i dag.

Anmeld

30. september 2013

modesty

mogms skriver:

- kan jeg være gravid?

Det er helt umuligt at sige når du lige er stoppet på p-piller. Nogen bruger mange måneder på at vende tilbage til en normal cyklus, og det er ikke sikkert at den bliver den samme som den var før pillerne.

Men du kan også være gravid - der er kun én måde at finde ud af det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.