Hvad skal jeg tage med til fødselsdag i VS?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.896 visninger
23 svar
7 synes godt om
29. september 2013

StudPsyk

Nu bliver Rose 2 år om 11 dage (oh my gooood), og vi vil naturligvis medbringe noget i VS. Der er nul sukker-politik!

Sidste år havde hun boller med, men jeg er bare LOUSY til at bage, så de var ikke ret gode Så jeg synes ligesom jeg vil tage revanche i år!

De plejer at fejre fødselsdag der hvor de får formiddagsfrugt. Jeg havde lidt overvejet nogle små "slikposer" med sunde sager. Altså frugt og sådan. Men hvad skal jeg komme i? Og hvor meget?

Og så er der en lille dreng på 7½ måned, det er jo ikke sikkert han kan spise det samme som de andre, så hvad skal jeg komme i hans? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2013

Pigent

Sund slikpose er en god ide

Ellers et fad med frugt. Må de få rosiner eller frugt stang? Nu arbejder jeg selv med små børn husk de ikke må få gulerødder, nødder og jeg vil også mene det glæder tørrede frugter pga de kan få det galt i halsen og blive kvalt. 

Du kunne også lave hjemmelavet oste haps, ved at rulle en skive ost. 

Anmeld

29. september 2013

StudPsyk

Barnepigen skriver:

Sund slikpose er en god ide

Ellers et fad med frugt. Må de få rosiner eller frugt stang? Nu arbejder jeg selv med små børn husk de ikke må få gulerødder, nødder og jeg vil også mene det glæder tørrede frugter pga de kan få det galt i halsen og blive kvalt. 

Du kunne også lave hjemmelavet oste haps, ved at rulle en skive ost. 

Det tror jeg godt, men kan lige spørge på i morgen

Men ja, naturligvis - Rose får heller ikke hverken æble, gulerødder eller nødder osv.

Anmeld

29. september 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg vil sige boller og er sikker på, at børnene vil elske dem. Vi har også nul-sukker i vores vs/bh, men der må gerne være lidt farvet glasur på når det er fødselsdag. Er det også no-go?

Anmeld

29. september 2013

StudPsyk

MoarHvidovre skriver:

Jeg vil sige boller og er sikker på, at børnene vil elske dem. Vi har også nul-sukker i vores vs/bh, men der må gerne være lidt farvet glasur på når det er fødselsdag. Er det også no-go?

Jeg er bare så dårlig til at bage 

Anmeld

29. september 2013

Tvillingemor80

Da vores piger blev to år havde vi sunde is med ..

Vi frøs smoothie ned i et lille engangs-snapse glas (for de ikke blev for store), og så med en is pind i..

I stedet for sukker til at søde havde vi taget nogle overmodne bananer og vanilje stang og puttet i. udover det var der blåbær og hindbær i..

Det var et mega hit og alle aldre kan være med..

Anmeld

29. september 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Janne T. skriver:

Jeg er bare så dårlig til at bage 

Det var jeg også før hen, men efter, at vi fik børn så satte jeg mig i hovedet, at jeg SKULLE lærer, at bage boller og simple kager. Det skulle ikke hedde sig, at deres mor ikke kunne bage, hi hi hi

Anmeld

29. september 2013

Kløver

Hvad med sådan en bolleblsnding og lave dem som på billedet

Ellers kunne du i poserne komme frugtstænger, tørret frugt indeholder jo også meget frugtsukker, så måske små mandariner en enkelt rosinpakke, og måske en lille sjov ting, feks små pakker med farver, viskelæder osv feks fra tieren
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

29. september 2013

Pigent

Janne T. skriver:

Det tror jeg godt, men kan lige spørge på i morgen

Men ja, naturligvis - Rose får heller ikke hverken æble, gulerødder eller nødder osv.

Det bare ikke alle der ikke ved at de ikke må få det

Håber du finder noget lækkert og sundt  

Anmeld

29. september 2013

LinLin

Da Adam blev et år (8 dage efter han var startet i vs ) havde vi en melon og en ananas med... Havde skåret det hjemmefra. De får mest æble, pære, banan, appelsin - så bare noget lidt anderledes

Sidste år havde han boller formet som mus...

I år havde vi butterdejspakker med skinke og ost....

I en pose kunne det være vindruer, rosiner, 1/2 frugtstang (med mindre de hører under 0 sukker)

Malene84 (ved ikke om hun er her endnu) lavede sådan nogle sommerfugle med frysepose og klemme... Og en frugthaj (af vandmelon)! Den er sej

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.