Kontanthjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. september 2013

female

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2013

Trinebaby

female skriver:

Mener du, om man vil blive karakteriseret som uddannelsesparat eller aktivitetetsparat, når man er på barsel?

Hvis du er under 30 år og uden en erhvervskompetencegivende uddannelse, og du i øvrigt ikke har andre hindringer end ledighed (og barsel), vil min umiddelbare vurdering være, at du er at betegne som uddannelsesparat. 

Dette vurderer jeg ud fra, at unge vil være uddannelsesparat, hvis man forventes at kunne starte på en uddannelses inden for omkring et år. 

Jeg mener iøvrig også, at det vil være i overensstemmelse med hensigten med loven at betegne folk på barsel som uddannelsesparat, hvis eneste hindring er barsel og ledighed. 

Så går det nok ud over os som er på barsel

Anmeld

29. september 2013

female

Det vil jeg tro, men formentlig får du snart hel klar vished.

Jeg har ikke endnu det fulde overblik over diverse ydelser, eftersom de nuværende ydelser erstattes med 12-13 nye ydelser, afhængig af diverse forhold. Jeg tænker dog umiddelbart, om det gør en økonomisk forskel for dig, om du betegnes som uddannelsesparat eller aktivitetsparat. Begge kategorier tildeles ydelsen "uddannelseshjælp". Person der er aktivitetsparate, kan imidlertid tildeles aktivitetstillæg. Dette tillæg forudsætter dog, at man tager imod aktivitetstilbud. jeg går ikke ud fra, at du vil kunne deltage i sådanne tilbud under en barsel. 

Men som sagt har jeg ikke det fulde overblik over de enkelte detaljer i alle ydelsesformer. 

Anmeld

30. september 2013

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Man bliver desværre ramt,selv om man er på barsel. 

Anmeld

30. september 2013

grinny

Jeg har hørt at de snakker om at lave en special gruppe for folk på barsel nemlig fordi det er svært at placere dem  Vi er jo ikke for syge til for tage en uddannelse, men vi har stadig ret til vores barsel.

Bliver spændende når der snart kommer et eller andet ud så man snart ved hvor man står, bliver sindsyg 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.