Fra tremmeseng til....?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. september 2013

Rikke _ Mor til Ida <3

Ms.Sunshine skriver:

Min søn fandt også ud af det i efteråret hvor han hvor han blev 3 i januar, så mine forældre gav ham en seng i julegave... det var en ganske almindelig seng som han stadig bruger den da i dag, og han bliver 6 til januar...

Ida bliver kun 2 til Januar, så er bange for om det er for tidligt men en "stor" seng :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2013

LinLin

Ja -.med mindre man kan tage siden af....

Edit: har læst man ikke kan det 

David fik en udtræksseng efter tremmesengen.. Så var den da ikke kæmpe...

Anmeld

29. september 2013

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Rikke _ Mor til Ida <3 skriver:

Ida bliver kun 2 til Januar, så er bange for om det er for tidligt men en "stor" seng :-)

for os var det en god ting... men det er nok også fordi han bevæger sig så meget rundt om natten at det er helt utroligt...

Den ene gang han sov i vores dobbeltseng - han har været 4-4½ - faldt han ud af sengen fordi han bevægede sig så meget... 

Anmeld

29. september 2013

ledermus

Godaften piger

Ida har knækket koden, så nu kravler hun lystigt ud af tremmesengen, og det bryder jeg mig egentlig ikke ret meget om - tanken om at hun kan falde ud og slå sig

Men skifter man så til junior seng nu? Hun bliver 2 til Januar.

mine forældre tog et par tremmer ud i den ene ende da jeg var lille, altså skar et par ud så jeg kunne kravle ud i den ene ende

min søn på 2½ har fået en ½høj seng da han var ca.2 år

Anmeld

3. oktober 2013

Janni.

Hvad blev løsningen?

Anmeld

3. oktober 2013

Happiness

Lukas gjorde det samme nogle måneder før han fyldte 2. Vi købte en juniorseng med indbygget sengehest. Den er ikke særlig stor. Det er det bedste vi kunne have gjort. 

Fra dag 1 har han lagt sig til at sove, og det kan tælles på 1 hånd de gange han har stået op igen (lige efter han er lagt).

Han kommer så ind om morgenen med sine sutter og bamse. Så hygger vi indtil vi står op.

Han var åbentbart mere end klar til det :-)

Anmeld

3. oktober 2013

LilleLene

Godaften piger

Ida har knækket koden, så nu kravler hun lystigt ud af tremmesengen, og det bryder jeg mig egentlig ikke ret meget om - tanken om at hun kan falde ud og slå sig

Men skifter man så til junior seng nu? Hun bliver 2 til Januar.

når benjamin skal i ny seng (forhåbenliglig om laaaang tid)
Så tænker jeg bare at købe en boksmadras og så bare lade den stå på gulvet uden ben

Så han kan ikke falder særlig langt og så kan han rigtig hoppe i sengen

Anmeld

3. oktober 2013

(august)

Vi kom vores ældste i junior seng med sengehest da hun var ca. 20mdr pga. lillesøster skulle have tremmesengen, og der har overhovedet ikke været nogen problemer. Hun var super stolt over at aflevere sin "babyseng" til lillesøster og super stolt, viste den til alle, hendes nye juniorseng.

Så over i en junior seng med hende, så falder hun ikke så langt.

(vores er en standard hvis med får fra IKEA)

Anmeld

3. oktober 2013

Mother-love

Vi havde også det bøvl med Isabella en overgang.så vi prøvede at tage siden af sengen og satte en sengehest på. Men det blev hun for utryg til og kravlede ud konstant. Så vi lavede en ny plan. Og gik i det kreative hjørne. Vi skar nogle af tremmerne af og det fungere fint indtil hun fandt ud af hun igen bare kunne kravle ud så vi havde en lang sej kamp med at få hende til at blive i sengen. Så blev vi igen kreative og købte en skabslåge i ikea og nogle hængsler. Så nu har hun en dør i hendes tremmeseng som kan låses når hun bliver puttet. Og når vi så går i seng lukker vi døren op. Så hun selv kan kravle ud om morgenen. Og problemet er løst

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.