Salt i babys mad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. september 2013

DianaRJS

Anonym skriver:

Ja selvfølgelig begrænset. 

Min baby er 8 mdr, og han får en gang imellem lidt salt da han får af vores mad.

Får jeres på 8mdr og opefter salt i maden ?

nu er der nok sket en del siden mine var 8måneder, men vi fik at vide de skulle være et år før man måtte begynde at salte maden da salt ikke er godt for de små, så vi gjorde det at når vi lavedemad varmede vi det op og tog noget fra og derefter saltede vi det, så vi andre ikke skulle sidde med saltet bagefter fordi intet at det vi fik smagte af salt ;P

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2013

tarkoflen

Thea får ikke andet end mælk endnu, men jeg vil ikke salte hendes mad. Min tanke er, at vi tager noget fra til hende og så salter jeg vores efterfølgende. Engang imellem vil hun selvfølelig få noget mad, der er saltet, men som hovedregl, mener jeg ikke, der skal salt i mad til de helt små. Deres nyrer er ikke klar til at udskille det, og derfor bør de ikke få salt. Jeg er dog ikke fanatisk, men ja lidt tilbageholden er jeg nok.

Jeg vil derimod ikke spare på krydderier og krydderurter! Når manden ikke må smage af salt, så skal den altså smage af noget andet, så hun får forskellige smagsindtryk, de små må gerne få stærk mad, det sker der ikke noget ved, men det er selvfølgelig en balance, det skal jo ikke være sådan at de sidder med tåre i øjnene af chili eller lignende, men jeg spurgte sp og hun sagde, at der ingen regler er for, at der er andre krydderier der ikke må bruges. Tænk på børn i Indien og Thailand eksempelvis, de får jo kun stærk mad

Anmeld

26. september 2013

Faith

Vi bruger i det hele taget meget lidt salt i vores mad. Når vi koger kartofler og pasta er det uden salt.

Vi putter salt i fks. frikadeller osv. men vi holder det på et minimum. Så kan vi altid selv salte lidt når maden er hældt op på tallerkenen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.