Salt i babys mad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Salt i maden

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.671 visninger
12 svar
3 synes godt om
26. september 2013

Anonym trådstarter

Ja selvfølgelig begrænset. 

Min baby er 8 mdr, og han får en gang imellem lidt salt da han får af vores mad.

Får jeres på 8mdr og opefter salt i maden ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2013

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

Min baby er 8 mdr, og han får en gang imellem lidt salt da han får af vores mad.

Altså når vores får af vores mad så er det jo med de krydderier der nu er, både salt, peber osv. Hun får endda boller i karry - jeg sikrer mig bare at det slet ikke er stærkt

Jeg havde nemlig samme spørgsmål, men så begyndte jeg at tjekke diverse babymad opskrifter og nogle er der både salt, peber og fond i  Så må gu ud fra at de må få det meste bare det ikke er stærkt - eller sådan ser jeg i hvert fald på det og vores eeeeelsker at spise det vi får.

Fra de er 8 måneder må de jo også spise vores mad, så det er vel som det er  

Anmeld

26. september 2013

serinasmor

Da Serina blev 7 mdr nægtede hun at spise mad der var most ... hun fik kogte kartofler og andet grønt i bidder med "dagens sovs" og måske kødboller. Dagens sovs var fra hvad end vi fik den dag nogle gange var det bare en dressing/ketchup/cremefraice/mayo, andre gange var det kødsovs / chilli con carne (ude chilli - det tilsatte vi så bare på egen tallerken)/brun sovs/ bearnaise osv ... ville aldrig lave mad til os selv helt uden salt ... dog skar vi ned på saltet og har ikke brugt salt når vi har kogt kartofler/pasta/ris siden hun begyndte at få vores mad .. vi savner det heller ikke ...

I øvrigt er der jo salt i alt hvad du køber der er behandlet på forhånd

Anmeld

26. september 2013

Anonym trådstarter

Jamen tak piger!

Så behøver jeg ikke at gå med dårlig samvittighed mere

Anmeld

26. september 2013

Maja_4000

Caroline fik minimalt med salt inden hun blev et år .. Jeg undlod at komme salt i maden, og så saltede vi bare selv, når vi skulle spise

Anmeld

26. september 2013

modesty

Altså når vores får af vores mad så er det jo med de krydderier der nu er, både salt, peber osv. Hun får endda boller i karry - jeg sikrer mig bare at det slet ikke er stærkt

Jeg havde nemlig samme spørgsmål, men så begyndte jeg at tjekke diverse babymad opskrifter og nogle er der både salt, peber og fond i  Så må gu ud fra at de må få det meste bare det ikke er stærkt - eller sådan ser jeg i hvert fald på det og vores eeeeelsker at spise det vi får.

Fra de er 8 måneder må de jo også spise vores mad, så det er vel som det er  

Min søn har altid elsket stærk mad. Deres smagsløg er jo ikke udviklede endnu. 

Anmeld

26. september 2013

Miin'Baby'Mus

modesty skriver:

Min søn har altid elsket stærk mad. Deres smagsløg er jo ikke udviklede endnu. 

Karry er jo også lidt stærkt, men det skal jo ikke være så stærkt at man ikke kan trække vejret bagefter hehe 

Anmeld

26. september 2013

Wik

Babyer og børn er jo forskellige, selvfølgelig skal de ikke have en masse salt det er ikke godt for nogen. Men hvis de kan fordøje og lide det mad de får, og er veltilpasse er tingene jo som de skal være. Min første pige var vild med krydderet mad, især karry og Chili, og det er et stort plus at ungerne så tidligt de må og kan får en masse forskellige smagsoplevelser. Hvis din baby 9 måneder har fået mad længe ser jeg intet galt i det, tværtimod godt at I kan blande noget af jeres mad med hans.

Anmeld

26. september 2013

B&J

ja det naturlige der er i mad og self putter vi salt i kartoflerne jamen så får vores dreng også det salt der er der til hvis det er eller hvis der er alt og peber på bøffen osv alt det alm i madlavning

Anmeld

26. september 2013

FrkZier

Anonym skriver:

altså, ville godt kunne give fx en kartoffel der var kogt i LET saltet vand - men vile aldrig aldrig aldrig efter salte maden når de er så små

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.