Overlock / kombi?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.897 visninger
17 svar
0 synes godt om
26. september 2013

Tvebakken

Hejsa,

Jeg er begyndt at sy, og har fået smag for det. Udvikler mig langsomt, men sikkert. ;-)

Er nu blevet overbevist om, at en overlocker er en god ting, og har så været forbi et par butikker.

Men, hvordan er det med de der kombimaskiner? Dem der også syr coverlock?
Det ene sted foreslog det, og sagde det var ok kvalitet, og at selvfølgelig skulle der omstilling til, men så var det heller ikke værre - det andet sted sagde glem det - så skal du købe 2 maskiner!

Så, hjælp mig, hvad er jeres erfaringer?

Den maskine, jeg er lun på, er i øvrigt en husquarna s21.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2013

Tvebakken

Slet ingen erfaringer?

Anmeld

26. september 2013

Kløver

Jeg har en overlocker og en symaskine og kunne ikke forestille mig en samlet, har ingen erfaring men er glad for min overlocker og med tide. Ønsker jeg en ny symaskine

Anmeld

26. september 2013

Tvebakken

Maja84 skriver:

Jeg har en overlocker og en symaskine og kunne ikke forestille mig en samlet, har ingen erfaring men er glad for min overlocker og med tide. Ønsker jeg en ny symaskine

Hej, tak for svar.

Det jeg mente var ikke en kombineret overlocker og symaskine - men en kombineret overlocker og coverlocker.

Beklager, hvis det var rodet skrevet.

Anmeld

26. september 2013

Kløver

Tvebakken skriver:

Hej, tak for svar.

Det jeg mente var ikke en kombineret overlocker og symaskine - men en kombineret overlocker og coverlocker.

Undrede mig også griner, må indrømme jeg ikke ved hvad coverlocker er

Anmeld

26. september 2013

Tulipan

Tvebakken skriver:

Hejsa,

Jeg er begyndt at sy, og har fået smag for det. Udvikler mig langsomt, men sikkert. ;-)

Er nu blevet overbevist om, at en overlocker er en god ting, og har så været forbi et par butikker.

Men, hvordan er det med de der kombimaskiner? Dem der også syr coverlock?
Det ene sted foreslog det, og sagde det var ok kvalitet, og at selvfølgelig skulle der omstilling til, men så var det heller ikke værre - det andet sted sagde glem det - så skal du købe 2 maskiner!

Så, hjælp mig, hvad er jeres erfaringer?

Den maskine, jeg er lun på, er i øvrigt en husquarna s21.

Jeg har en forholdsvis billig overlocker fra Bilka som jeg købte for ca 10 år siden og den virker stadig. Den er ren mekanik og ikke så meget skærme og elektronik. Det har jeg tilgengæld i min nyere supersymaskine fra Brother, som jeg investerede i til alle andre sømme.
Den sidstnævnte har kostet 13.000, men dens overlock er ikke på nogen måde det samme værd som den der kostede ca 1500 i bilka!

Så tilsammen vil jeg sige: hvis du vil bruge det i mange år, så invester i en rigtig overlocker, for den er helt anderledes maskine, helt anderledes opbygget med trådene og undertrådene osv
Og så køb en der kan sy med dobbelt nål + dobbelt undertråd = 4 tråde. Det giver et super pænt og holdbart resultat

Og en lille bonusting, det ville være godt hvis den kunne, er fladlock, det kan min ikke, men ved nogle overlockere kan det, og det giver et rigtig flot finish at bruge på t-shirts osv.

Anmeld

26. september 2013

Tulipan

Tvebakken skriver:

Hej, tak for svar.

Jeg ved ikke hvad coverlock er men hvis det er det samme som fladlock så lyder det som en god ide.
Og som skrevet før, så har min til ca 1500 i bilka virket fint i 10 år

Anmeld

26. september 2013

Tvebakken

Anonym23 skriver:

Jeg ved ikke hvad coverlock er men hvis det er det samme som fladlock så lyder det som en god ide.
Og som skrevet før, så har min til ca 1500 i bilka virket fint i 10 år

Coverlock er, så vidt jeg kan finde ud af, det samme som dæksøm (og går ud fra, det er det, du kalder fladsøm) - altså, hvor den kan sy tøjet sammen og op - uden at klippe af.

Og den kan ofte sy enten smal, bred eller tripple.

Jeg har en fin symaskine, og den vil jeg selvfølgelig beholde - mit spørgsmål lyder på, om de der kombimaskiner, der både kan lave overlock -. og dæksøm/fladsøm, er de noget værd, eller bliver man for træt af omstillingen?

Tak for dit svar i øvrigt - det er da fedt, at en billig maskine fra Bilka faktisk også kan gøre det rigtig godt!

Anmeld

26. september 2013

VIPpigen

Det kommer helt an på hvad du syer, og hvor meget du syer. Hvor ligger dit behov for en coverlock??

jeg er ejer af en symaskine, overlocker, og coverlock... Jeg knuse elsker alle mine maskiner, og ville gå ud af mit gode skind hvis jeg skulle omstille hver gang jeg skulle bruge den en eller anden. Det gider jeg ikke. Jeg har bernina 800DL overlocker og janome coverpro coverlocker.

du skal gøre dig mange overvejelser inden du køber kombi maskinen, jeg har kendskab til MANGE som købte kombimaskiner, men siden solgte den, fordi det var for irriterende at skifte mellem.....

held og lykke med det

Anmeld

26. september 2013

Tvebakken

VIPpigen skriver:

Det kommer helt an på hvad du syer, og hvor meget du syer. Hvor ligger dit behov for en coverlock??

jeg er ejer af en symaskine, overlocker, og coverlock... Jeg knuse elsker alle mine maskiner, og ville gå ud af mit gode skind hvis jeg skulle omstille hver gang jeg skulle bruge den en eller anden. Det gider jeg ikke. Jeg har bernina 800DL overlocker og janome coverpro coverlocker.

du skal gøre dig mange overvejelser inden du køber kombi maskinen, jeg har kendskab til MANGE som købte kombimaskiner, men siden solgte den, fordi det var for irriterende at skifte mellem.....

held og lykke med det

Tak for dit svar.

Den har jeg hørt mange gange.

Gælder det både gamle og nye kombi maskiner? (jeg så ham omstille den i butikken - og det tog godt nok ikke lang tid).

Har du så også hørt nogen, hvor de har været glade for muligheden?
- vil jo nok mest bruge den som overlocker, men ville gerne have muligheden for det andet...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.