blod i afføring (blebillede m. afførring) (lang)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. september 2013

Maja88

UnderCover35 skriver:

Ring til vagtlægen og kræv at han bliver tilset og at hans aff / tarm undersøges - der kan være mange årsager til frisk blødning og formentligt er drt en rift men han skal tjekkes ordentligt!

God bedring til det lille pus!

P.S billede to er ret upassende i og med man ser barnets numse alt for tydeligt... man ved aldrig hvilke mennesker der kigger med så har bedt en moderator redigere det...

Vil ikke sige det billede er slemt.. der har været mere grelle herinde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2013

S.Maria

Det ligner lige nøjagtig det samme som min datter havde da hun var et par måneder. Jeg tog til lægen og han sendte mig direkte ud på børneafdelingen hvor hun blev tilset af en læge. Havde en ble med fyld med derud og han mente at det var en irriteret slimhinde. skulle de følgende to dage sende en afføringsprøve ud på sygehuset til dyrkning, der var intet at se i prøverne. Det gik væk af sig selv efter et par dage.

Anmeld

25. september 2013

UnderCover37

Maja88 skriver:

Vil ikke sige det billede er slemt.. der har været mere grelle herinde

Desværre ja men også derfor jeg synes vi bør gøre opmærksom på det så der IKKE ligger billeder at børns numser m.m herinde...

Anmeld

25. september 2013

mor88

Alarnna skriver:

Hey guys  

I dag da jeg skiftede ble på Lucca, var der lidt blod i afførringen (billede 1) 

så jeg ringede til lægen, han mente at det nok bare var en rift i endetarmen og jeg lige skulle se det an. 

så kom eftermiddagen og jeg har nu skiftet 4 bleer mere, igen med blod i, ligesom den første. (jeg vil så lige sige han plejer kun at have 1 aff. ble om dagen nogle gange 2)

han er så også blevet en del varm synes jeg men er kun (37,9) og er mere sløv end han plejer. 

jeg ringer så til lægen igen og ber om en tid til at få ham kigget på. 

Vi kommer ind, han undersøger, og mener så ikke der er noget galt med Lucca.. Han kan se noget irriteration i endetarmen og siger at der er muligvis en rift inde på den anden side af ringmusklen. 

selvom vi beskriver Lucca er mere sløv end han plejer at være, da han plejer at være en meget aktiv, stort smilende 'jeg vil stå op og grine hele tiden' dreng  siger lægen, der ikke har set ham til daglig "han er ikke sløv før jeg siger han er sløv".

Vi får navn på noget cream (inotyol) 

vi har nu smurt ham med det og så kommer der en aff. ble mere 1 time senere der ser sådan ud (billede nr. 2) 

Er der nogen der har oplevet lign. ? Eller har nogle råd ? 

(Lucca er 5 mdr. i morgen, han har nu i et par uger fået fuld mme, og liiidt bryst, og der har ikke virket til at være nogle problemer med det overhovedet. så har han fået lidt risgrød. og er en meget tilpas og meget meget glad dreng.. altid smilende. Han har ikke ondt i maven og "feberen" er gået ned.  

Ja det har jeg.. Det har vidst noget med forstoppelse at gøre. Prøv at massere maven i urets retning med babyolie 

Anmeld

25. september 2013

Alarnna

tak for de mange svar. Skal se om jeg kan svare på det hele.. 

(jeg beklager for de 'upassende billede') Jeg tænker over hvad jeg lægger op, men hvis der er nogle der mener det skal beskærres yderligere så kan jeg godt ? eller admin ? )

Vi bruger NAN 1 (gjorde jeg også til min ældste søn på 4år) og der har aldrig været nogle problemer, jeg kan ikke forestille mig det er noget med det. Da han har fået det som sup. til brys i en måned, og først for få uger holdt helt op med bryst. 

han har ikke, og har ikke haft hård mave. så nej han har ikke fået nogle hjælpemidler. 

Det er første gang jeg bruger denne salve. Før i tiden til den ældste har jeg brugt pudder eller zink. 

har snakket med vagtlægen nu, han mener at det sagtens kan være ligesom min læge har sagt. og så længe han er frisk og spiser så skal jeg ikke være bekymret. men se det an til i morgen og så gå til lægen igen hvis det bliver ved.

han er faldet fint i søvn her ved 20 tiden ca. så jeg må jo bare holde xtra øje med ham. 

Men mange tak for jeres svar og råd det hjælper  

Anmeld

25. september 2013

Tulipan

Alarnna skriver:

Hey guys  

så jeg ringede til lægen, han mente at det nok bare var en rift i endetarmen og jeg lige skulle se det an. 

så kom eftermiddagen og jeg har nu skiftet 4 bleer mere, igen med blod i, ligesom den første. (jeg vil så lige sige han plejer kun at have 1 aff. ble om dagen nogle gange 2)

han er så også blevet en del varm synes jeg men er kun (37,9) og er mere sløv end han plejer. 

Vi kommer ind, han undersøger, og mener så ikke der er noget galt med Lucca.. Han kan se noget irriteration i endetarmen og siger at der er muligvis en rift inde på den anden side af ringmusklen. 

selvom vi beskriver Lucca er mere sløv end han plejer at være, da han plejer at være en meget aktiv, stort smilende 'jeg vil stå op og grine hele tiden' dreng  siger lægen, der ikke har set ham til daglig "han er ikke sløv før jeg siger han er sløv".

vi har nu smurt ham med det og så kommer der en aff. ble mere 1 time senere der ser sådan ud (billede nr. 2) 

(Lucca er 5 mdr. i morgen, han har nu i et par uger fået fuld mme, og liiidt bryst, og der har ikke virket til at være nogle problemer med det overhovedet. så har han fået lidt risgrød. og er en meget tilpas og meget meget glad dreng.. altid smilende. Han har ikke ondt i maven og "feberen" er gået ned.  

Når du nu HAR været til læge, og han ikke mener det er alvorligt, kunne det være du skulle slå koldt vand i blodet inden du ringer til vagtlægen?

Hvis det var mig ville jeg kun ringe hvis blodmængden blev større eller din dreng på anden måde fik det værre - altså hvis der var en ændring i situationen?

Hvis det er en rift kan det være den bare skal have tid til at hele?

Dermed ikke sagt at I ikke skal holde godt øje med ham om han får det dårligere
Det kan jo også være en virus der gør ham sløj + blodet, så sørg for at han får rigelig med væske så han ikke bliver dehydreret.
Hvis han så har det værre i morgen end i dag, kan I jo tage til læge igen?

Anmeld

25. september 2013

AnthonsMor

Alarnna skriver:

Hey guys  

Jeg synes du skal ringe til vagtlægen..
Jeg fik tjekket Anthon fordi han havde blod i afføringen og jeg var nervøs.. Så tog de mig ind med det samme..

Så giv vagtlægen et kald..

God bedring med den lille fyr!

Anmeld

25. september 2013

B&J

nu har du snakket med lægen og ja det kan sagtens være et blodkar det har jeg jo som voksen også prøvet og det kan jo være han har lidt dårlig mave

da daniel var lille eller også nu hvis han har dårlig mave og hurtig får rød numse så lader jeg ham få zink på i sprøjte form det ligger et tyndt fint lag ellers hvis der er gået lidt hul på den røde numse så bruger jeg kartoffelmel det virker og tager rød og væskede hud hvis det er så slemt. ellers da han var helt lille lod jeg ham være uden ble men blod med stof ble så der kom mere luft der ned

håber det er beder imorgen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.