Ulovligt af udlejer? nogen der har viden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.193 visninger
12 svar
2 synes godt om
25. september 2013

Anonym trådstarter

Efter kontakt med LLO der ikke vil hjælpe da jeg ikke er  medlem eftersom de har glemt at sende indemeldes giro til mig prøver jeg nu her...

Vi er 3 husstande i en ejendom som bor til leje..

Vi betaler hver måned 200 kr for vaskekort over huslejen, men da vi får vand og varme opgørelse ind ad døren bliver vi alle bommet for alt forbrug i kælderen....  jeg har selv fået en efter regning på ca 1000 kr bare til det der står som fællesbad.. dette har vi dog ikke og alt vamd er slukket og det er kun vaskemaskinen der er vand til...

Der står ikke i lejekontrakten at vi skal betale for nogle fælles udgiftter.. og da vi min betaler 15 kr for en vask på 40 grader virker det urimeligt at vi skal betale vand osv ved siden af.. da jeg vil mene at dette netop er det vi betaler til via vaskekort, altså vand, strøm og slidtaget....

Nogle der ved bare lidt om området...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2013

heidi prettyface hansen

du kan hente lejle loven på nettet der finder du alle de svar du søger om hans og dine rettigheder i forskellige situationer dette har vi gjordt når vi har søgt tvivl ved udlejeren

Anmeld

25. september 2013

Anonym trådstarter

heidi prettyface hansen skriver:

du kan hente lejle loven på nettet der finder du alle de svar du søger om hans og dine rettigheder i forskellige situationer dette har vi gjordt når vi har søgt tvivl ved udlejeren

har forsøgt men synes ik jeg kan finde svar på det jeg søger :-( er ik så godt til sådan noget

Anmeld

25. september 2013

Noneother

Jeg ved ikke med fællesbad regningen. Den lyder underlig, og skal helt klart tjekkes efter.

men jeg bed mærke i at i betaler lige lovligt rigeligt for jeres fælles vask. Hvis jeg var dig så ville jeg bede om at se regnskabet for dette vaskerum, da udlejer IKKE MÅ tjene penge på sådan noget. Det beløb i indbetaler må derfor ikke være højere end de udgifter han reelt har til jeres fællesvask.

og jeg kender endnu ikke nogen der har betalt 15kr. for en 40 vask. + udgifter til vaskekort ??

Anmeld

25. september 2013

B&J

ring og spør en advokat kan være de vil spare på dit spørgsmål uden det koster penge. ellers kan du spøre om i har gratis råg ang advokater det har vi nemlig her i hjørring hver torsdag man kan gå der op og det er gratis og spørge det man vil spørge om

Anmeld

25. september 2013

Anonym trådstarter

Noneother skriver:

Jeg ved ikke med fællesbad regningen. Den lyder underlig, og skal helt klart tjekkes efter.

men jeg bed mærke i at i betaler lige lovligt rigeligt for jeres fælles vask. Hvis jeg var dig så ville jeg bede om at se regnskabet for dette vaskerum, da udlejer IKKE MÅ tjene penge på sådan noget. Det beløb i indbetaler må derfor ikke være højere end de udgifter han reelt har til jeres fællesvask.

og jeg kender endnu ikke nogen der har betalt 15kr. for en 40 vask. + udgifter til vaskekort ??

faktisk betaler vi pt 30 kr pr vask da vi har fået ny maskine og hver vask kun kan tag 2 timer... den nye tager 2 timer og 15 min så vi er nu nødsaget til at bruge det der svare til 2 vask for at få en :-(

Da vi spurgte hende var hendes svar at det var den eneste måde at gøre det på.. og ved dem der levere varme sagde de at det var fordi hun havde oplyst vi havde et fælles bad i kælderen...

Samtidig står der er radiator og hammer løs denne kan ikke slukkes, og er i kælderen, detter er hvad hun sagde...

de 2 andre har fået en efter regnin HVER på over 8000 kr i varme og vand

Anmeld

25. september 2013

Anonym trådstarter

B&J skriver:

ring og spør en advokat kan være de vil spare på dit spørgsmål uden det koster penge. ellers kan du spøre om i har gratis råg ang advokater det har vi nemlig her i hjørring hver torsdag man kan gå der op og det er gratis og spørge det man vil spørge om

åhh det må jeg undersøge...

idet jeg os står og skal flytte derfra og så ved jeg der bliver endnu mere larm med udlejer

Anmeld

25. september 2013

Noneother

Anonym skriver:

faktisk betaler vi pt 30 kr pr vask da vi har fået ny maskine og hver vask kun kan tag 2 timer... den nye tager 2 timer og 15 min så vi er nu nødsaget til at bruge det der svare til 2 vask for at få en :-(

Da vi spurgte hende var hendes svar at det var den eneste måde at gøre det på.. og ved dem der levere varme sagde de at det var fordi hun havde oplyst vi havde et fælles bad i kælderen...

Samtidig står der er radiator og hammer løs denne kan ikke slukkes, og er i kælderen, detter er hvad hun sagde...

de 2 andre har fået en efter regnin HVER på over 8000 kr i varme og vand

Det hun har gang i nu, er jo klart noget lusk.

Hun kan sagtens ændre på hvad i skal betale, for hvor længe.

-og selvfølgelig skal i ikke betale for at hun har oplyst fællesbad i kælderen, hvis ikke i har det.

og hvis ikke radiatoren kan slukkes, må den være i stykker. Det er hendes ansvar at lave det. I skal ikke betale for at hun ikke vedligeholder sin egendom.

Det er helt klart værd at melde jer ind i LLO når i har sådan en udlejer.

Vi oplevede engang noget af det samme med en udlejer der var så slem at selv LLO ikke kunne/ville gå ind i det.

Så vi (jeg) valgte at kortslutte deres vaskesystem = gratis vask til alle. Det krævede ikke andet end et stykke afklippet ledning og en skruetrækker.

Anmeld

25. september 2013

FrkZier

Noneother skriver:

altså vi betaler nu også 16kr pr vask på vores vaskeri (dog underordnet om det er 30,40 eller kogevask) - vi betaler dog ikke for vand osv. ved siden af

til ts:

jeg ville undersøge om der ikke er noget gratis advokat hjælp i jeres by, de kan ihvertfald svare på jeres spørgsmål.

umiddelbart lyder det da fuldstændig urimeligt at i skal betale vand OVEN i jeres vaskekort

Anmeld

25. september 2013

Masig

Anonym skriver:

Efter kontakt med LLO der ikke vil hjælpe da jeg ikke er  medlem eftersom de har glemt at sende indemeldes giro til mig prøver jeg nu her...

Vi er 3 husstande i en ejendom som bor til leje..

Vi betaler hver måned 200 kr for vaskekort over huslejen, men da vi får vand og varme opgørelse ind ad døren bliver vi alle bommet for alt forbrug i kælderen....  jeg har selv fået en efter regning på ca 1000 kr bare til det der står som fællesbad.. dette har vi dog ikke og alt vamd er slukket og det er kun vaskemaskinen der er vand til...

Der står ikke i lejekontrakten at vi skal betale for nogle fælles udgiftter.. og da vi min betaler 15 kr for en vask på 40 grader virker det urimeligt at vi skal betale vand osv ved siden af.. da jeg vil mene at dette netop er det vi betaler til via vaskekort, altså vand, strøm og slidtaget....

Nogle der ved bare lidt om området...

Prøv at kontakte advokatvagten.... De har advokater siddende i et par timer om ugen til at give gratis rådgivning omkring alt muligt.. De kan muligvis hjælpe jer...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.