Når der kommer en lille ny

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. september 2013

Anonym trådstarter

Lotus86 skriver:

Nej det kan jeg godt forstå. Men hvad så med at lade de store lege udenfor alene, men med døren åben så du stadig kan holde øje med dem indefra?

Kan godt høre jeg er total pyllermor, men grundet at baby er for tidlig født og har sonde, har vi ca 40 g da hun skal holde varmen, for ikke at tabe sig,

også har vi bare en meget trafikeret vej, tror som ikke de ville gå derud, men du ved, et uopmærksomt øjeblik...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2013

Lotus86

Anonym skriver:

Kan godt høre jeg er total pyllermor, men grundet at baby er for tidlig født og har sonde, har vi ca 40 g da hun skal holde varmen, for ikke at tabe sig,

også har vi bare en meget trafikeret vej, tror som ikke de ville gå derud, men du ved, et uopmærksomt øjeblik...

Vores søn er 2 år og 2 måneder, og er ret god til at forstå ting hvis vi sætter os ned og forklarer ham det, så måske i kan prøve det med den lille? Tage ham/hende med hen til baby, vise sonden, forklare lidt om hvorfor den er der, snakke om, at baby er meget lille og fryser meget, så derfor kan i ikke være ude i haven nu? Og så bare forsætte som du gør, inddrage dem i så meget som muligt.

Anmeld

24. september 2013

Anonym trådstarter

Lotus86 skriver:

Vores søn er 2 år og 2 måneder, og er ret god til at forstå ting hvis vi sætter os ned og forklarer ham det, så måske i kan prøve det med den lille? Tage ham/hende med hen til baby, vise sonden, forklare lidt om hvorfor den er der, snakke om, at baby er meget lille og fryser meget, så derfor kan i ikke være ude i haven nu? Og så bare forsætte som du gør, inddrage dem i så meget som muligt.

Li nøjagtig, det har vi også gjort, men kan nemt mærke de er kede af det,når de ikke kommer ud, men må vist bare finde de kreative evner frem og finde på en masse indenfor-leg

Anmeld

24. september 2013

Lotus86

Anonym skriver:

Li nøjagtig, det har vi også gjort, men kan nemt mærke de er kede af det,når de ikke kommer ud, men må vist bare finde de kreative evner frem og finde på en masse indenfor-leg

Kan i ikke gå ud sammen når din mand kommer hjem? Så kan han kigge efter den lille, og i kan hygge i haven.

Anmeld

24. september 2013

Kløver

Hvad med at dele jer op så den ene tager den lille ny og den anden laver noget ude med de store, og måske laver nogle aktiviteter inde, i kan måske begynde at lave julegaver, bla male, perleplader, måske lave trylledej osv

Anmeld

24. september 2013

Maja88

Nu spørger jeg dumt og uvidende.. men hvis det er så grelt med baby at man er nødsagiet til at have 40grader indenfor.. burde man så ikke være på et sygehus?? Eller er det normal kotume??

Men ja ud mog lege når farmand kommer hjem.. går de ikke i inst.

Anmeld

24. september 2013

Anonym trådstarter

Maja88 skriver:

Nu spørger jeg dumt og uvidende.. men hvis det er så grelt med baby at man er nødsagiet til at have 40grader indenfor.. burde man så ikke være på et sygehus?? Eller er det normal kotume??

Men ja ud mog lege når farmand kommer hjem.. går de ikke i inst.

Ikke når man selv er uddannet sygeplejerske og er vant til sondepleje

Farmand er først hjemme til aften, hans barsel starter først om 14 dage

Og jo, men de er kun afsted om formiddagen (deltidspladser)

Anmeld

24. september 2013

isabellasmor

Anonym skriver:

Ikke når man selv er uddannet sygeplejerske og er vant til sondepleje

Farmand er først hjemme til aften, hans barsel starter først om 14 dage

Og jo, men de er kun afsted om formiddagen (deltidspladser)

hmm, jeg tænker at i skal passe på der ikke kommer til at opstå nogle trælse situationer mellem søskende.. for det lyder som om baby får meget tid, hvilket baby selvfølgelig skal have, men hvis de andre børns hverdag er vendt 180 grader fra lillesøster "trådte" ind af døren, så tror jeg næsten kun i får problemer... 

har i ikke en indhegnet have? du nævner en trafikeret vej ?

Anmeld

24. september 2013

Anonym trådstarter

isabellasmor skriver:

hmm, jeg tænker at i skal passe på der ikke kommer til at opstå nogle trælse situationer mellem søskende.. for det lyder som om baby får meget tid, hvilket baby selvfølgelig skal have, men hvis de andre børns hverdag er vendt 180 grader fra lillesøster "trådte" ind af døren, så tror jeg næsten kun i får problemer... 

har i ikke en indhegnet have? du nævner en trafikeret vej ?

Hverdagen er ikke vendt 180 grader, den kører som den plejer, men da der jo er kommet et lille menneske mere, søgte jeg lidt inspiration til hvordan man tilgodeser de større søskendes behov

Anmeld

24. september 2013

isabellasmor

Anonym skriver:

Hverdagen er ikke vendt 180 grader, den kører som den plejer, men da der jo er kommet et lille menneske mere, søgte jeg lidt inspiration til hvordan man tilgodeser de større søskendes behov

det lød bare som om at jeres hverdag havde ændret sig en del. Men altså, ud fra dine svar tror jeg ikke du kan gøre så meget andet end hvad du gør i forvejen? Og så når far ef hjemme virkelig gå all in på de 2 store så de mærker der også er plads til en masse alene/ kvalitetstid til dem.

Held og lykke med det. Og tillykke med lillesøster selvfølgelig 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.