næh, han er ret nem at putte til lur - ligger ham ud, så skal jeg lige ud et par gange og give sut men ellers ikke så meget brok.
Jeg er der ikke når han falder i søvn, har læst at det ikke er så godt fordi han så kan huske jeg var der da han faldt i søvn og så 'kalder på mig' hvis jeg ikke er der når han vågner
Jeg vugger og vugger og vugger.. men det gør ingen forskel
Vugger du når han begynder at græde eller inden, som jeg foreslår?
Det er altså vigtigt for ham at have sutten i munden når han skal falde i søvn. Har du prøvet at gå ud til ham efter 40 minutter og lige liste sutten i munden på ham (evt sørge for den bliver der de næste 5 min)?
Jeg vil tro din søn har en "soveperiode" på 45 minutter. Når den er gået kommer man lige op til overfladen inden man falder rigtigt i søvn igen. Og der er nogen børn, der (i perioder?) har rigtig svært ved hvis verden har ændret sig i den tid. Præcis som du selv beskriver at du prøver at undgå. Det kan være at tabet af sutten (eller noget andet, men nu nævnte du sutten) gør ham ked.
Men jeg vil tro at det er vigtigt at du ikke bare fikser det når han først er vågnet og ked, men prøver at sørge for at (måske) sutten er der når han kommer op til overfladen så han ikke når at vågne helt ...
Anmeld