han vågner fra lur og græder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. september 2013

FrkZier

Pikku Myy skriver:

Er der noget der er anderledes fra han falder i søvn til han vågner? Er du der fx når han falder i søvn?

Jeg ville have foreslået hvad en anden har foreslået, at begynde at gå inden han vågner, så du kan du måske få ham igennem den vågne periode og videre til søvn igen uden han bliver så ked. Men måske det ikke rigtig virker hvis du skal til at bøvle rundt. Hvad med istedet at stå på altanen og vugge barnevognen på det tidspunkt hvor han plejer at vågne?

næh, han er ret nem at putte til lur - ligger ham ud, så skal jeg lige ud et par gange og give sut men ellers ikke så meget brok.

Jeg er der ikke når han falder i søvn, har læst at det ikke er så godt fordi han så kan huske jeg var der da han faldt i søvn og så 'kalder på mig' hvis jeg ikke er der når han vågner

Jeg vugger og vugger og vugger.. men det gør ingen forskel

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2013

Pikku Myy

næh, han er ret nem at putte til lur - ligger ham ud, så skal jeg lige ud et par gange og give sut men ellers ikke så meget brok.

Jeg er der ikke når han falder i søvn, har læst at det ikke er så godt fordi han så kan huske jeg var der da han faldt i søvn og så 'kalder på mig' hvis jeg ikke er der når han vågner

Jeg vugger og vugger og vugger.. men det gør ingen forskel

Vugger du når han begynder at græde eller inden, som jeg foreslår?

Det er altså vigtigt for ham at have sutten i munden når han skal falde i søvn. Har du prøvet at gå ud til ham efter 40 minutter og lige liste sutten i munden på ham (evt sørge for den bliver der de næste 5 min)?

Jeg vil tro din søn har en "soveperiode" på 45 minutter. Når den er gået kommer man lige op til overfladen inden man falder rigtigt i søvn igen. Og der er nogen børn, der (i perioder?) har rigtig svært ved hvis verden har ændret sig i den tid. Præcis som du selv beskriver at du prøver at undgå. Det kan være at tabet af sutten (eller noget andet, men nu nævnte du sutten) gør ham ked.

Men jeg vil tro at det er vigtigt at du ikke bare fikser det når han først er vågnet og ked, men prøver at sørge for at (måske) sutten er der når han kommer op til overfladen så han ikke når at vågne helt ...

Anmeld

24. september 2013

FrkZier

Pikku Myy skriver:

Vugger du når han begynder at græde eller inden, som jeg foreslår?

Det er altså vigtigt for ham at have sutten i munden når han skal falde i søvn. Har du prøvet at gå ud til ham efter 40 minutter og lige liste sutten i munden på ham (evt sørge for den bliver der de næste 5 min)?

Jeg vil tro din søn har en "soveperiode" på 45 minutter. Når den er gået kommer man lige op til overfladen inden man falder rigtigt i søvn igen. Og der er nogen børn, der (i perioder?) har rigtig svært ved hvis verden har ændret sig i den tid. Præcis som du selv beskriver at du prøver at undgå. Det kan være at tabet af sutten (eller noget andet, men nu nævnte du sutten) gør ham ked.

Men jeg vil tro at det er vigtigt at du ikke bare fikser det når han først er vågnet og ked, men prøver at sørge for at (måske) sutten er der når han kommer op til overfladen så han ikke når at vågne helt ...

jeg gør (prøver) begge ting

han har også sutten i munden, både når han falder i søvn og når han sover - det jo derfor jeg går frem og tilbage for at give ham sutten

synes ikke umiddelbart at hans verden skulle have ændet sig, ud over at han jo selvfølgelig udvikler sig og opdager nye ting - måske det bare tager hårdere på ham en forventet

men jeg vil uden tvivl prøve på at være obs på at gå der ud INDEN, synes jeg har prøvet det, uden effekt, men det skader jo ikke at prøve igen

Anmeld

24. september 2013

FrkZier

AnthonsMor skriver:

Sådan har Anthon også været, søde.. Det er bare en periode, hvor jeg har en teori om, at de har mega mange mareridt - og derfor vågner i et kæmpe hyl..
Det sker stadig engang imellem, men det er sjælden, 1-2 gange om ugen..

Jeg har ikke ligefrem gode ideer til hvad du kan gøre, for det eneste der virkede her var at tage ham op og gå væk fra sengen.. :/

synes bare det er en øv (og lang) periode

Anmeld

24. september 2013

AnthonsMor

FrkZier skriver:

synes bare det er en øv (og lang) periode

Det er super øv! Og det kan tage lang tid..

Anmeld

24. september 2013

Pikku Myy

FrkZier skriver:

jeg gør (prøver) begge ting

han har også sutten i munden, både når han falder i søvn og når han sover - det jo derfor jeg går frem og tilbage for at give ham sutten

synes ikke umiddelbart at hans verden skulle have ændet sig, ud over at han jo selvfølgelig udvikler sig og opdager nye ting - måske det bare tager hårdere på ham en forventet

men jeg vil uden tvivl prøve på at være obs på at gå der ud INDEN, synes jeg har prøvet det, uden effekt, men det skader jo ikke at prøve igen

Du har misforstået mig - jeg mener ikke at verden forandrer sig fordi han udvikler sig, men at verden har ændret sig imens han sover, så han bliver forskrækket over at det ikke var som da han faldt i søvn.

Vi kender det selv når vi ligger og sover og så pludselig vågner op fordi der er noget der er anderledes.

Min søn har aldrig brugt sut, men jeg  forestillede mig egentlig at sådan nogle små størrelser tabte sutten mens de sov, men hvis han stadig har sutten op når han når til sin lette ("vågne") søvn, er det hvert fald ikke sutten, der er problemet.

Anmeld

24. september 2013

Tøs85

FrkZier skriver:

kære ekspertpanel

Isaak på 4 måneder og 3 uger vågner fra sine lurer efter ca. 45 minutter og græder fuldstændig utrøsteligt - han ligger stadig med lukkede øjne og sover/halvsover og er TYDELIGT stadig mega træt.

Jeg synes jeg har prøvet alt, jeg tager ham op og vugger ham i mine arme, prøver at vugge barnevognen, prøver at give ham mad, vende ham om på ryggen (han vender sig altid om på siden når han sover) og prøver at vende ham på den modsatte sige, men lige lidt hjælper det.

Han er jo langt fra udhvilet når han vågner så han er generelt bare i skod humør dagen lang

Det har stået på i 2uger og det er ALLE hans lurer i dagtimerne der forgår sådan

HVAD skal jeg dog stille op?

Sådan har min søn også altid været og er det stadig.. Sjovt det lige er 45 minutter.. Her begyndte jeg at lægge ham til at sove dagslurene på hans værelse, hvor vinduer og gardiner er lukket.. Det hjalp rigtig meget, for nu når han så vågner efter de 45 minutter, sover han får det meste videre, for nu er det ikke noget han kan kigge på eller lytte til.. Så total stilhed og mørke var det der hjalp her.. Når han sover ude i barnevognen vågner han stadig efter 45 min og er træt.. Han er 9 mdr nu..

Anmeld

24. september 2013

modesty

FrkZier skriver:

men han vil med sikkerhed vågne inden jeg for bakset ham fra altan vognen og ned i gade-barnevognen

men tror jeg giver det et forsøg alligevel, han vågner jo uanset hvad, så om det er af at jeg flytter ham eller om det er fordi han græder og skal trøstet kan jo være det samme.

tusind tak

Du skal ikke bakse fra den ene vogn til den anden - så hellere put ham i gadevognen fra starten og tag en kaffe på en café, når han så har sovet i de 30 minutter, gå en tur.

Anmeld

25. september 2013

FrkZier

Tøs85 skriver:

Sådan har min søn også altid været og er det stadig.. Sjovt det lige er 45 minutter.. Her begyndte jeg at lægge ham til at sove dagslurene på hans værelse, hvor vinduer og gardiner er lukket.. Det hjalp rigtig meget, for nu når han så vågner efter de 45 minutter, sover han får det meste videre, for nu er det ikke noget han kan kigge på eller lytte til.. Så total stilhed og mørke var det der hjalp her.. Når han sover ude i barnevognen vågner han stadig efter 45 min og er træt.. Han er 9 mdr nu..

hvis jeg ligger ham til at sove i hans vugge i dagtimerne, så sover han rigtig dårligt om natten

Anmeld

25. september 2013

FrkZier

modesty skriver:

Du skal ikke bakse fra den ene vogn til den anden - så hellere put ham i gadevognen fra starten og tag en kaffe på en café, når han så har sovet i de 30 minutter, gå en tur.

det er desværre ikke rigtig nogen mulighed - har ikke lige nogen cafe eller lign. i nærheden, så ville skulle gå ret langt med barnevognen først, og så går fidusen lidt af - han sover nemlig fint hvis jeg konstant går med vognen, det er når den står stille det er et problem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.