Savlesmæk, hvor længe??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.287 visninger
17 svar
2 synes godt om
22. september 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

God aften

vores barn var gylpebarn med kæmpe G, helt frem til hans første fødselsdag, så vi har altid givet ham savlesmæk på, men nu hvor han er knap 2, så savler han stadig en del, og har derfor stadig savlesmæk på altid. Er det almindeligt? Han har ikk fået tænder i 100 år, så det er ikk derfor. 

Ved godt det er forskelligt, synes bare at 2år og konstant brug for savlesmæk, lyder af lidt meget?? Eneste tidspunkt han ikk har en på, er når han sover. 

Hvad med jeres? Kan de undvære uden at blive våde på brystet? 

Mor11

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2013

Leonora

Min yngste er næsten 2 år og hun savler som et vandfald. Så vi bruger dagligt savlesmække.

Anmeld

22. september 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
Leonora skriver:

Min yngste er næsten 2 år og hun savler som et vandfald. Så vi bruger dagligt savlesmække.

Okay, så er det ikk kun vores. Han er bare den eneste i dp der bruger dem, og de er 3 jævnaldrende

Anmeld

22. september 2013

Mother-love

Mor11 skriver:

God aften

vores barn var gylpebarn med kæmpe G, helt frem til hans første fødselsdag, så vi har altid givet ham savlesmæk på, men nu hvor han er knap 2, så savler han stadig en del, og har derfor stadig savlesmæk på altid. Er det almindeligt? Han har ikk fået tænder i 100 år, så det er ikk derfor. 

Ved godt det er forskelligt, synes bare at 2år og konstant brug for savlesmæk, lyder af lidt meget?? Eneste tidspunkt han ikk har en på, er når han sover. 

Mor11

Isabella er 2,4 år og har ikke brugt hagesmæk siden hun var 1,6 år tror jeg. Hun får på når hun skal spise men det er også det. Hun savler da engang imellem men ikke noget jeg synes der er nok til at give hende hagesmæk på.

Hvis det er fordi du synes det ser træls ud han går med hagesmæk ? Så sæt den evt ind under trøjen sådan at han ikke går med et vådt bryst. Så det kun er blusen det går ud over

Anmeld

22. september 2013

annec

Mor11 skriver:

God aften

Mor11

Jeg tænkte det samme i dag. Min søn er lige fyldt 2 år og bruger også hver eneste dag, den bliver skiftet en hel del da han savler meget for tiden.
Ved ikke om det er fordi han er blevet snottet?

Anmeld

22. september 2013

StudPsyk

Mor11 skriver:

God aften

Mor11

Hvis han savler kan jeg godt forstå det, man vil jo ikke skifte tøj hele tiden! Rose bliver 2 om lidt og bruger ikke normalt, men når hun er forkølet, så får hun en på, fordi hun snotter og savler lidt, og jeg gider ikke skifte tøj på hende hele tiden.
Nu er hun dog begyndt at tørre næsen af i sine ærmer, så er vi lige vidt

Anmeld

22. september 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
Havanagila skriver:

Isabella er 2,4 år og har ikke brugt hagesmæk siden hun var 1,6 år tror jeg. Hun får på når hun skal spise men det er også det. Hun savler da engang imellem men ikke noget jeg synes der er nok til at give hende hagesmæk på.

Hvis det er fordi du synes det ser træls ud han går med hagesmæk ? Så sæt den evt ind under trøjen sådan at han ikke går med et vådt bryst. Så det kun er blusen det går ud over

Nej, det er ikk fordi det er træls, det slog mig bare lige men selvfølgelig er det da somme tider ærgerligt hvis han har en fin bluse på med lidt knapper, som bliver dækket af smækken. Men omvendt ser det også sjusket ud med en pladdervåd trøje

Anmeld

22. september 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
Janne T. skriver:

Hvis han savler kan jeg godt forstå det, man vil jo ikke skifte tøj hele tiden! Rose bliver 2 om lidt og bruger ikke normalt, men når hun er forkølet, så får hun en på, fordi hun snotter og savler lidt, og jeg gider ikke skifte tøj på hende hele tiden.
Nu er hun dog begyndt at tørre næsen af i sine ærmer, så er vi lige vidt

Haha, ja så hjælper en hagesmæke sgu ikk så meget

Anmeld

22. september 2013

Mother-love

Mor11 skriver:

Nej, det er ikk fordi det er træls, det slog mig bare lige men selvfølgelig er det da somme tider ærgerligt hvis han har en fin bluse på med lidt knapper, som bliver dækket af smækken. Men omvendt ser det også sjusket ud med en pladdervåd trøje

Ja jeg kan godt selv huske det med atalt detsuper fine tøj mistede megetved at hagesmækken kom på. Men hellere det. End at de går og bliver syge. Fordi de konstant er fugtige. Men har dit barn fået alle sine tænder? Isabellas stoppede nemlig mere eller mindre kort tid efter hu. Havde fået alle hendes tænder.

Anmeld

22. september 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
Havanagila skriver:

Ja jeg kan godt selv huske det med atalt detsuper fine tøj mistede megetved at hagesmækken kom på. Men hellere det. End at de går og bliver syge. Fordi de konstant er fugtige. Men har dit barn fået alle sine tænder? Isabellas stoppede nemlig mere eller mindre kort tid efter hu. Havde fået alle hendes tænder.

Nej, han mangler de 4 allerbageste kindtænder. Men der har ikk været nogen på vej de sidste 9 måneder og savlmængden er den samme.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.