19 års fødselsdag .. menu.. er tabt. :( hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.527 visninger
11 svar
5 synes godt om
22. september 2013

justagirl

Som overskriften siger, så idag om præcis 1 månede 22 okt

bliver jeg 19 store år.. og invitere ca 12-15 personer hjem til mad lagkage og sådan .

men har brug for hjælp.. ved virkelig ikke hvad jeg skal lave af mad - og min lagkage har jeg overvejet at lave bradepande størelse, brownie bund og så hindbær fyld og så en bund til  ( tror jeg )

. men hovderetten kunne jeg godt bruge hjælp til! noget som ikke skal ses til HELE tiden da jeg også vil være sammen med gæsterne smiler ?

Nogle med erfaringer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2013

Tulipan

justagirl skriver:

bliver jeg 19 store år.. og invitere ca 12-15 personer hjem til mad lagkage og sådan .

men har brug for hjælp.. ved virkelig ikke hvad jeg skal lave af mad - og min lagkage har jeg overvejet at lave bradepande størelse, brownie bund og så hindbær fyld og så en bund til  ( tror jeg )

. men hovderetten kunne jeg godt bruge hjælp til! noget som ikke skal ses til HELE tiden da jeg også vil være sammen med gæsterne smiler ?

Nogle med erfaringer

Du kan jo i stedet for lagkage lave en anden bradepande, fx brunsviger, chokoladekage eller en vandbaggelses-kagemand hvis det skal være fødselsdagsagtigt. 

Hvis du vil lave noget mad du ikke skal holde øje med, så lav fx kartofler i ovnen som du har skrællet og skåret ud dagen inden eller om formiddagen. 

Og kødet kan du lave noget der skal stå og simre i en gryde i timer så du ikke skal tænke over det mens du har gæsterne. 

Alternativt kan du fx lave chili con carne, det er let at lave til mange og kan laves fx dagen i forvejen og så bare varmes op. 

Anmeld

22. september 2013

justagirl

Anonym23 skriver:

Du kan jo i stedet for lagkage lave en anden bradepande, fx brunsviger, chokoladekage eller en vandbaggelses-kagemand hvis det skal være fødselsdagsagtigt. 

Hvis du vil lave noget mad du ikke skal holde øje med, så lav fx kartofler i ovnen som du har skrællet og skåret ud dagen inden eller om formiddagen. 

Og kødet kan du lave noget der skal stå og simre i en gryde i timer så du ikke skal tænke over det mens du har gæsterne. 

Alternativt kan du fx lave chili con carne, det er let at lave til mange og kan laves fx dagen i forvejen og så bare varmes op. 

lagkagen skal jeg lave!

elsker simpelthen at lave mad og fin mad! chiliconcarne er et godt bud men ikke til en fødseldag! min 18 års lavde jeg lakseroulade med spinatbunde og så roastbeef med 2 forskellige slagskartofler og 3 forskellige salater og 2 sovser og brød! og dessert lavde jeg små mandelbunde ca som en lille kop.

med 1 kugle vanilie is og så granatæble udover og hjemmelavet sovs som var hindbær blædtet med sirup og sukker!

det var klart MUMS! men der var vi også omrkring de 30 perosner og nu bliver vi haldelen men er så fint på den men vil ikke have det ligner sidste år sååå .. er blank :s

Anmeld

22. september 2013

Chrizta

Profilbillede for Chrizta
justagirl skriver:

Nogle med erfaringer

Lyder lækkert med kagen :-) du kan også lave Æblekage.

Aftensmad idéer:
Chili Con Carne m ris eller pasta
Mørbradgryde m. ris
Lasagne m. salat
Div. tærter m. salat
Krydret tomatsuppe m. bacondrys og suppehorn
Farsbrød m. Flødekartofler og salat
Frikadeller m. tzatziki, ovnkartofler og salat
Boller i karry m. ris og salat

Isabell  (Nov. 2009) ��

Elina (Sep. 2012) ��

Adrien (Juni 2020) ��

Anmeld

22. september 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Er det en ren pige fest eller kommer der også drenge?? 

Har lige været til ren " tøse " fest, og her fik vi oksesteg, bulgusalat, tomatsalat med feta og parmasan,  brokolisalat, hvidkålssalat. Hun havde valgt at nu vi var ren pige fest, så sku vi ik ha kartofler. 

Kommer der også mænd, ku det sagtens være en steg, svinemørdbrad, mørbardsbøffer svøbt i bacon med senneps marinade, halve kartofler bagt i ovnen, med noget marinade på, råstegte kartofler, forskellige salater.

Forret evt tomatsuppe, med cremfreice, bacon.

Lagekage: drømmekagebunde, med chokolade/appelsin crem. Altså opvarmet fløde, hvor man smelter chokoladen i. Stiller fløden på køle, river appelsinskræld i fra øko appelsin. Pisk til skum og put i kagen.

Drømmekagebund, med banan og hindbær flødeskum. 

Chokolade kagebund, med appelsin flødeostecrem. Vh stine

Anmeld

22. september 2013

Zelinasmor

Jeg bliver snart 23. Vi skal have boller m. Ost, pålæg, chokolade osv. Lagkage og varm kakao med flødeskum. Til aften (gæsterne spiser også med til aften) skal vi have hamburgerryg med flødekartofler og

grøntsager til. Måske det kunne bruges. Det er en nem menu.

Anmeld

22. september 2013

justagirl

StineW79 skriver:

Er det en ren pige fest eller kommer der også drenge?? 

Har lige været til ren " tøse " fest, og her fik vi oksesteg, bulgusalat, tomatsalat med feta og parmasan,  brokolisalat, hvidkålssalat. Hun havde valgt at nu vi var ren pige fest, så sku vi ik ha kartofler. 

Kommer der også mænd, ku det sagtens være en steg, svinemørdbrad, mørbardsbøffer svøbt i bacon med senneps marinade, halve kartofler bagt i ovnen, med noget marinade på, råstegte kartofler, forskellige salater.

Forret evt tomatsuppe, med cremfreice, bacon.

Lagekage: drømmekagebunde, med chokolade/appelsin crem. Altså opvarmet fløde, hvor man smelter chokoladen i. Stiller fløden på køle, river appelsinskræld i fra øko appelsin. Pisk til skum og put i kagen.

Drømmekagebund, med banan og hindbær flødeskum. 

Chokolade kagebund, med appelsin flødeostecrem. Vh stine

familie lyder lækkert!

æblekage kan jeg skam ikke fordrage! hehe .

Anmeld

22. september 2013

Tulipan

justagirl skriver:

lagkagen skal jeg lave!

elsker simpelthen at lave mad og fin mad! chiliconcarne er et godt bud men ikke til en fødseldag! min 18 års lavde jeg lakseroulade med spinatbunde og så roastbeef med 2 forskellige slagskartofler og 3 forskellige salater og 2 sovser og brød! og dessert lavde jeg små mandelbunde ca som en lille kop.

med 1 kugle vanilie is og så granatæble udover og hjemmelavet sovs som var hindbær blædtet med sirup og sukker!

det var klart MUMS! men der var vi også omrkring de 30 perosner og nu bliver vi haldelen men er så fint på den men vil ikke have det ligner sidste år sååå .. er blank :s

Okay du lød bare som om det skulle være noget nemt og overskueligt

Men generelt ting der kan laves i forvejen og varmes i ovnen er godt

Hvis det skal være 3 retters så er Bruchetta en god ide til forret ( har vi lige brugt da vi havde gæster ) Du kan finde alle mulige opskrifter på nettet. 

Anmeld

22. september 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
justagirl skriver:

familie lyder lækkert!

æblekage kan jeg skam ikke fordrage! hehe .

Vi holdte faktisk lige familie fødselsdag for thea forrie fredag, for 14 mennesker. Der lavede jeg flæskesteg. Totalt nemt og meget billigt at lave. Der var alm kartofler til, brune kartofler, salat, rødkål og self brun sovs.

Vi fik hjemmrbagt vandbakkelses kagekone og lagkage til dessert. 

Det hele er mega nemt at lave, så man også har tid til at være sammen med gæsterne. Vh stine

Anmeld

22. september 2013

Menne

Jeg har lige haft gæster, hvor jeg lavede svinemørbrad svøbt i bacon med kaftoffelroulade, bønnesalat og tomatsalat til.. Det var rigtig lækkert.

Tapas er også altid skønt og det meste kan laves i forvejen 

God fest

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.